2021-02-21, 11:21
  #3109
Medlem
Ni som har utmätning på lönen. Missbrukar ni möjligheten med karensavdrag från FK nu?
Känns som de med utmätning har en större tendens att sjukskriva sig.
Citera
2021-02-24, 20:56
  #3110
Medlem
Har en liten skuld på 20k kvar att betala av hos kfm o nu vill de göra löneutmätning "fastän jag är uppsagd o inte har ett jobb för tillfället"

Pga corona har det varit allt annat än lätt att kontakta handläggaren som tagit över mitt ärende o det börjar göra mig grymt frustrerad när man inte kan få fatt i någon att prata med på myndigheten!

Blir bara runtslussad i olika växlar när jag försöker komma i kontakt med min handläggare....

Min fråga är, går det möjligen att göra en avbetalningsplan med dem på det resterande beloppet ala 4x5000kr eller 2x10.000?

Hade varit skönt att bli av med skiten men har ingen möjlighet att bara kasta in hela beloppet på en gång..

Tips mottages på vad man kan göra/rådfråga gällande betalningen!

O går det även att begära en annan handläggare som faktiskt bemödar sig till att svara?
Citera
2021-02-24, 21:54
  #3111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Har en liten skuld på 20k kvar att betala av hos kfm o nu vill de göra löneutmätning "fastän jag är uppsagd o inte har ett jobb för tillfället"

Pga corona har det varit allt annat än lätt att kontakta handläggaren som tagit över mitt ärende o det börjar göra mig grymt frustrerad när man inte kan få fatt i någon att prata med på myndigheten!

Blir bara runtslussad i olika växlar när jag försöker komma i kontakt med min handläggare....

Min fråga är, går det möjligen att göra en avbetalningsplan med dem på det resterande beloppet ala 4x5000kr eller 2x10.000?

Hade varit skönt att bli av med skiten men har ingen möjlighet att bara kasta in hela beloppet på en gång..

Tips mottages på vad man kan göra/rådfråga gällande betalningen!

O går det även att begära en annan handläggare som faktiskt bemödar sig till att svara?

Du kan inte upprätta en avbetalningsplan med kronofogden, bara med dom som du är skyldig pengar, dvs sökanden. Men oavsett detta kan du alltid, ALLTID, göra egna inbetalningar när du vill. Betalningsuppgifter finns på deras hemsida.

Och på kronofogden har man inte ”egna” handläggare, be bara att bli kopplad till någon på det kontor du tillhör.
Citera
2021-02-25, 07:20
  #3112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Har en liten skuld på 20k kvar att betala av hos kfm o nu vill de göra löneutmätning "fastän jag är uppsagd o inte har ett jobb för tillfället"

Pga corona har det varit allt annat än lätt att kontakta handläggaren som tagit över mitt ärende o det börjar göra mig grymt frustrerad när man inte kan få fatt i någon att prata med på myndigheten!

Blir bara runtslussad i olika växlar när jag försöker komma i kontakt med min handläggare....

Min fråga är, går det möjligen att göra en avbetalningsplan med dem på det resterande beloppet ala 4x5000kr eller 2x10.000?

Hade varit skönt att bli av med skiten men har ingen möjlighet att bara kasta in hela beloppet på en gång..

Tips mottages på vad man kan göra/rådfråga gällande betalningen!

O går det även att begära en annan handläggare som faktiskt bemödar sig till att svara?

Du har ingen handläggare. Betala in så mycket du kan, betalinfo har du nog om du loggar in på fogdens sida
Citera
2021-02-25, 07:23
  #3113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueboys
Du kan inte upprätta en avbetalningsplan med kronofogden, bara med dom som du är skyldig pengar, dvs sökanden. Men oavsett detta kan du alltid, ALLTID, göra egna inbetalningar när du vill. Betalningsuppgifter finns på deras hemsida.

Och på kronofogden har man inte ”egna” handläggare, be bara att bli kopplad till någon på det kontor du tillhör.

Missade att det redan svarats ungefär som jag svarade..
Citera
2021-02-25, 07:42
  #3114
Medlem
Tack för svar blueboys samt Lasse-Gnesta! :-)
Citera
2021-02-26, 14:02
  #3115
Medlem
Dan88s avatar
Kronofogden ringde mig i morse. Missade samtalet, kollade upp nr sen och det var de, ringde även tillbaka till auto svar för att vara helt säker.

Jag har 0 skulder, har aldrig haft en skuld, har aldrig haft ett lån och har aldrig haft kontakt med de.

Vad vill de mig?
Citera
2021-02-27, 08:12
  #3116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Kronofogden ringde mig i morse. Missade samtalet, kollade upp nr sen och det var de, ringde även tillbaka till auto svar för att vara helt säker.

Jag har 0 skulder, har aldrig haft en skuld, har aldrig haft ett lån och har aldrig haft kontakt med de.

Vad vill de mig?

Hur ska vi veta det? Du får ringa på måndag och kolla upp vad de ville dig.... Kan ju vara så att någon av dina polare som har skuld har uppgivit ditt nummer....
Citera
2021-03-05, 20:14
  #3117
Medlem
Skuld till kronofogden

Hej!

Jag har utmätning från fogden just nu (ca 70k). Finns det nåt sätt att ta ett lån och betala av mindre per månad? Får just nu ut 10k efter skatt och utmätning och har en hyra på 6k, internet, mobil, hemförsäkring, el mat mm så räcker det inte. Några tips?
Citera
2021-03-05, 20:19
  #3118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Finns en pinnad samlingstråd: (FB) Tråden för frågor om Kronofogden
Tack! ska kolla noggrannare i den tråden
Citera
2021-03-05, 20:28
  #3119
Medlem
Hej!

Kan inte gå igenom alla poster, men finns det nåt sätt att få ett lån för att betala av skuld till KF? Har ca 75k i skul och behöver betala av detta. Just nu har jag dock löneutmätning och det betyder att jag har ca 10k per månad. Har en hyra på 6k, hemförsäkring, internet, el, busskort, mobil och mat+hygien utöver det. Det går inte ihop på 10k. Vad kan man göra? Hade vart bättre att ha ett lån med högre ränta men lägre månadsvgift. Känner att jag kan betala typ 2-3k i månaden inte 7 som KF tycker
Citera
2021-03-05, 20:42
  #3120
Medlem
Då jag sitter med ca 2,3 i skuld till KFM, 800 i privata samt 160 till inkassobolag så har mitt liv ändrats till att utnyttja systemet till max. Får jag inte skuldsanering så får livet rulla på och sedan mygla, mygla och åter mygla. Nej, jag har ingen annan att skylla på.

En vän som dog när han var på permis från/efter ekonomiska utsvävningar berättade i vårt sista samtal "att jag kommer aldrig mer betala skatt" och så blev det oxå. Det kommer jag med anamma om KFM säger nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in