2009-11-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffe
Jag har inget emot läkare och respekterar den kunskap de besitter i många fall.
Vad jag säger är att Skolmedicinen är långt ifrån en fullkomlig vårdinrättning som bör användas vid alla typer av symtom.

Det finns en uppenbar risk att man fastnar i medicinfällan vilket i sig bara kan belasta vårat immunförsvar än mer med försämrad hälsa som resultat.

Man bör öppna sig mer för att undersöka de toxiska föreningar som våran kropp utsätts för och här finns en allt för konservativ hållning.

Vitaminer och mineraltillskott fnyser man åt trots att de är viktiga för våran kropp, i synnerhet när så mycket mat som används är urlakade på både vitaminer och mineraler.

Det är inga mirakelkurer det är helt enkelt ett underhåll för kroppen.

Det finns bra och dåliga produkter även inom hälsokostbranschen så jag är inte partisk på något sätt.

Det är helt klart så att kroppen behöver tillföras byggstenar och vitaminer mineraler,motion osv för att må bra. Det skall heller inte underskattas vid psykiska problem att man kan lida brist på nämnda saker.

Att helt notoriskt motarbeta dessa saker gör ju att man undrar om det bara är branschfolk som skriver i trådar likt denna.

Så ett recept på motion är bra oavsett om det kommer från en psykiatriker eller en häxa.

Jag kan inte annat än att hålla med dig.

Givetvis är inte medicinen komplett, vore den det hade vi inte haft några sjuka.

Givetvis är vitaminer och mineraler nödvändiga för människokroppen, det är bland annat därför de skrivs ut på recept. Det är också fastslaget, även inom medicinen, att brist på vitaminer kan orsaka svåra depressioner och motsvarande psykiska problem.

Om man väljer att köpa dem på hälsokost, på recept eller på apoteket, är ju helt egalt.

Jag ser inte hur medicinen bestrider något av det du säger här?
Citera
2009-11-02, 19:31
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
...
Som kuriosa kan jag blott för dig min tusensköna redogöra för det faecesprov jag på eget bevåg tog för cirka 10 år sedan hos dåvarande Biospectron. Mina kvicksilvervärden låg skyhögt över normalvärdet:

HTML-kod:
Grundämne		ppm*	ppm**	%
		           prov	  normal diff.
Hg	Kvicksilver	0,255	0,012	2025

*=Halt i våtvikt, mg/kg.
**=Biospectrons normalvärde justerat efter aktuell vattenhalt.

Vad tror du allt Hg kom ifrån? Maten?
Hg:t från amalgam som man mäter i feces är totalt ofarligt. Det bara rinner rakt igenom magtarm-systemet utan att påverka organismen och speglar därför inte överhuvudtaget en kvicksilverexponering. Biospectron tjänar bra med pengar på att påstå annorlunda men har ingen evidens. Referensvärdet bygger på en felaktig återgivning av normalnivåer så att alla som skickar in bajs till Biospectron får skyhöga nivåer. Oavsett smittkälla kan aldrig en feces-analys avgöra relevans för morbiditet. Du som är så skeptisk till den petrokemiska industrin borde tillämpa en liknande inställning till Biospectron. Scandlab och liknande.
Citera
2009-11-02, 19:43
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Kvicksilver har inte förändrats, men väl vår förståelse av metallen. Vi har forskningen: amalgam är ofarligt.

Ditt enda svar till mina bevis är att allt är ljug och att en enorm internationell konspiration ligger bakom. Argumentet är inte verklighetsförankrat och så absurt att det inte går att bemöta. Du lever i en villfarelse som jag hoppas du vaknar ur en vacker dag.

Eftersom att du inte svarar på riktigt kan jag bara konstatera att du inte är intresserad av verkligheten utan föredrar att leva i den värld som passar dig. Så det enda jag kan säga som avslutning är att du helt enkelt har fel.
Citera
2009-11-02, 19:52
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Vad jag säger är att Skolmedicinen är långt ifrån en fullkomlig vårdinrättning som bör användas vid alla typer av symtom.
Vad är det för symtom som inte medicinsk vetenskap kan angripa? Vem ska göra det istället?

Citat:
Det finns en uppenbar risk att man fastnar i medicinfällan vilket i sig bara kan belasta vårat immunförsvar än mer med försämrad hälsa som resultat.
Vad är det för medicinfälla som belastar immunförsvaret?

Citat:
Man bör öppna sig mer för att undersöka de toxiska föreningar som våran kropp utsätts för och här finns en allt för konservativ hållning.
Vad är det för efterforskningar inom toxikologi du saknar? Du kan knappast mena kvicksilver. Det finns kilometervis av forskning. Du kanske menar att då man inte ser en koppling mellan A och W beror det bara på forskningsbrist?

