2014-03-05, 20:09
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Hur lyckades du missa Sveriges bästa sångerska Titiyo?

Helvete?! Henne hade jag som nr. 14! Nu står Carolas namn där!
Hur fan gick det till?
Citera
2014-08-20, 17:43
Bannlyst
1. Petra Marklund
2. Monica Zetterlund
3. Veronica Maggio
4. Lena Phillipson
5. Agnes
6. Robyn
7. Carola
8. Marie Fredriksson
9. Agnetha Fältskog
10. Anni-Frid Lyngstad
Citera
2015-11-26, 11:54
Bannlyst
Helen Sjöholm är i en klass för sig - överlägsen etta på min lista!

Nya låten med Anders Widmark är otroligt bra:
https://www.youtube.com/watch?v=E2bumUnA2uY
Citera
2015-11-26, 13:38
Medlem
zerxezs avatar
Petra Marklund har en extremt uttrycksfull röst (även om hon försöker låta som Veronica Maggio på senaste skivan) så sätter henne först.
Citera
2015-11-26, 22:52
Medlem
Veronica Maggio?? Gör onekligen sköna låtar med har en klen, näpen liten röst
Citera
2015-11-26, 23:35
Medlem
Antagligen Jenny Lind men ingen vet ju hur hon lät. Inga svenska operatjejer sjunger nåt märkvärdigt, har aldrig gillat det jag hört av Birgit Nilsson. Då låter Ernman bättre. Men är ingen operafreak direkt.
Av pre-pop så var ju Zarah onekligen en färgklick med sin spröda sopran. Monica Z får godkänt. sakta vi går genom stan. Sopranen i Real Group kan sjunga riktigt högt och ändå inte låta skrikig. Orkar inte googla vad hon heter. Men hon får godkänt.

Sen från pop och framåt, så får väl Anne-Lie Rydé sägas ha en skaplig pipa. Helen Sjöholm är väl lite väl käck, men hon gör soundtracket till Anastasia alldeles strålande. Sonja Alden har en varm röst. Lisa Ekdal. Marklund. Lisa Nilsson. Tolstoy. Det blir väl tio.

Fast nånting i klass med Callas, Ella Fitzgerald, Sade, Gwen Stefani eller Adele har inte Sverige producerat. På herrsidan är det bättre.
Senast redigerad av Kokoluring 2015-11-26 kl. 23:50.
Citera
2015-11-27, 06:48
Medlem
PiusXIIIs avatar
Man förtvivlar över bildningsnivån på Flashback. Nummer ett bör bara Ulla Billquist, och hon nämns inte ens i tråden.

Hon var Sveriges populäraste sångerska under ett femtontal år, tills hon tog sitt liv under mystiska omständigheter år 1946.
Citera
2015-11-27, 09:15
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Man förtvivlar över bildningsnivån på Flashback. Nummer ett bör bara Ulla Billquist, och hon nämns inte ens i tråden.

Hon var Sveriges populäraste sångerska under ett femtontal år, tills hon tog sitt liv under mystiska omständigheter år 1946.

Tror inte det hänger allt för många 80+-åringar här men vad vet jag
Citera
2015-11-27, 17:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tror inte det hänger allt för många 80+-åringar här men vad vet jag

Nej. Jag är inte heller 80+. Däremot är jag musikintresserad på ett sätt som gör att jag vill sätta mig in i vad som hänt inom musiken under längre tid än under de senaste åren.

Om det nu finns någon 80+ på Flashback borde vederbörande bemötas med respekt, och inte av sådana skitinlägg som ditt.
Citera
2015-11-27, 19:01
Medlem
avrogados avatar
Jag antar att jag är ute på cykeln när jag adderar:

- Sylvia Vrethammar
- Lill Lindfors
Citera
2017-05-19, 23:33
Medlem
Jag är inte insatt i den svenska sångskatten, men av nu levande sångerskor är jag ganska förtjust i Cecilia Vennersten och när jag hörde EON-versionen av Carolas Fångad av en stormvind var jag tvungen att kolla upp sångerskan - El Perro Del Mar (Sarah Assbring). När jag hör henne känns det som... Sverige. Svea.

Men ingen slår Jussi. Varken som symbol för Sverige eller som röst på den internationella scenen. Han lever salig vidare.
Citera
2017-10-14, 20:09
Medlem
Intressesmurfens avatar
Det finns ju massor av duktiga svenska sångerskor men jag radar upp några som verkligen KAN sjunga (betyder inte att jag tycker att de är bra). Utan inbördes ordning.

Charlotte Pirelli
Agnes
Sibel
Monica Zetterlund
Mirjan Bryant
Helen Sjöholm
Melissa Horn
Robyn
Carola
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera