Citat:
Ursprungligen postat av
kurtlarsson
Bud via mejl binande?
Jag har vunnit en budgivning på kronofogden
endast skickat ett mejl med ett bud, vann med de budet. är de bindande på något sätt eller kan jag dra mig ur budgivningen?
kronofogden påstår att lagt bud är lagt.
Det här blir kanske det mest osäkra svaret jag har gett i den här tråden..
Du lär ha svårt att dra dig ur, nu har jag inte någon källa, annat än vad jag vill minnas från när jag satt på en exekutiv auktion, att det kan kan bli så att du "hamnar" hos kfm för att du inte betalar, men, jag hittar inte när jag bläddrade i UB som snabbast något om det.
Du kan väl försöka hävda något i stil med att det inte är din mailadress, att du blivit hackad eller liknande, lär väl hamna i domstol om ingen av er ger sig.
LG