Citat:
Vitaminer och mineraltillskott fnyser man åt trots att de är viktiga för våran kropp, i synnerhet när så mycket mat som används är urlakade på både vitaminer och mineraler.
Nu vet jag inte vem som fnyser åt vitaminer. Saknas ämnen ska de tillföras. Men äter du en normal kost och inte har malabsorptionsproblematik får du inte brist. Jag ser inte varför man ska göra nåt företag rikare i onödan. I en tidigare tråd visade en fb:are att dagens mat inte saknar vitaminer och mineraler. Men du kanske är av åsikten att ditt tyckande är mer rätt riktiga undersökningar?
Citera
2009-11-02, 20:06
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Haha! Nu snurrade du nog till det i onödan. Nu ska vi titta enkelt på detta:

Utbildade piloter har jag gärna, likaså läkare och bussförare and u name it.

Men, om jag ska lära mig köra bil så vill jag få information som om jag tillämpar denna också fungerar när jag själv sen ska köra min bil. Eller om flygvärdinnorna informerar om nödutgångar så vill jag inte hamna på dass pga deras felaktiga information när vi har krashat. Förstår du?
Sen när krävs det många års utbildning och träning för att ratta en bil i vanlig trafik. Bussförare och kommersiell pilot är två ganska olika yrken. Men skitsamma, det viktiga i debatten är inte en exempel utan sakfrågan.

Citat:
Det är ett medicinskt ansvar och läkaretik att aldrig utsätta patienten för en större fara än vad sjukdomen gör. Har du en dödlig sjukdom är det okay att använda mediciner med kraftiga eller rent av farliga biverkningar om detta är patientens enda chans. Det där vet du säkert.
Ja, och? En banan är gul. Ska vi fortsätta lista självklarheter?

Citat:
Då är frågan: Att ställa diagnoser som bygger på frågor typ: HAr du svårt att sitta still? Känner du dig orolg för att prata inför en grupp? osv osv kan väl knappast kallas för vetenskapligt i jämförelse med den forskning som bedrivs inom den somatiska vården.

Man diagnostiserar allt för lättvindigt och delar ut diagnoser till snart var och varannan människa och du vill fortfarande inte se de ekonomiska intressena bakom detta som styrande av denna utveckling? Varför?
Okej du har åsikter om psykiatrin. Mer än hälften av alla somatiska diagnoser bygger på att ställa frågor. Det är mycket vetenskapligt belagt att det inte finns något viktigare för en diagnos än den muntliga sjukhistorien. Varför skulle det nu vara förbjudet att ställa psykiatriska diagnoser med samma metod?

Citat:
Sen detta motarbetande av alternativa skäl till människors ohälsa?
Så vi ska tycka det är ok att en schaman säger att någons diabetes beror på att Venus skymmer Orions bälte och att boten är att be extra mycket till Ahura Mazda? Känns dumt när boten kan vara ett blodprov och lite hormon.

Citat:
Oenighet råder uppenbarligen kring kvicksilvrets inverkan på människokroppen.
Beror på vilken oenighet du hänvisar till. Det råder ingen vetenskaplig oenighet gällande kvicksilvers toxiska verkan i tillräckliga doser. Samtidigt råder total enighet att amalgam inte orsakar sjukdom. BlizzardKing redogör inte forskningsläget om du nu tror det.

Citat:
Frågan är varför? Hur kan man komma fram till så olika slutsatser tror du?
Varför väljer folk att leva i villfarelser? Fråga en filosof, jag är inte intresserad av att föra den debatten på flashback.

Citat:
Varför säljer Apoteket tandkräm som binder kvicksilver om man anser att kvicksilver är ofarligt för kroppen? Är det bara ett sätt att tjäna pengar på människors rädsla eller?
Ja. Det finns uppenbarligen folk som tror att det behövs. Kanske är det bra att Apoteket säljer en tandkräm som de har testat. Bättre än att hälsokostaffärerna tar över marknaden och säljer otestade och potentiellt farliga produkter. Men jag är inte övertygad om att det är bra att Apoteket gör så.
Citera
2009-11-02, 20:21
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Hg:t från amalgam som man mäter i feces är totalt ofarligt. Det bara rinner rakt igenom magtarm-systemet utan att påverka organismen och speglar därför inte överhuvudtaget en kvicksilverexponering. Biospectron tjänar bra med pengar på att påstå annorlunda men har ingen evidens. Referensvärdet bygger på en felaktig återgivning av normalnivåer så att alla som skickar in bajs till Biospectron får skyhöga nivåer. Oavsett smittkälla kan aldrig en feces-analys avgöra relevans för morbiditet. Du som är så skeptisk till den petrokemiska industrin borde tillämpa en liknande inställning till Biospectron. Scandlab och liknande.
Återigen har du fel i sakfrågan. Jag har påvisat hur Hg förvandlas från oorganiskt till organiskt redan i munhålan. Anser du att mina referenser har fel så får du gärna påvisa det med hjälp av relevant material.
Citera
2009-11-02, 20:23
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Återigen har du fel i sakfrågan. Jag har påvisat hur Hg förvandlas från oorganiskt till organiskt redan i munhålan. Anser du att mina referenser har fel så får du gärna påvisa det med hjälp av relevant material.
Se tidigare inlägg. Fullt med hänvisningar till relevanta undersökningar.
Citera
2009-11-02, 20:31
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Kvicksilver har inte förändrats, men väl vår förståelse av metallen. Vi har forskningen: amalgam är ofarligt.

