2012-06-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
Jag talar mandarin och det står bokstavligen att "paketet har lastats om"
Dvs de tog ut ditt paket ur containern som skulle skeppas till europa. Kan vara pga platsbrist.

Tack! Det låter ju inte bra.. Då blir det väl längre leveranstid..
2012-06-05, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dasbandit
La in min första beställning från dx.com idag. Dock fattade jag inte vad man skulle skriva i state/province. Tror ni att det gick bra att man skrev (stad)/sweden?
N/A duger bra=Not applicable= Icke applicerbart=Skit samma.
2012-06-08, 13:58
Medlem
dasbandits avatar
Skulle någon kunna göra en liten lista på småsakere som är billiga(runt 50lappen) från dx som är vära att ha?
Har insett att deras 50krs vattenpipa ska vara grymt prisvärd. Sen har jag sneglat lite på deras "lock pick gun" för 120kr.
2012-06-08, 19:45
Bannlyst
Citat:
Skulle någon kunna göra en liten lista på småsakere som är billiga(runt 50lappen) från dx som är vära att ha?
Har insett att deras 50krs vattenpipa ska vara grymt prisvärd. Sen har jag sneglat lite på deras "lock pick gun" för 120kr.

En del är bra en del är bara skräp, märker man först när man har det i hand. Tycker dock att övervägande delen av vad jag köpt är prisvärt.
2012-06-09, 04:31
Medlem
zonedisks avatar
Funderar på att beställa den här:
http://www.dealextreme.com/p/2-4-ghz-2800mw-high-power-802-11b-g-usb-2-0-wireless-network-dongle-with-9dbi-antenna-black-101948

Den tycks vara på utförsäljningsrea atm. Värt att beställa den? Eller har DX andra usb-wifiantenner ni har att rekomendera? Helst inte på mycket över 100kr.

Postade om denna i en annan tråd om wifiantenner men har hittills inte fått något svar där, där står även lite mer info om varför jag behöver en extern wifiantenn. (inlägget hittar ni här: https://www.flashback.org/sp37762139)

Tack på förhand.
MVH/
ZD
2012-06-09, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
http://www.dealextreme.com/p/2-4-ghz-2800mw-high-power-802-11b-g-usb-2-0-wireless-network-dongle-with-9dbi-antenna-black-101948

Den tycks vara på utförsäljningsrea atm. Värt att beställa den? Eller har DX andra usb-wifiantenner ni har att rekomendera? Helst inte på mycket över 100kr.

Postade om denna i en annan tråd om wifiantenner men har hittills inte fått något svar där, där står även lite mer info om varför jag behöver en extern wifiantenn. (inlägget hittar ni här: https://www.flashback.org/sp37762139)

Tack på förhand.
MVH/
ZD

För elva dollar är den värd att prova och sedan slänga om den inte funkar. Jag har beställt en.
2012-06-09, 11:44
Medlem
alroberts avatar
Citat:
La in min första beställning från dx.com idag. Dock fattade jag inte vad man skulle skriva i state/province. Tror ni att det gick bra att man skrev (stad)/sweden?
Vad jag fått lära mig under Åren är
Att det ska stå SE där, dock kvittar nog det om man inte bor i tex USA som har delstater
2012-06-09, 16:36
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk

Tack på förhand.
MVH/
ZD

Till att börja med är det inte en antenn. Det är en wlanadapter med en antenn. D.v.s. ett trådlöst nätverkskort som vilket annat som helst förutom att det är externt och att det är mycket starkare/har mycket bättre räckvidd. Anledningen att du inte ser såna på svenska marknaden är att dom inte får säljas i EU (eller Sverige åtminstone).

Jag har en del erfarenheter av high power usb wlan adapters och det viktiga är att det är rätt chipset i adaptern. Realtek 8187L eller Ralink 3070. 8187L är att föredra, lite förenklat kan man säga att den ger lägre teoretisk hastighet men bättre mottagning.

