Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 11:15
  #2101
Medlem
SvartaVargens avatar
Någon som har koll på Phuket Thailand? finns det röka här?
Citera
2017-03-26, 11:48
  #2102
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRSS1728
Jag ska till Mallorca, Magaluf i Augusti med ett gäng polare, vet ni hur langning av cannabis fungerar där? Är det lätt tillgängligt? Och är det olagligt? Man har ju hört historier om att det är fullt lagligt i vissa städer i Spanien så man måste ju få veta hahah.


Du kommer att få svårt att inte hitta röka där nere. Köp inte av de svarta! Kolla i tattoshopparna


Hur ser det ut på teneriffa?
Citera
2017-03-26, 18:38
  #2103
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scifibukkake
Cannabis i Prag? Ska dit i sommar
Inga problem. Rökat hittar dig utan att du behöver anstränga dig
Citera
2017-03-26, 18:55
  #2104
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som har koll på Phuket Thailand? finns det röka här?


Ja , kolla runt på reagge barer.
Citera
2017-04-06, 22:23
  #2105
Medlem
Relentless666s avatar
Vet nån hur det ser ut i Chania, agia marina? Gåre att få tag i dugligt tro?
Citera
2017-04-07, 05:54
  #2106
Medlem
Aragonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scifibukkake
Cannabis i Prag? Ska dit i sommar

Runt 220 (tjeckiska) för riktigt bra röka som säljs av en bar. Betalade själv 300 och fick grönt som täckte hela näven, men då kände jag ju rätt människor.
Citera
2017-04-14, 01:13
  #2107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Du kommer att få svårt att inte hitta röka där nere. Köp inte av de svarta! Kolla i tattoshopparna


Hur ser det ut på teneriffa?


Det finns social clubs där. Men kostar 50 euro och bli medlem.
Finns också av dom afrikanerna som säljer klockor. Är dock dyra men jag har fått helt ok kvalle av dom.
Citera
2017-04-24, 22:38
  #2108
Medlem
Hallå tänkte åka till Filippinerna. Det jag vill göra är liga på strand med en joint och en öl. Lite utflykter.
Ni som har varit där vilka öar är det liberalt på? Vad kostar boende? röka? Tips på feta utflykter?

Vill höra av er som varit där och gjort liknande.
Ni som ska varna hur farligt der är och skrämselpropaganda behöver inte svara.

Hade uppskattat som fan med lite hjälp här.
Citera
2017-05-11, 02:17
  #2109
Medlem
Cannabis i Hamburg?

Ska till Hamburg snart och då jag aldrig rökt utanför Sverige där man alltid måste känna sig paranoid av dessa galna maktlagar så tänkte jag att det är hög tid att få smaka på det där trevliga när jag nu ska till den gamla fina staden där Beatles började sina dagar som liveband en gång i tiden.

Men jag tänkte då höra: har någon någon erfarenhet av just Hamburg och cannabis?
Var är bästa stället? Hur blir man inte lurad?
Hur är cb-kulturen i denna stad överlag?

Alla svar mottages och dessutom tacksamt, verkar svårt att hitta info.
Citera
2017-05-11, 12:12
  #2110
Medlem
Hur ser det ut i Venedig? O generelt i Italien? Några tips?
Citera
2017-05-11, 21:16
  #2111
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevaIharmoni
Ska till Hamburg snart och då jag aldrig rökt utanför Sverige där man alltid måste känna sig paranoid av dessa galna maktlagar så tänkte jag att det är hög tid att få smaka på det där trevliga när jag nu ska till den gamla fina staden där Beatles började sina dagar som liveband en gång i tiden.

Men jag tänkte då höra: har någon någon erfarenhet av just Hamburg och cannabis?
Var är bästa stället? Hur blir man inte lurad?
Hur är cb-kulturen i denna stad överlag?

Alla svar mottages och dessutom tacksamt, verkar svårt att hitta info.
Jag har aldrig haft problem med att hitta röka i Hamburg. Håll ögonen öppna när du är ute på kvällen eller fråga lite diskret bland folk som verkar öppensinnade, exempelvis kring de headshops som finns i staden. Norra Tyskland är överlag förhållandevis liberalt när det gäller cannabis. Om polisen tar dig med en mindre mängd röka i fickan så beslagtar de bara gräset utan att du straffas överhuvudtaget.

Själv har jag aldrig blivit lurad där men kvaliteten har varierat en aning. Vid något tillfälle smakade det påträngande mycket klorofyll, även om styrkan var helt okej.
Citera
2017-05-14, 14:54
  #2112
Medlem
AJTs avatar
Någon som vet hur det ser ut i Aiya Napa nu? Främst ute efter röka, men snabba skor, eva o fint hade inte heller varit fel. Försökt leta runt både här på FB och engelska forum men allt har vart 8-10 år gammla trådar. Så någon som varit där nyligen eller har koll på hur läget är nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback