2012-10-17, 19:17
Medlem
swebarbs avatar
Mjo beställde förra året i samma period eller nåt och det tog fan as lång tid men det är inte så konstigt det är fan miljoner paket som hanteras dom sista månaderna, dom visade bilder hur många pallar med brev som går iväg det är fan mer än vad man kan tänka sig...
2012-10-17, 19:22
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Nope inte hemma ännu. I början av September, beställde i slutet av Augusti.

Beställt ungefär samtidigt som mig... dock inte synligt på posten
Börjar ju uppenbarligen lossna nu så det är ju skönt

Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Mitt har också kommit till Sverige, kan t.om söka på paketet via postens hemsida!

Beställde i slutet av augusti och det skickades iväg första veckan av september.

Flyt

Citat:
Ursprungligen postat av nerdinside
Mitt jävla paket har legat i Shenzen sen den 8:e. Hur många dagar är normalt att det bara ligger utan att något händer?

Normala fall = 1~2 veckor sen lossnar det så tar det någon vecka att få hit det. Allt detta kan variera på båda håll.
2012-10-18, 15:00
Medlem
MrBraxs avatar
Sådärja, nu vill bara posten ha lite tullavgift för kafferasten, prima!
2012-10-18, 18:21
Medlem
Har också beställt från dx i början på september. Skickades rätt omgående och hamna i shenzhen efter nån vecka, sen när jag sökte stod det inte någon location längre så antog det hade skickats iväg från kina då. MEN idag när jag gjorde en sökning igen så kom det upp att det låg i shenzhen IGEN. Helt j*vla makalöst, har ju legat där en månad nu. Nästa gång beställer jag inom EU.

Jag kan ju berätta att jag beställde ett stort paket från tyskland i måndags, på Onsdag hade jag det i handen.
Senast redigerad av julgranen 2012-10-18 kl. 18:25.
2012-10-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
Jag kan ju berätta att jag beställde ett stort paket från tyskland i måndags, på Onsdag hade jag det i handen.
Jaha, och? Jag ber att få omformulera mig, vad är din poäng med uttalandet?

Tyskland, beställd vara finns på en lagerhylla, och frakten går iväg dagen efter, med flyg. Du betalar för lagerhållning, och flygfrakt.

Kina, varan är "Made to order" i batchar, först när tillverkaren har en mängd ordrar så de kan motivera att bygga om en produktionslinje, lyfta in rätt verktyg, och producera ett lönsamt antal. Därefter skickas varan till bland annat DX, som i sin tur packar din order, och skickar skiten. Detta med minimal lagerhållning. Eftersom frakten är gratis vänder sig DX till posten, och får hämtat posten i bulk, gissningsvis en gång om dagen, detta skickas sedan med billigaste transportsätt, vilket vanligen är båt. Är antalet skickade packet lågt kan det finnas plats på ett flyg, men det är sällsynt. Du betalar varesig för lagerhållning, eller frakt.

Att det kan ta över 2 månader från order till att paketet hamnar i hemmet är ingen nyhet. Sluta tjata. Fram med plånboken, och köp grejerna lokalt, av någon som har dem på lager, i stället för att gnälla, om tidsåtgången är ett problem.
B!
2012-10-18, 19:04
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
köp grejerna lokalt
Måste sticka in här lite, det är det här som är en av de större anledningarna att jag handlar på DX, prylarna finns inte här
2012-10-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jaha, och? Jag ber att få omformulera mig, vad är din poäng med uttalandet?

Tyskland, beställd vara finns på en lagerhylla, och frakten går iväg dagen efter, med flyg. Du betalar för lagerhållning, och flygfrakt.

Kina, varan är "Made to order" i batchar, först när tillverkaren har en mängd ordrar så de kan motivera att bygga om en produktionslinje, lyfta in rätt verktyg, och producera ett lönsamt antal. Därefter skickas varan till bland annat DX, som i sin tur packar din order, och skickar skiten. Detta med minimal lagerhållning. Eftersom frakten är gratis vänder sig DX till posten, och får hämtat posten i bulk, gissningsvis en gång om dagen, detta skickas sedan med billigaste transportsätt, vilket vanligen är båt. Är antalet skickade packet lågt kan det finnas plats på ett flyg, men det är sällsynt. Du betalar varesig för lagerhållning, eller frakt.

