Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-15, 20:47
  #1585
Medlem
brightliess avatar
Bumpar denna tråden lite eftersom senaste svaret är snart 6 år gammalt.

Någon som varit på Bali/Lombok det senaste året och brukat cannabis? Kan ni berätta lite om läget? Hur fick ni tag på det, var rökte ni, stashade ni på något hemligt ställe osv.

Någon som varit på Gili öarna och kan berätta om läget där?

(Ja, jag vet om straffskalan osv)
Citera
2012-12-15, 21:43
  #1586
Moderator
kvm3s avatar
Tråden weed i bali infogad.

/Mod
Citera
2012-12-16, 00:08
  #1587
Medlem
Åker till Playa del ingles (gran canaria) den 28 vet nån av nå shysst röka där var ska man leta?
Citera
2012-12-16, 15:44
  #1588
Medlem
Rektum-Grans avatar
hur är det i christiania ?

är det verkligen att gå till nån random och typ ''har du weed ?''
och vad är priserna osv..

har hört mycket positivt om chris..
Citera
2012-12-16, 16:26
  #1589
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektum-Gran
hur är det i christiania ?

är det verkligen att gå till nån random och typ ''har du weed ?''
och vad är priserna osv..

har hört mycket positivt om chris..
Du handlar med fördel i de stånd som säljer öppet längs gatorna. Det finns faktiskt en hel tråd om cannabishandeln i Christiania fylld med matnyttiga tips: Hur är det i Christiania just nu?
Citera
2012-12-16, 19:21
  #1590
Medlem
Hej jag undrar om något vet hur det är på Madeira just nu?
Vad kostar det?
Går det ens att få tag på om man inte känner folk?
Citera
2012-12-17, 20:02
  #1591
Medlem
MickeSixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brightlies
Bumpar denna tråden lite eftersom senaste svaret är snart 6 år gammalt.

Någon som varit på Bali/Lombok det senaste året och brukat cannabis? Kan ni berätta lite om läget? Hur fick ni tag på det, var rökte ni, stashade ni på något hemligt ställe osv.

Någon som varit på Gili öarna och kan berätta om läget där?

(Ja, jag vet om straffskalan osv)

Var på Bali för 2 månader sen och i Kuta när man gick längs strandpromenaden på kvällen va de ett par som frågade nästan varenda gång, har dock hört att poliser försöker sälja till turister för att sen pressa dom på pengar så jag sket i det tills jag kom till Gili Trawangan, på den ön fanns det ingen polis om dom inte tagit båt över från Lombok och det gjorde dom sällan.

Weed fanns i massor där och blev även erbjuden att köpa hasch!
Men det var inge vidare tryck i weedet måste jag säga, fick kedjeröka och dricka palmvin för att det skulle spinna på lite! Men fyfan vilket paradis!!
Citera
2012-12-22, 18:08
  #1592
Medlem
TylerDurden2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeSixx
Var på Bali för 2 månader sen och i Kuta när man gick längs strandpromenaden på kvällen va de ett par som frågade nästan varenda gång, har dock hört att poliser försöker sälja till turister för att sen pressa dom på pengar så jag sket i det tills jag kom till Gili Trawangan, på den ön fanns det ingen polis om dom inte tagit båt över från Lombok och det gjorde dom sällan.

Weed fanns i massor där och blev även erbjuden att köpa hasch!
Men det var inge vidare tryck i weedet måste jag säga, fick kedjeröka och dricka palmvin för att det skulle spinna på lite! Men fyfan vilket paradis!!

Köp inte av gatuförsäljare någonstans i SEA enligt mig. Antingen överpris eller skitkvalité. Bästa är enligt mig att fråga någon europé som jobbar på guest house eller bar och bor på orten du befinner dig i. De är generellt sett väldigt hjälpsamma samtidigt som de har möjlighet att själva dryga ut sin kassa lite.

Ho chi minh/Saigon 100k dong (ca 35kr) för ~4-5g, rätt kass kvalité dock -.-
Citera
2012-12-29, 14:45
  #1593
Medlem
Weed playa del ingles helst nyss
Citera
2013-01-01, 22:28
  #1594
Medlem
FrankBooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Nån som vet hur läget är på Filippinerna nu för tiden?

Har en polare som var där nyss, rökat (grönt) är ganska billigt, polarn fick en hel gren/kvist för ca 70-100 spänn men då var det inköpt av "infödd". Fast det ska tydligen vara vanligare med tjack där nere. Men weed och tjack är illegalt där nere bara så att du vet.
Citera
2013-01-02, 15:09
  #1595
Medlem
Hardfells avatar
Grejen är ju att allt är så mycket bättre uppstyrt i Cristiania. Finns affärer, cafeer och stånd som säljer öppet. Bara till att glida rundor och snacka med experterna som säljer det. Inte mycket vinstinriktade människor där. Alla vill att "alla ska leva i harmoni och röka". Så jag antar att du kan lita på folket där ang rökat.
Citera
2013-01-03, 00:58
  #1596
Medlem
Axel-Foleys avatar
Ska ner till Gent, Belgien, om ett tag och jag undrar om någon vet hur det ser ut där.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback