2012-10-16, 14:04
Medlem
najass avatar
OT raderat. Sluta tjafsa nu.

/mod
2012-10-16, 14:31
Medlem
MrBraxs avatar
Ooosh, efter en och en halv månad är den inne i Sverige
2012-10-16, 15:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone
Är den "CE" märkt så står det antagligen för China Export snarare än att uppfylla några säkerhetskrav..
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CE_marks.jpg
Beror på vilket teckensnitt och mellanrum som används, äkta CE är skrivet så att det är 2 cirklar som rör varann.
http://img.labnol.org/di/china_export.jpg

Är det bekräftat att dx skickar ut grejer med falsk ce-märkning?
2012-10-16, 17:17
Medlem
Det finns ingen "falsk" CE märkning. Märkningen betyder att tillverkaren garanterar att visa krav fyllts (olika för olika produkter, i regel material och säkerhetsrelaterat.) Det är inte som förr när alla CE märkta produkter var testade i förebyggande syfte.

(Sen är det ju upp till var och en att avgöra om de tror att produkter med CE märkning faktiskt uppfyller alla krav som ställs...)
B!
2012-10-16, 19:55
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Det finns ingen "falsk" CE märkning. Märkningen betyder att tillverkaren garanterar att visa krav fyllts (olika för olika produkter, i regel material och säkerhetsrelaterat.) Det är inte som förr när alla CE märkta produkter var testade i förebyggande syfte.

(Sen är det ju upp till var och en att avgöra om de tror att produkter med CE märkning faktiskt uppfyller alla krav som ställs...)
B!

Ja, det är mycket märkligt hur myter frodas. CE-märkning är en i princip helt värdelös märkning därför att på dom allra flesta produkter som når oss konsumenter sker ingen kontroll om märkta varor faktiskt uppfyller kraven för märkningen. Således så går det inte ens att lita på större tillverkares CE-märkning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/CE-m%C3%A4rkning

/#LOUDmouth#
2012-10-17, 02:30
Medlem
Nå, helt värdelös vet jag inte om märkningen är, men man kan nog anta att en budget vara tillverkad i Kina, och skeppad hem till en gratis, är just budget, och vissa aspekter är kanske inte riktigt av den kvalité som vi brukar vänta oss.

Mer påkostade varianter, oavsett var de är tillverkade, är närmast alltid uppbackade av ett varunamn, som står för att CE märkningen faktiskt är där för att symbolisera att kraven är uppfyllda. Fast så stod ju Sony's varumärke bakom skivor med rootkit på... Man kan aldrig vara för säker. (Rootkit är nog inte emot CE märkningen, utan jag menar mer som att vissa varumärken ställer sig bakom vad som helst...)
B!
2012-10-17, 08:12
Bannlyst
Gaming mus / tagentbord. Är det bra kvalité på dom ?
2012-10-17, 10:26
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Ooosh, efter en och en halv månad är den inne i Sverige
Så ditt har kommit nu? Fan vad skönt för dig
Var det DX? Skickades det från Kina? Datum då det skeppades?

Mitt har fortfarande inte kommit nämligen..
2012-10-17, 10:35
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Så ditt har kommit nu? Fan vad skönt för dig
Var det DX? Skickades det från Kina? Datum då det skeppades?

Mitt har fortfarande inte kommit nämligen..

Nope inte hemma ännu. I början av September, beställde i slutet av Augusti.
2012-10-17, 11:11
Medlem
Mitt har också kommit till Sverige, kan t.om söka på paketet via postens hemsida!

Beställde i slutet av augusti och det skickades iväg första veckan av september.
2012-10-17, 17:03
Medlem
nerdinsides avatar
Mitt jävla paket har legat i Shenzen sen den 8:e. Hur många dagar är normalt att det bara ligger utan att något händer?
2012-10-17, 17:25
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
kan bara ge er som sitter och väntar på paket en lite uppdate.

är tydlgein väldigt hårt tryck på china post just nu samt att för 2vs bomb hotades några plan i bejing så därför det tar extra tid tydligen..
min polare väntar som en hund på ett paket som tagit nu 6.5v...

så räkna med dryga 4-8v mellan sep-jan, pga deras volym bara ökar efter oktober när folk börjar köpa julklappar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in