Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vänta nu, hade de öppnat dörren till din lägenhet och gått in självmant utan att du hunnit öppna? Som jag tolkade det rör det sig om en delgivning och inte en förrättning. Delgivningsmän har inte samma befogenheter som kronoinspektörer har vid förrättning och får inte gå in i lägenhet. De behöver inte heller göra det om de kan säkerställa att du befinner sig i lägenheten men inte öppnar, då blir det s.k. spikning (stämningsmannadelgivning).
men dom som kom med delgivningen var inte delgivningsmän utan arbetande hos fogden
men dom fråga vad mina 2 bilar var värda men gick aldrig runt och kollade vad jag hade
och inte hade utan sa bara att det var deras rätt at stövla in efter dom ringt på dörrn
och som sagt jag har inte hållt mig undan eller så dessutom har dom utmatning
på min lön med var smått chockad när dom gjorde detta nämligen

ursäkta att det inte e punkter och komman i detta svar