Detta kortet som du länkar till har 8187L chipset och mellan adaptrarna (som har samma chipset) från dealextreme etc. så brukar det inte vara någon större skillnad. Alla dom adaptrarna som ser ungefär likadana ut och är i ungefär samma storlek brukar vara ungefär samma grejer i ändå. Det är mest kosmetiska skillnader. Och det är ungefär lika mycket överdrift på specifikationerna också.

Den billigare och mindre modellen som du länkar till i din andra post är däremot betydligt sämre med sämre räckvidd etc. Den modellen säljs också i sverige.

Så köp du den för 11$, den lär fungera utmärkt för dina behov. För att hjälpa signalen på traven kan du tänka på hur du placerar router etc. Adaptern du köper brukar ha vanlig mini/micro (blandar alltid ihop dom) usb-anslutning så om du vill laborera med placeringen köper du bara en längre usbkabel. Upp till 2m kabel bör fungera utmärkt.

EDIT: Här har du förresten drivrutiner till 8187L.

/#LOUDmouth#
Senast redigerad av #LOUDmouth# 2012-06-09 kl. 16:38.
2012-06-09, 17:45
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Till att börja med är det inte en antenn. Det är en wlanadapter med en antenn. D.v.s. ett trådlöst nätverkskort som vilket annat som helst förutom att det är externt och att det är mycket starkare/har mycket bättre räckvidd. Anledningen att du inte ser såna på svenska marknaden är att dom inte får säljas i EU (eller Sverige åtminstone).

Jag har en del erfarenheter av high power usb wlan adapters och det viktiga är att det är rätt chipset i adaptern. Realtek 8187L eller Ralink 3070. 8187L är att föredra, lite förenklat kan man säga att den ger lägre teoretisk hastighet men bättre mottagning.

Detta kortet som du länkar till har 8187L chipset och mellan adaptrarna (som har samma chipset) från dealextreme etc. så brukar det inte vara någon större skillnad. Alla dom adaptrarna som ser ungefär likadana ut och är i ungefär samma storlek brukar vara ungefär samma grejer i ändå. Det är mest kosmetiska skillnader. Och det är ungefär lika mycket överdrift på specifikationerna också.

Den billigare och mindre modellen som du länkar till i din andra post är däremot betydligt sämre med sämre räckvidd etc. Den modellen säljs också i sverige.

Så köp du den för 11$, den lär fungera utmärkt för dina behov. För att hjälpa signalen på traven kan du tänka på hur du placerar router etc. Adaptern du köper brukar ha vanlig mini/micro (blandar alltid ihop dom) usb-anslutning så om du vill laborera med placeringen köper du bara en längre usbkabel. Upp till 2m kabel bör fungera utmärkt.

EDIT: Här har du förresten drivrutiner till 8187L.

/#LOUDmouth#
Tack för all info och tipsen, du verkar veta vad du pratar om. Lade en beställning på den för 11$, så återkommer med leveranstid samt hur bra den fungerar om en sådär 2 veckor förmodar jag.

Tack för länken till drivisarna också, har haft lite problem med kina-skivorna DX skickar med vid andra tillfällen. Så att ha direkt dload till dom är ju att föredra!
2012-06-09, 17:48
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Att det ska stå SE där, dock kvittar nog det om man inte bor i tex USA som har delstater
Har själv kört med landskap,län,kommun och det har fungerat bra (har ej använt åäö utan a,o istället).
Vi har ju inte state heller province här (ännu) så det kvittar nog vad man skriver.
2012-06-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert

själv har jag alltid skrivit området jag bor i tex Ekeby, alltid funkat klockrent.
2012-06-09, 18:20
Medlem
zonedisks avatar
Under State/Provine har jag kört med Västra Götaland (med "ä" och "ö"). Inga problem alls på 20+ ordrar från DealExtreme, Priceangels samt Focalprice.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in