2012-06-05, 15:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passaten
Visst kan det ta längre tid än en månad, men det kan ta 14 dagar till en månad
Och det kan ta 6 dagar också gjorde det sist jag beställde från kinasäljare på ebay och skickades som rekommenderat, är de inte dx som skickar rekommenderat när värdet går över ~120kr?

Tycker rekommenderat brukar gå mycket snabbare än vanliga brev.
2012-06-05, 15:42
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
eBay och Aliexpress-säljare är generellt mycket snabbare då dom måste tänka på sina omdömen. Finns samma vara från en Aliexpress/eBaysäljare med gott omdöme så väljer jag hellre att köpa därifrån än från DX etc.

/#LOUDmouth#
2012-06-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Och det kan ta 6 dagar också gjorde det sist jag beställde från kinasäljare på ebay och skickades som rekommenderat, är de inte dx som skickar rekommenderat när värdet går över ~120kr?

Tycker rekommenderat brukar gå mycket snabbare än vanliga brev.

Ibland går det snabbt, ja
Vet inte vart gränsen för rekommenderat går, men det är nog där nånstans! Rekommenderat går ju att spåra också, det kan man väl inte göra med paket som inte är rekommenderade?
2012-06-05, 15:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
det kan man väl inte göra med paket som inte är rekommenderade?
Nä vanliga brev går inte spåra.

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
eBay och Aliexpress-säljare är generellt mycket snabbare då dom måste tänka på sina omdömen...
Fått hem grejer snabbt från dx-liknande butiker också när det skickats som rek men inte så snabbt som 6 dagar.
2012-06-05, 15:59
Medlem
Citat:
Någon som är bra på kinesiska? Väntar på ett paket och spårade det. Fick upp den här texten:

出口总包直封封发 北京国际 瑞典

出口总包互封开拆 北京国际 瑞典

出口总包互封封发 广州国际 瑞典

出口总包互封开拆 广州国际 瑞典

收寄局收寄

Google översätt:

Totala exporten förpackningsförsegling raka tätningen i Peking International Sweden

Totala exporten paket samverkan tätning öppnas i Peking International Sweden

Totala exporten paketet interoperabilitet tätning tätning av Guangzhou International Sweden

Totala exporten förpackningen samverkan försegling öppnade Guangzhou International Sweden

Accept Board acceptans Sverige

Vad menas med "Försegling öppnad, tätning" "Tätning öppnas, försegling"? Har tullen i Kina öppnat mitt paket två gånger?

Citat:
eBay och Aliexpress-säljare är generellt mycket snabbare då dom måste tänka på sina omdömen. Finns samma vara från en Aliexpress/eBaysäljare med gott omdöme så väljer jag hellre att köpa därifrån än från DX etc.

/#LOUDmouth#

Du har ju köpt från Aliexpress, vet du vad som menas med det här? (Högst upp)
2012-06-05, 16:11
Medlem
Köpt en jävla massa, mest billigt mobilskit, skal, batterier, laddare m.m testade köpa lite mer avancerad ip kamera en gång men va bara skit, den saknade vital hårvdvara (mic) samt att fått felaktiga batterpack till mobil en annan gång.

Men för smått skit så funkar dom bra, brukar beställa i många omgångar då de lättare slipper förbi tullavgifter.
2012-06-05, 18:00
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Du har ju köpt från Aliexpress, vet du vad som menas med det här? (Högst upp)

Alltså, om du söker enligt min länk ovan (klicka "english" för säkerhets skull även om det kanske inte gör någon skillnad) så är den fjärde kolumnen i sökningens resultat var försändelsen befann sig vid tiden för uppdateringen och den femte kolumnen mottagarland.

Översätt bara mening för mening/ord för ord med google så blir det mer förståeligt.

Här är statusen för min senaste beställning:

Tjingtjongstatus
Posten Sverige-status

Jämför och kolla om du blir något klokare. Har du överhuvudtaget testat att söka på posten.se?

/#LOUDmouth#
2012-06-05, 18:20
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Förövrigt kan jag reka den gråa varianten av denna laptoprygga som ser betydligt bättre ut irl än på bild. Har jämfört den sida vid sida med en äkta HP/Golla-väska och det är bara smådetaljer som skiljer. Helt omöjligt att peka ut kopian på lite avstånd eller om man inte har dom brevid varandra. Ska snart beställa en till mig själv också.

Leveransinformationen jag postade ovan är för denna väskan så rel. snabb säljare också! Samma väska finns från massor av säljare så den går säkert att hitta ännu billigare än dom 21$ jag pröjsade. För info om vilken säljare jag köpte från pm'a.

/#LOUDmouth#
2012-06-05, 19:02
Medlem
Citat:
Alltså, om du söker enligt min länk ovan (klicka "english" för säkerhets skull även om det kanske inte gör någon skillnad) så är den fjärde kolumnen i sökningens resultat var försändelsen befann sig vid tiden för uppdateringen och den femte kolumnen mottagarland.

Översätt bara mening för mening/ord för ord med google så blir det mer förståeligt.

Här är statusen för min senaste beställning:

Tjingtjongstatus
Posten Sverige-status

Jämför och kolla om du blir något klokare. Har du överhuvudtaget testat att söka på posten.se?

/#LOUDmouth#

Får upp samma sak, "den totala exporten" "direkt förslutning tätning".
Har sökt på posten.se men får inte fram något.
2012-06-05, 19:22
Medlem
dasbandits avatar
La in min första beställning från dx.com idag. Dock fattade jag inte vad man skulle skriva i state/province. Tror ni att det gick bra att man skrev (stad)/sweden?
2012-06-05, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dasbandit
La in min första beställning från dx.com idag. Dock fattade jag inte vad man skulle skriva i state/province. Tror ni att det gick bra att man skrev (stad)/sweden?

absolut, det brukar jag göra med
2012-06-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Någon som är bra på kinesiska? Väntar på ett paket och spårade det. Fick upp den här texten:

出口总包直封封发 北京国际 瑞典

出口总包互封开拆 北京国际 瑞典

出口总包互封封发 广州国际 瑞典

出口总包互封开拆 广州国际 瑞典

Jag talar mandarin och det står bokstavligen att "paketet har lastats om"
Dvs de tog ut ditt paket ur containern som skulle skeppas till europa. Kan vara pga platsbrist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in