Citat:
Ursprungligen postat av Shrewish
Intressant epitet du har valt åt mig. Jag måste göra dig besviken och säga att du inte kan kommer åt mig med sådant.
Pussgurka.
Citat:
Det är uppenbart att du inte är en frisk individ och jag borde egentligen veta bättre än att diskutera med dig: om det inte var för att jag inte vill låta dina paranoida vanföreställningar stå oemotsagda, för alla att läsa och en del kanske tyvärr att ta till sig av, så skulle jag struntat i dig och dina vansinniga utsagor för länge sedan.
Nej, jag är inte frisk. Jag lider av CFS som jag fått sedan dentalvården våldtagit min munhåla med kvicksilveramalgam under flera decennier.
Kan inte låta bli att återkomma till en av dina mer sexiga slutklämmar:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=19565291&postcount=256
Citat:
Det kryper i hela kroppen när jag läser vad du skriver. Orkar faktiskt inte med dig längre. Kom med något vettigt eller sluta slösa bort folks tid och förnuft.
Den första meningen förbjuder min blyghet mig att yppa något om.

Den andra kan ju bero på den sena timmen men den tredje meningen är riktigt rolig faktiskt. Om jag nu kan hjälpa dig att ”slösa bort” ditt förnuft, så kanske du skulle bli vettig, har du tänkt på det (du får PM:a om du vill

)? Diktaren John Peter Gister skrev en gång; ”-
Den som aldrig förlorar förståndet har förmodligen inget förstånd att förlora”.
Citat:
Det fetstilta. Läs det. Läs det en gång till. Förstår du vad du säger? Du menar alltså att man, genom att läsa en lista över symtom någon gubbe företedde för 100 år sedan, kan säga att han "inte ljög" (förstår knappt vad du menar med det här heller, vadå inte ljög? vem har sagt att han gjorde det? alldeles oavsett; vad skulle det tillföra om han talade sanning?) bara för att de beskrivna symtomen enligt dig stämmer med ME?
Vi tar det igen: ditt bevis för att sagda gubbe talade sanning är att hans lista på så oerhört ovanliga och specifika symtom som trötthet, koncentrationssvårigheter och huvudvärk, stämmer med en del av diagnoskriterierna för ME?
Man baxnar.
Vad är det du inte förstår? Att Stock et al gjorde banbrytande forskning när det gäller amalgam och frigörande av kvicksilver och att han upptäckte att han blev neurologiskt påverkad av det på ett sätt som är snarlikt det vi idag kallar för CFS?
Citat:
Nej, som privatperson har jag verkligen inget tålamod med idioter, inte ens i närheten av något episkt sådant. Jag har redan sagt att jag är ointresserad av att diskutera amalgam, det finns nämligen inget att diskutera.
Vill du ha svar på dina frågor får du läsa de studier Heller78 gjort sig besväret att granska och hänvisa till. H*n har visat ett närmast änglalikt tålamod med dig, fast du beter dig som du gör och är fantastiskt otrevlig mot alla som inte delar din uppfattning.
Hahaha, lilla Shrewish, du skulle allt behöva en man som mig, inte sant?

