2019-06-13, 18:10
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Jag antar att jag är ute på cykeln när jag adderar:

- Sylvia Vrethammar
- Lill Lindfors

Jo du är nog på en tandem.

Åtminstone Sylvia var en av Sveriges mest överskattade sångerskor när det begav sig!
Som tur migrerade hon till England?
Citera
2021-02-12, 23:42
Medlem
Finns givetvis många duktiga svenska sångerskor, men någon som borde lyftas fram mycket mer är ju Karin Glenmark. Se bara denna räddning, från en av konserterna med Chess 1984:

https://www.youtube.com/watch?v=vCcNRjvRIMo

När huvudsolist Barbara Dickson blir sjuk backstage och Tommy Körberg ovetandes om detta letar efter henne när hon inte kommer in i sin vers, går Karin som körsångerska in och sjunger hela låten helt oförberett och med fantastisk inlevelse och precision. Får faktiskt gåshud över hur snyggt hon gör det.

Hur hon hamnat såpass i skymundan i musik-Sverige har jag svårt att förstå.
Citera
2021-02-13, 12:39
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Zara Larsson är ju en duktig sångerska. Synd bara att hon är så dum i huvudet.
Citera
2021-02-13, 13:23
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zan123
Kajsa Grytt måste ju nämnas! hon var fantastisk sångerska under sin tidiga karriär (i tant strul).

Och Idde Schultz.
Precis Grytt har en väldigt säregen röst och jag kan inte komma på en endaste sångerska med en så pass unik röst. Jag gillar också September och Nina Person eftersom deras röster är deras egna och till skillnad från tillexempel Agnes inte bygger på någon annans sätt att sjunga. Lisa Ekdahl gillar jag även om det är lite för tydliga Cornelis-influenser. Carola har en bra röst, men den är så extremt opersonlig, likaså Sarah Larsson. Titiyo tycker jag har en bra röst och Lisa Nilsson lika så även om det varierar beroende på materialet. Doris Svensson måste såklart också vara med.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-02-13 kl. 13:33.
Citera
2021-02-13, 13:32
Medlem
Anne-Lie Rydé har/hade en fin röst
Citera
2021-02-13, 13:41
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Anne-Lie Rydé har/hade en fin röst
Sylvia Vreethammar, Monica Z och Lill Lindfors har alla bra röster, men ingen av de sticker riktigt ut.
Citera
2021-03-24, 23:06
Medlem
1. Carola - helt utan konkurrens

Sedan följer väl några fler bra typ Abba-Frida, Marie Fredriksson, Jill Johnson, Marie Bergman.
Citera
2021-03-25, 00:52
Medlem
Topplocks avatar
Håller med Zara är grym !
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Zara Larsson är ju en duktig sångerska. Synd bara att hon är så dum i huvudet.
Citera
2021-03-25, 14:35
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Anita Lindblom. Hon hade verkligen allt.
Citera
2022-05-26, 10:15
Medlem
Andy85s avatar
Jenny & Malin från Ace of Base. Fantastiskt duktiga
Citera
2023-12-06, 19:32
Medlem
Flundran90s avatar
Bump!Tycker Marie Fredriksson får för lite cred här. Grym i både Roxette och solo. Tycker hon har mycket soul i sin röst, det känns äkta när hon sjunger. Carola o Helen Sjöholm är duktiga, men det känns lite teater och Svt, medan Marie Fredriksson lägger sin själ på ett fat, hehe. Tycker från min begränsade kunskap om svenska sångerskor hon, Agneta och Monica är bäst. Några grymma insatser: "Sparvöga", "It must have been love", "Tro" och "Bara för en dag".
Citera
2023-12-07, 00:41
Medlem
Zarah Leander - trots allt en superstjärna

Kikki Danielsson - för att hon är sin egen och för att country också kan komma från Småland

Maja Ivarsson - Sveriges Debbie Harry

Neneh Cherry - banbrytande

First Aid Kit - stämsång i särklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in