2011-09-22, 14:19
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Jag inser att det kanske var en lite för bred fråga, så jag omformulerar den/ställer en ny:

Snart är det jul (nåja) och det är dags att börja tänka på julklappar. Detta år tänkte jag enbart köpa saker från DX istället för att springa runt i stan (nej, jag är inte lat). Så vad tycker ni att jag ska köpa?

1. Man, 45-55 år.
2. Kvinna, 45-55 år.
3. Man, 20 år.
4. Man, 17 år.

Tacksam för hjälp!
Pris? Intressen?
2011-09-22, 14:29
Medlem
Junglebosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Blir lite si och så, ibland slinker de igenom utan tull o moms. Tror att gränsen ligger någonstans runt 200 kr. värde.

Har märkt att kommer det i svart plastpåse brukar det slinka igenom. Kommer det i paket brukar det fastna.
Jag har bara fått tulla ett par gånger av drygt 30 paket. Håller man sig under ca 300 kr OCH inte beställer för stora grejer så är det ganska lugnt. Jag har en teori allefall att tullen intresserar sig mer för stora paket än små. Men helt säker kan man såklart aldrig vara.
Jag har aldrig, av många gånger, behövt betala moms på paket med värde under ~300 kr.

D.E skriver ju också alltid ett lågt värde på paketet, oavsett egentligt värde (allefall enligt min erfarenhet). Så det är bara om tullen fattar intresse för paketet och begär kontoutdrag av dig som det kan bli av att betala moms.
Senast redigerad av Jungleboss 2011-09-22 kl. 14:49.
2011-09-22, 15:04
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Med över 60.000 prylar i deras sortiment så fattar du själv att frågan inte går att besvara förrän du berättar lite mer om vad du är intresserad av.

Datorprylar? Köp sladdar och adapters som bara kostar en bråkdel jämfört med hos Classe och Kjelle. Minneskort är också billiga.

Telefonprylar? Samma sak där. Batterier för 16 spänn motsvarar dock av naturliga orsaker inte originalen för 399 spänn härhemma, även om undantag finns.

"Riktiga" laserpekare och extremstarka ficklampor är alltid kul.

Solcellsprylar är coolt. Kackerlackor, grodor, mikro-bilar...

Surfplattor hittar du för dina 1500 spänn, men dessa åker garanterat in för klarering på grund av varuvärdet. Några procent i tull samt 25% moms plus hanteringsavgiften 100 spänn gör att det inte blir fullt så billigt längre.

Avsätt några kvällar till att rota runt på DX-sidorna och lägg iväg en order varje gång du kommer upp i några hundralappars motvärde, så har du till slut dina 1500 kronor investerade i småpaket som knappast kommer att intressera tullen, men som ändå har gett dig julklappar för betydligt mindre slant än om du hade köpt prylarna härhemma.
Var hittar du de billiga minneskorten?
2011-09-23, 07:43
Medlem
Nu har DX öppnat "kontor" i UK.

Har inte hunnit kolla så mycket, men dom har betydlig färre artiklar

Jag beställde en ficklampa därifrån och den kom samma vecka. Skickar dom från England så är det inom EU och då kan inte heller tullen säga något..

http://www.dealextreme.com/c/100002

.
2011-09-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner

Jag beställde en ficklampa därifrån och den kom samma vecka. Skickar dom från England så är det inom EU och då kan inte heller tullen säga något..

http://www.dealextreme.com/c/100002

.

Funkar det att beställa därifrån? På sidan står det att dem inte skickar till Sverige.
2011-09-23, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
Funkar det att beställa därifrån? På sidan står det att dem inte skickar till Sverige.

Funkade då för mig..

"For Western Europe shipping address ONLY. This item will be dispatched from our UK warehouse to a Western Europe address with free shipping."

Skumt! Sverige är inte listat nu!??

Men dom hade inte så många artiklar ser jag! Men det blir väl fler med tiden. Jag fick deras nyhetsbrev om sidan igår.

.
2011-09-23, 09:56
Medlem
Citat:
Funkade då för mig..

"For Western Europe shipping address ONLY. This item will be dispatched from our UK warehouse to a Western Europe address with free shipping."

Skumt! Sverige är inte listat nu!??

Men dom hade inte så många artiklar ser jag! Men det blir väl fler med tiden. Jag fick deras nyhetsbrev om sidan igår.

.

Ok, det kanske bara har glömt att skriva med Sverige. Dock har jag inte så mycket till övers till DX då det tabbat sig flera gånger i rad med olevererade leveranser och skitit i att betala tillbaka pengar...
2011-09-24, 01:49
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Jag beställde en ficklampa därifrån och den kom samma vecka.
Citat:
Jag fick deras nyhetsbrev om sidan igår.
Nu fattar jag inte riktigt...

Du har beställt från UK Warehouse samt fått leverans, innan du fick info om att det ens existerade?

Hjälp mig att reda ut begreppen, alldenstund min egen beställning nyss blev avvisad eftersom de inte ville skicka från UK Warehouse till Sverige utan återhänvisade mig till Hongkong-logistiken.
2011-09-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Har ungefär 1500 att handla för på DX, vad ska jag köpa?

Vad vill du ha? Deras 55ka är nice som fan ju!
2011-09-24, 03:12
Medlem
distanss avatar
Citat:

Väldigt få artiklar och verkar som 50% är out of stock redan! Fast en Dreambox för 550:- är ju inte så mycket
2011-09-24, 03:23
Medlem
Energidrickas avatar
beställer mkt från dealextreme aldrig fått problem med tull eller något sånt, fått allt jag har bestält.
2011-09-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Nu fattar jag inte riktigt...

Du har beställt från UK Warehouse samt fått leverans, innan du fick info om att det ens existerade?

Hjälp mig att reda ut begreppen, alldenstund min egen beställning nyss blev avvisad eftersom de inte ville skicka från UK Warehouse till Sverige utan återhänvisade mig till Hongkong-logistiken.

Jag var på kinasidan och skulle beställa ficklampan, men då kom det upp något om att samma lampa med annat varunummer levererades direkt från UK. Då beställde jag den och den kom efter bara några dagar.

Nu i veckan fick jag ett nyhetsbrev där det stod att dom öppnat filialer i US och UK. Men nu finns inte Sverige med på listan av länder dom skickar till.

.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in