Men du har rätt i att det egentligen inte finns något att diskutera, det är nämligen ställt bortom allt rimligt tvivel att amalgamfyllningar läcker så pass mycket kvicksilver att det kan ge en mängd symptom, trådens ämne är bara en i en lång rad.
Hur vet du att Heller har granskat dem, bor ni ihop?
Citat:
Antar att du betalade dyrt för det där provet. Känn dig blåst.
Men du kära vän, du sitter väl inte och blir förbannad, var tror du att allt kvicksilver kom ifrån?
Det blev faktiskt landstinget som betalade den, så jag känner mig inte det minsta lurad. Lyckades även lura till mig en jämförelsetest mellan mängden Hg och Selen i blod. Bägge testerna tydde klart på kvicksilverförgiftning.
Citat:
Läs artiklarna Heller78 refererade till och återkom sedan.
Vilka artiklar? Heller har inte refererat till något för oss vanliga dödliga läsbara artiklar. Han skrev några boldade namn inom parantes och la till några kommentarer, det är allt. Inte mycket att läsa eller hur?
Är det inte lika bra att vi reder ut det här en gång för alla, om byxorna fortfarande är nere vill säga?
Amalgam innehåller i runda tal 50% kvicksilver, resten silver, tenn och lite andra metaller. Hälften av en amalgamfyllning består alltså av Hg, det kan väl näppeligen kallas för små mängder, kan vi vara överens om det?
I samma veva kvicksilvret blandas med de övriga metaller påbörjas en reaktion – du kanske minns hos käftis att så fort blandningen var klar skulle den in i tanden – som kallas för oxidation eller korrosion om du hellre vill det. I klartext innebär det att plomben börjar rosta. Just det, metallegeringen börja rosta. Låter det hälsosamt, darling?
Du ska också vara medveten om att längre tillbaka i tiden, under amalgamets guldålder, så praktiserade dentalvårdens tandläkare principen;
extension for prevention. Eftersom Hg är bakteriedödande (det används som konserveringsmedel i bl.a. det vaccin, Pandemrix, som GlaxoSmithKline för en dyr penning, ett gott tillskott i deras tomt skramlande kassa, nu vill pådyvla större delen av västvärldens befolkningar för en vanlig influensa) så borrade man ut mer än man behövde, man gjorde helt enkelt hålet större och patienten fick mer kvicksilver än nödvändigt.
Omtänksamt va?
Citat:
Utifrån symtombilden hos pojken de beskriver i texten du citerade, skulle det kunna röra sig om en personlighetsstörning, alternativt schizofreni. Eller då, förstås, "amalgamförgiftning". Just det.
Du är för gullig när du hela tiden, likt Heller, försöker bortförklara den symptombild pojken visar upp. Plus det faktum att Hg avgår från amalgamet, det går liksom inte att bortförklara det, hur gärna du än vill.
Om en patient kom till dig och hävdade samma sak som pojken, skulle du då avfärda det på det sätt du beskriver, som ”personlighetsstörning” eller ”schizofreni”??
Citat:
Ja, jag invänder att det är reklam från ett företag. Oseriös marknadsföring, precis som Scandlab. Skrupelfria människor som gör sig pengar på andras nöd.
Här talar du om skolmedicinen hör jag.
Men jag var där, veni vidi vici, vid Melisa i Stockholm alltså. Vet inte om det finns kvar i dagsläget men på min tid var det Vera Stejskal som höll i trådarna och det är en bra test när det gäller känslighet för metaller, bättre än ett epikutantest, lapptest, i alla fall.
Citat:
Samma sak där. Mintera, alltså ett företag som sysslar med "mineralterapi" och "vägledning till personer som lider av problem med tandlagningsmaterial", startades 1987 när debatten kring amalgam pågick som bäst. Rassel rassel i kassakistan. Alternativmedicin i sitt esse. Hur kan du inte se det?
Då ska jag vänligen men bestämt be dig redogöra för dina belägg för denna smutskastning. Har du något som styrker rassel rassel i kassakistan?
Mineralterapi betyder i klartext kosttillskott, inget konstigt alls med det. Det bör alla människor inta en daglig dos av, helst högre än de som myndigheterna rekommenderar.
Ger inte du som läkare vägledning till dina patienter inom ditt specifika område?
Ibland ser man inte skogen för alla träd, men om man är anställd i en bransch som avfärdar och negligerar människor som härrör sina problem till kvicksilveramalgam, trots att människa och vetenskap i flera tusen år känt till hur lömskt och giftigt kvicksilver är, och ändå inte inser att det måste ligga en hund begraven någonstans, då är det illa, verkligen illa.
Citat:
IAOMT, kort för "International academy of oral medicine and toxicology". En amalgamstollesida, för att vara exakt.
Grattis, du har i det här inlägget producerat textsnuttar från 1. ett privat företag som sysslar med dyra och fullständigt onödiga och intetsägande analyser, 2. ett privat företag drivet av "mineralterapeuter" som, surpris surpris, vill kränga helt onödiga mineraltillskott och ge dyra och meningslösa "råd" samt 3. en amerikansk amalgamstolleförening. Med dessa texter tycker du alltså att du har bevisat något.
Man begrundar saken och baxnar lite till.
Men goa lilla Sherwish, allt du gör är att gnälla på mina källor utan att kunna vederlägga en enda av dem. Du bara försöker skjuta budbärare, men missar grovt och skjuter dig själv i foten gång på gång.
Citat:
Det är faktiskt rätt fascinerande vilka delar av personligheten vissa väljer att visa i sådana här forum. Din attityd gentemot mig ändrades tydligt när du förstod att jag är kvinna. Du försöker komma åt mig genom det här faktumet, och var det inte så klumpigt utfört hade det kanske iaf kunnat bli ett intressant genusperspektiv på en nätdiskussion. Nu är du bara pinsam.
Att du var kvinna begrep jag så fort du stack in kakhålet, just det kakhålet, i tråden.

Så du blev lite impad i alla fall? OK, mission accomplished. Puss.
PS. Har du själv amalgam i tänderna?