Att det kan ta över 2 månader från order till att paketet hamnar i hemmet är ingen nyhet. Sluta tjata. Fram med plånboken, och köp grejerna lokalt, av någon som har dem på lager, i stället för att gnälla, om tidsåtgången är ett problem.
B!

Nu var ju min order skickad 1-2 dagar efter jag beställde. Sen hamna den i shenzen och där har den legat nu en månad. Hur som helst jag beställde precis samma vara från UK nu istället, blev t.om billigare inklusive frakt. Det är en diagnoskabel till en bil som måste besiktigas innan november. Får jag inte släckt motorlampan går den inte igenom. Därför är tiden knapp, jag har beställt innan från dx då tog det en månad så det var det jag räkna med. Nu har den legat i samma stad i kina över en månad.
2012-10-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Måste sticka in här lite, det är det här som är en av de större anledningarna att jag handlar på DX, prylarna finns inte här
Jag har köpt ytterst få grejer från DX som inte går att köpa här. De kostar flera gånger mer här, och är "äkta" istället för "piratkopior", eller så är paketeringen av hårdvaran annorlunda. Exempelvis är nakna kretskort vanliga "där" men om de ska säljas här kommer de i ett plast skal. Samma hårdvara, men den har gjorts betydligt mer användarvänlig, och kostar 10-15 gånger mer. Undantaget är väll i princip bara saker som är olagliga här, tex laserpekare, och liknande.

Citat:
Nu var ju min order skickad 1-2 dagar efter jag beställde.
Ja, det kan du ju fortsätta låtsas tro på. Din order har, precis som man får här, fått ett elektroniskt förgenererat nummer. Skillnaden är att här får man sitt förgenererade nummer när de börjar packa din order, och ordern är sen färdig packad en 5-10 minuter senare, och väntar på postens hämtning. I Kina får du vänta veckor, i bland månader på att ordern ska bli färdigpackad.

Citat:
Får jag inte släckt motorlampan går den inte igenom.
Laga bilen och titta efter i serviceboken / manualen för hur man gör för att återställa felkoderna, är så klart inte ett alternativ.
B!
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2012-10-18 kl. 20:11.
2012-10-20, 10:42
Medlem
Hej, beställde för 14 dagar sen en RL Hoodie från iOffer, skickades med china air mail.
Hur stor är chansen att jag åker på tull? Mellan 0-100%?
Är ju varumärksintrång om dom märket paketet också..
2012-10-20, 22:55
Bannlyst
Det har gått nu längre än en månad och har ännu inte fått mitt paket från DX Hur länge ska man vänta egentligen? Den jävla gulingen som jag kontakta sa "wait more days please" !!
2012-10-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Det har gått nu längre än en månad och har ännu inte fått mitt paket från DX Hur länge ska man vänta egentligen? Den jävla gulingen som jag kontakta sa "wait more days please" !!

Beror på om du beställde flera saker osv. Och vad.

Det brukar ta allt mellan 1veckor till 6månader. Men 3veckor till 3 månader är ganska standard. Vänta bara.

Fastnar saker i tullen tar det säkert ännu längre tid, men jag har aldrig fastnat i tullen med mina beställningar. (alla har varit på under 600kr)
2012-10-21, 00:54
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytaw
Är ju varumärksintrång om dom märket paketet också..
Kan tilläga att OM (vilket det med 99,9% säkerhet ÄR om du köper märkes kläder från kina) det är pirat kläder (heller annat plagierat material) du köpt så kan tullen beslagta paketet och förstöra det och det utan att meddela varken dig heller butiken.
OCH du kan även bli åtalad och fälld för att ha köpt plagierade kläder (fast då måste dom bevisa att du visste om att det var plagierat när du köpte) och påföljden kan bli allt från böter till fängelse.
För som vi alla vet är mord och sånt skit inte lika allvarligt som att kopiera en låt heller en tröja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in