Skön tråd. Många bra sångerskor har blivit nämnda. Monica Z, Birgit Nilsson, Helen Sjöholm, Nana Hedin, Louise Hoffsten (en av mina absoluta favoriter) är självklara toppen
Frida Öhrn var ny för mig och klart skön röst. Jasmine Kara ...
Blir svårt att försöka lista, men så här ser min 10-toplista se ut.
Jag har svårt att motivera mig när det kommer till musik, upprepar ord som "fantastisk" och "underbar" alldeles för många gånger, så jag låter bli. Alla har sina unika färdigheter här nedan, och är vad jag anser de bästa sångerskorna vi har i Sverige.
1. Helen Sjöholm
2. Agneta Fältskog
3. Alice Babs
4. Marie Fredriksson
5. Monica Zetterlund
6. Sofia Karlsson
7. Cecilia Vennersten
8. Cajsa Stina Åkerström
9. Eva Dahlgren
10. Lill Lindfors
Lisa Nilsson har en skön röst helt enkelt som är behaglig att lyssna på. Robyn låter väldigt unik och Sjöholm sjunger bra. Ja det var mina uttömmande motiveringar det.
Nina Persson låter bara bra på skiva efter att datorerna gjort sitt jobb och fixat till det. Sämre kända sångerska i Sverige på att sjunga live finns verkligen inte. Totalt kraftlös röst live men på skiva låter hon riktigt bra men skulle inte ranka henne som top 10 iom hennes dåliga liveprestationer.
Sen undrar jag hur trådskaparen kan ta in Jenny Lind på listan när ingen nu levande person vet hur hon lät?
Håller med de 2 första förutom på tredje plats borde det vara Veronica Maggio. Förvånad att ingen har med henne i sin top lista.
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
1. Lisa Nilsson
2. Robyn
3. Helen Sjöholm
Lisa Nilsson har en skön röst helt enkelt som är behaglig att lyssna på. Robyn låter väldigt unik och Sjöholm sjunger bra. Ja det var mina uttömmande motiveringar det.
Nina Persson låter bara bra på skiva efter att datorerna gjort sitt jobb och fixat till det. Sämre kända sångerska i Sverige på att sjunga live finns verkligen inte. Totalt kraftlös röst live men på skiva låter hon riktigt bra men skulle inte ranka henne som top 10 iom hennes dåliga liveprestationer.
Sen undrar jag hur trådskaparen kan ta in Jenny Lind på listan när ingen nu levande person vet hur hon lät?
Har jag verkligen skrivit detta? Skyller på att det var länge sen...
Skulle som du säger tagit med Maggio men hade nog inte upptäckte henne då jag skrev förra inlägget. Samt att jag skulle lägga till Miss-Li idag på listan.
Citat:
Ursprungligen postat av jallajalla
Håller med de 2 första förutom på tredje plats borde det vara Veronica Maggio. Förvånad att ingen har med henne i sin top lista.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!