Det finns ingen "falsk" CE märkning. Märkningen betyder att tillverkaren garanterar att visa krav fyllts (olika för olika produkter, i regel material och säkerhetsrelaterat.) Det är inte som förr när alla CE märkta produkter var testade i förebyggande syfte.
(Sen är det ju upp till var och en att avgöra om de tror att produkter med CE märkning faktiskt uppfyller alla krav som ställs...)
B!
Det finns ingen "falsk" CE märkning. Märkningen betyder att tillverkaren garanterar att visa krav fyllts (olika för olika produkter, i regel material och säkerhetsrelaterat.) Det är inte som förr när alla CE märkta produkter var testade i förebyggande syfte.
(Sen är det ju upp till var och en att avgöra om de tror att produkter med CE märkning faktiskt uppfyller alla krav som ställs...)
B!
Ja, det är mycket märkligt hur myter frodas. CE-märkning är en i princip helt värdelös märkning därför att på dom allra flesta produkter som når oss konsumenter sker ingen kontroll om märkta varor faktiskt uppfyller kraven för märkningen. Således så går det inte ens att lita på större tillverkares CE-märkning.
Nå, helt värdelös vet jag inte om märkningen är, men man kan nog anta att en budget vara tillverkad i Kina, och skeppad hem till en gratis, är just budget, och vissa aspekter är kanske inte riktigt av den kvalité som vi brukar vänta oss.
Mer påkostade varianter, oavsett var de är tillverkade, är närmast alltid uppbackade av ett varunamn, som står för att CE märkningen faktiskt är där för att symbolisera att kraven är uppfyllda. Fast så stod ju Sony's varumärke bakom skivor med rootkit på... Man kan aldrig vara för säker. (Rootkit är nog inte emot CE märkningen, utan jag menar mer som att vissa varumärken ställer sig bakom vad som helst...)
B!
kan bara ge er som sitter och väntar på paket en lite uppdate.
är tydlgein väldigt hårt tryck på china post just nu samt att för 2vs bomb hotades några plan i bejing så därför det tar extra tid tydligen..
min polare väntar som en hund på ett paket som tagit nu 6.5v...
så räkna med dryga 4-8v mellan sep-jan, pga deras volym bara ökar efter oktober när folk börjar köpa julklappar..