Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Det är hysteri kring människor som tror att kfm tar människor saker. Nej, riktigt så fungerar det inte.
Om de ser att du har en soffa, tv, playstation, laptop så tar de inte sakerna, detta måste du ha för ett drägligt liv. Ser de däremot att TV är en 50" 3D TV värde: 75 000 kr eller att din playstation är tillverkad i guld (vilket den inte är?) då tar de grejorna. I 9/10 fall tar kfm ingenting, de åker och tittar bara för att det måste göras.
Det handlar inte om mig. Jag är visserligen arbetslös, men har olika inkomster och har mer än 2800-3200 kr i månaden tack vare det. Jag har även egen bostad och mina egna saker.
Inlägget handlar om en vän som blev utslängd av föräldrarna. Personen har sedan dess bott hos olika vänner, men ofta sover personen bara 2-3 nätter hos samma kompis innan personen sover hos någon annan för att slippa känna sig som en parasit. Lite prylar finns ju kvar hos föräldrarna, men det är mest möbler och annat som föräldrarna egentligen har köpt och inrett pojkrummet med. Personen har även 2 st flyttlådor med prylar och 2 st väskor med kläder. I flyttlådorna är det mest köksutrustning, lite böcker, inredningsprylar och sådant. Inget dyrbart alls i form av dator, tv, playstation etc. Personen får låna tv och dator av den kompis som personen för tillfället bor hos.
Personen är folkbokförd hos föräldrarna men skaffade nyligen en c/o -adress som går till en kompis. Om man gör en utmätning i hemmet så tar man kompisens prylar, och där finns det en del dyra prylar. Allt det där är köpt av kompisen dock.
Personen har nu en ganska hög skuld som inte kan betalas på grund av den låga inkomsten.