Citat:
Ursprungligen postat av
BIHFanaticos
Fick brev från kronofogden om utmätning av lön. Nu har jag bara csn lån som inkomst, Hur fyller man i då? 0kr eller Hela beloppet man får? Tacksam för svar👍
Studiemedel får inte utmätas i form av löneutmätning enligt utsökningsbalken. Har du inga andra ersättningar som kan tas i anspråk i en löneutmätning så spelar det ingen roll vad du fyller i på din inkomstredogörelse, de kan se om du får CSN i sina system.
Däremot kan det ju vara så att pengar du fått in på bankkontot från CSN kan utmätas, men enbart de medel som överstiger ditt beneficium (levnadskostnader per månad) kan där utmätas.