Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-22, 04:02
  #1
Medlem
Thomans avatar
Hej, jag har sökt men ej hittat.

Jag fick precis reda på att jag ska på en traintripp till christiania i början på nästa vecka. Jag undrar då hur ca (vill bara ha en fingervisning) mycket ww jag får för 400ddk?

man vill ju inte bli lurad :P

må bäst

Edit: Stavfel
Citera
2006-07-22, 07:28
  #2
Medlem
WaRs avatar
5-10g, skulle jag tro.
Citera
2006-07-22, 11:37
  #3
Medlem
oveoves avatar
Räkna inte med att få tag på specifika strains. Kan vara lite bökigt att bara få tag på riktigt grymt gräs nu också. Men fint brunt brukar gå lätt och smidigt.
Citera
2006-07-22, 14:43
  #4
Medlem
Thomans avatar
Jaha så man ska bara säga att man vill ha hasch, så får man vad man får :P?
Om jag har förstått det rätt så är priserna snarlika som i sverige?
Citera
2006-07-22, 15:58
  #5
Medlem
Det är nog, som sagt, dumt att räkna med att få tag i bra grejer. Det verkar vara mycket folk som glider
runt och säljer dåligt danskt bushweed till besökare, så var uppmärkssam ifall det är gräs du är ute efter.

Själv kom jag dock över en mindre mängd av något gulaktigt hasch senast jag var där, vilket var till största belåtenhet.
Citera
2006-07-22, 18:42
  #6
Medlem
Gravity2s avatar
Vi blev tillfrågade ett par gånger när jag var där för ett par veckor sedan, men köpte inget för alla snutar runt omkring...
250dkk för 5g sade han iaf...
Citera
2006-07-22, 18:43
  #7
Medlem
Om du åker till Christiania och frågar efter white widow kommer folk försöka blåsa dig, finns inget mer uppenbart sätt att berätta för omvärlden att man är en färsking än att fråga efter specifika populära strains (om man inte är på ett coffeeshop i Amsterdam).

Ifall du inte vet hur man ser skillnad på white widow och annat gräs är det dessutom ganska meningslöst att fråga efter det eftersom du inte kan kontrollera att det är just det och kanske får betala överpris i onödan.

Om ditt mål är att få tag på bra röka har du bättre chanser om du frågar efter hasch.
Citera
2006-07-22, 18:50
  #8
Medlem
fitous avatar
Jag va i chris förra veckan och frågade efter Norden Light, och de förklarade mycket hjälpsamt varför det inte cirkulerar så många olika sorters gräs numera.

Att bli blåst i christiania är nästan omöjligt eftersom det är sån otrolig omsättning på hashet. De skulle inte tjäna på att blåsa dig eftersom de enda de vill är att du kommer tillbaka och köper mer, plus att det inte bara är en dealer som står i chris utan många många olika.

Jag köpte brunt senast och fick en 2a för 100ddk. Det var riktigt bra brunt också.
Citera
2006-07-22, 19:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
Att bli blåst i christiania är nästan omöjligt eftersom det är sån otrolig omsättning på hashet. De skulle inte tjäna på att blåsa dig eftersom de enda de vill är att du kommer tillbaka och köper mer.

Alltså, tyvärr men här har du helt fel.

Finns många turister som får betala grova överpriser.

Just eftersom det finns så otroligt många som säljer kombinerat med turister utan koll finns det ett stort utrymme för oseriösa säljare.

Man tjänar mer pengar på att blåsa någon än att ge dem rätt varor ifall det handlar om turister eftersom chansen att de kommer tillbaka till just honom och köper igen är väldigt liten.
Citera
2006-07-22, 19:04
  #10
Medlem
fitous avatar
Ja ok om man kommer dit ett gäng fnittriga hobbygangstrar så klart man kan bli blåst med stor säkerhet. Men om man kommer dit för att köpa bra grejer till bra priser så går det utan problem...!
Citera
2006-07-22, 19:16
  #11
Medlem
Thomans avatar
Okey, då får det bli att jag köper en femma hasch av någon flummig typ då och hoppas på det bästa.

Ni har rätt, jag har aldrig rökt grönt förut, så risken att blå blåst är rätt trolig

inte betala mer än 250ddk för standard? Jag har hört lite på swecan om någon som blev erbjuden 17g för 500ddk, fast iof så var han kanske inte så seriös (ironi)?
Citera
2006-07-22, 21:54
  #12
Medlem
Cudas avatar
Sen behöver du ju inte köpa i just christania du köper lika bra(minst) och till samma pris(om inte billigare) i Helsingborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback