2012-05-18, 23:49
Medlem
hksnismos avatar
Har dx slutat med mobil 3g störare?
2012-05-19, 00:01
Medlem
Jag kan ju också gå i god för dealextreme. Beställde någon pryl därifrån i vintras, helt okej leveranstid, och priset är ju riktigt lågt.
2012-05-25, 13:03
Medlem
vimars avatar
Focalprice verkar ju snabba (skickar dem med hong kong post alltid?, inget tracking nummer) skickat ut 15/5 kom idag 25/5 ganska snabbt
2012-05-26, 15:15
Medlem
birgerburgers avatar
De senaste 1-2åren har prylarna kommit fram utan krav på tull och moms. Men nu senaste månaden så har opropotionellt många försändelser hamnat under tullgranskning.

Har tullen blivit hårdare nu möjligen?
2012-05-26, 15:26
Medlem
Det är nog inte tullen som blivit hårdare, det är nog mest en fråga om tur, eller o-tur. Jag har fått hem 4'a paket den senaste månaden utan avgifter.
B!
2012-05-26, 22:54
Medlem
vimars avatar
Nu har jag mest haft små ordrar, många små men dem har alla glidit igenom! Har en mp3 spelare för 30$ på gång.. visst skulle dem ta den blir de runt 55 i moms sen 100 i klareringsavgift(?) (nåt mer efter det?) men vet inte om det e lönt för dem att ta nåt värt 226 kronor...
2012-06-05, 11:44
Medlem
Någon som är bra på kinesiska? Väntar på ett paket och spårade det. Fick upp den här texten:

出口总包直封封发 北京国际 瑞典

出口总包互封开拆 北京国际 瑞典

出口总包互封封发 广州国际 瑞典

出口总包互封开拆 广州国际 瑞典

收寄局收寄

Google översätt:

Totala exporten förpackningsförsegling raka tätningen i Peking International Sweden

Totala exporten paket samverkan tätning öppnas i Peking International Sweden

Totala exporten paketet interoperabilitet tätning tätning av Guangzhou International Sweden

Totala exporten förpackningen samverkan försegling öppnade Guangzhou International Sweden

Accept Board acceptans Sverige

Vad menas med "Försegling öppnad, tätning" "Tätning öppnas, försegling"? Har tullen i Kina öppnat mitt paket två gånger?
2012-06-05, 12:01
Medlem
Beställde en elektronikpryl för ca 20$ för en månad sedan. Fick förra tisdan meddelande shipment has been sent,men har fortfarande inte fått paketet nu en vecka senare. Kontaktade deras kundtjänst-chat och de sa at det kunde gå 14-dagar till en månad efter shipment sent tills man får paketet. Låter märkligt eller brukar det vara så?

Spårningssidan på kinesiska bad jag kundtjänsten söka på då jag inte kan kinesiska,men detta svarade de inte på.

Har testat med ordernummer och mailadress i de två fälten på den kinesiska trackingsidan, samt testat bytt plats på ordernummer och mailadress,men ändå funkar det inte.

Kan paketet ligga hos den svenska tullen utan att de kontaktat mig?
2012-06-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajlajlaj34
Beställde en elektronikpryl för ca 20$ för en månad sedan. Fick förra tisdan meddelande shipment has been sent,men har fortfarande inte fått paketet nu en vecka senare. Kontaktade deras kundtjänst-chat och de sa at det kunde gå 14-dagar till en månad efter shipment sent tills man får paketet. Låter märkligt eller brukar det vara så?

Spårningssidan på kinesiska bad jag kundtjänsten söka på då jag inte kan kinesiska,men detta svarade de inte på.

Har testat med ordernummer och mailadress i de två fälten på den kinesiska trackingsidan, samt testat bytt plats på ordernummer och mailadress,men ändå funkar det inte.

Det stämmer att det kan ta 14 dagar till en månad tills du får paketet. Leveranstiden räknas från den dagen dom skickar paketet, alltså "Shipment has been sent". Vänta någon vecka/veckor så dyker det nog upp
2012-06-05, 14:28
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajlajlaj34

Gör om, gör rätt! Vad tror du att den undre raden är till för? Inte emailadress i.a.f.

Instruktion.

Med det sagt är det inte helt enkelt att tyda resultaten på kinesiska men normalt så uppdateras den tre gånger under tiden försändelsen befinner sig på Beijing International. Så efter den tredje statusuppdateringen som nämner Beijing är den på g att skickas/har lämnat Kina. Efter det så söker du med fördel istället på posten.se

Citat:

Nja. mindre troligt. Tullen på ARN är ganska snabba med att kontakta mottagare.

/#LOUDmouth#
2012-06-05, 14:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passaten
Det stämmer att det kan ta 14 dagar till en månad tills du får paketet.
varit med om 40+ dagar för 1 paket att komma hit, tror jag räknade till 43 dagar från att det märktes som "dispatched" tills det ramla ned i brevlådan så skickas det med kina post så kan det ta rejält lång tid.
2012-06-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
varit med om 40+ dagar för 1 paket att komma hit, tror jag räknade till 43 dagar från att det märktes som "dispatched" tills det ramla ned i brevlådan så skickas det med kina post så kan det ta rejält lång tid.

Visst kan det ta längre tid än en månad, men det kan ta 14 dagar till en månad

Hoppas mitt är skickat, vet inte vad dom i Kina håller på med.. Antingen har tullen öppnat det eller så betyder texten något annat (inlägget högst upp på den här sidan).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in