Ditt enda svar till mina bevis är att allt är ljug och att en enorm internationell konspiration ligger bakom. Argumentet är inte verklighetsförankrat och så absurt att det inte går att bemöta. Du lever i en villfarelse som jag hoppas du vaknar ur en vacker dag.

Eftersom att du inte svarar på riktigt kan jag bara konstatera att du inte är intresserad av verkligheten utan föredrar att leva i den värld som passar dig. Så det enda jag kan säga som avslutning är att du helt enkelt har fel.
Ännu en gång, fel i sakfrågan. Tröttnar du aldrig på att dra samma gamla falska valser och floskler om och om igen?

Vår förståelse för kvicksilver har varit konstant i minst 150 år, annars får du presentera något som leder din sak i bevis.

Amalgam läcker Hg konstant, i en form som mycket lätt ger upphov till neurologiska problem. det är belagt sedan tidigt nittonhundratal, det kan man inte komma ifrån.

Du gör exakt samma sak som Shrewish gjorde i natt. Du berör inte sakfrågan överhuvudtaget, du skjuter budbärare med samma grovkalibriga vapen, det är därför ni missar så grovt. Att du envisas med att babbla om konspirationer säger ju en hel del om dig och hur stora dina kunskaper du egentligen har. Vad är det för feg debatteknik att citera mitt inlägg under spoilerfunktionen? Hederligt och ärligt?
Citera
2009-11-02, 20:34
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
...
Vår förståelse för kvicksilver har varit konstant i minst 150 år, annars får du presentera något som leder din sak i bevis.
...
Verkligen inte. Det har tillkommit metoder och redskap sen 1850-talet som har fördjupat förståelsen.
Citera
2009-11-02, 20:39
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Vad är det för efterforskningar inom toxikologi du saknar? Du kan knappast mena kvicksilver. Det finns kilometervis av forskning. Du kanske menar att då man inte ser en koppling mellan A och W beror det bara på forskningsbrist?
Ändå gallrar du ut den forskning om kvicksilver som passar dina syften. Du ska inte tro att folk är så blinda och dumma att de inte noterar hur selektiv du är och att du därmed är partisk i debatten.
Citat:
Nu vet jag inte vem som fnyser åt vitaminer. Saknas ämnen ska de tillföras. Men äter du en normal kost och inte har malabsorptionsproblematik får du inte brist. Jag ser inte varför man ska göra nåt företag rikare i onödan. I en tidigare tråd visade en fb:are att dagens mat inte saknar vitaminer och mineraler. Men du kanske är av åsikten att ditt tyckande är mer rätt riktiga undersökningar?
Att man skulle få i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler bara genom normal kost är en stor lögn som förvisso inte hör hemma i denna tråd men det är bevisat att jorden vi odlar våra grödor ur är utarmad på näringsämnen därför att vi använder konstgödsel som har en skev mineralbalans, dessutom besprutar vi våra grödor med allehanda pesticider, som ytterligare belastar vårt immunförsvar.

Starta för all del en tråd om nutrition och matvanor.
Citera
2009-11-02, 20:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Beror på vilken oenighet du hänvisar till. Det råder ingen vetenskaplig oenighet gällande kvicksilvers toxiska verkan i tillräckliga doser. Samtidigt råder total enighet att amalgam inte orsakar sjukdom. BlizzardKing redogör inte forskningsläget om du nu tror det.
Här ljuger du ännu en gång utan att skämmas. Du borde skämmas!

Jag har med hjälp av mycket trovärdigt material – till skillnad från dina partiska inlagor - visat hur mycket Hg som avgår, var det tar vägen och vad det kan orsaka. Det råder ingen som helst enighet om amalgam i forskarvärlden, bara dina köpta forskare som förgäves kämpar mot klockan och vanligt sunt bondförnuft.
En match som inte kan vinnas är redan förlorad.
Citera
2009-11-02, 20:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Se tidigare inlägg. Fullt med hänvisningar till relevanta undersökningar.
Du smiter undan därför att du inte har något på fötterna, förstår du inte att du gör bort dig?
Du har ju inte kunnat vederlägga någon av de länkar jag redovisat, ska det vara så svårt att erkänna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in