2012-02-04, 11:55
Bannlyst
Är inne på dag 2, gick av cold turkey från ett missbruk som varat i några månader. Egentligen inne på dag 3 men tog oxy på kvällen för att sova så den dagen räknar jag inte med.

Vilka konsekvenser ska jag förbereda mig på? ångest, sömnbrist, kramper, nervös?
Om jag skulle få kramp pga av att jag hållit på för mycket vilka dagar är det störst chans att det kommer, första dagarna?

Mvh.
Citera
2012-02-04, 12:50
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Jag känner INGEN som kunnat hålla sig till de förskrivna doserna, chansen är stor att du kommer att fiffla med doseringarna, även om just du är unik såklart. Även om du inte börjar missbruka det så kommer toleransen stiga förr eller senare och du kommer behöva mer och mer, och vad gör du då? Då står du där med lika mycket om inte mer ångest och ett läkemedelsberoende av den värre sorten. Åt bara, bara, bara i nödfall, börja ALDRIG äta benso, och framför allt inte xanor, på daglig basis.

Töm inkorgen!

Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
Är inne på dag 2, gick av cold turkey från ett missbruk som varat i några månader. Egentligen inne på dag 3 men tog oxy på kvällen för att sova så den dagen räknar jag inte med.

Vilka konsekvenser ska jag förbereda mig på? ångest, sömnbrist, kramper, nervös?
Om jag skulle få kramp pga av att jag hållit på för mycket vilka dagar är det störst chans att det kommer, första dagarna?

Mvh.

Man kan få kraper av xanor men det är inte allt för vanligt, men kraftig ångest, svårt att sova och oro är vanligt.

Om du får kramper så är det när nivåerna i blodet närmar sig noll, efter 3-4dagar vanligtvis ibland någon dag till.
Citera
2012-02-04, 13:35
Medlem
NirvanAs avatar
Dum fråga, men varför är benso (te.x alprazolam) narkotikaklassat, räknas som droger, när det gör att man blir lugn och slipper ångest... om man jämför med andra typer av droger som ger kraftiga rus mm så gör ju benso mycket mindre?

Vad sitter det i? någon?
Citera
2012-02-04, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Töm inkorgen!

Man kan få kraper av xanor men det är inte allt för vanligt, men kraftig ångest, svårt att sova och oro är vanligt.

Om du får kramper så är det när nivåerna i blodet närmar sig noll, efter 3-4dagar vanligtvis ibland någon dag till.

Tack för svaret!
Citera
2012-02-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dum fråga, men varför är benso (te.x alprazolam) narkotikaklassat, räknas som droger, när det gör att man blir lugn och slipper ångest... om man jämför med andra typer av droger som ger kraftiga rus mm så gör ju benso mycket mindre?

Vad sitter det i? någon?
Antagligen för att om du blandar med alkohol så leder oftast minnesluckor samt du kan bli agressiv och göra mycket dumma saker.
Citera
2012-02-07, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty

Mvh.

Hur höga doser har du gått på?
Citera
2012-02-07, 22:53
Medlem
kasta i mig ett par xanor nyligen. flöddrad som fan av en massa ikto o tram, ursäkta offtopicskilainen

Peyz!
Citera
2012-02-08, 19:12
Medlem
den.dryges avatar
har dunkat i mig 3 st 1r, går de å boosta dom på något sätt? Sniffa eller nåt, för de va ca 1 timmesen, å jag har fan inte ens blivit hungrig???
Citera
2012-02-08, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
har dunkat i mig 3 st 1r, går de å boosta dom på något sätt? Sniffa eller nåt, för de va ca 1 timmesen, å jag har fan inte ens blivit hungrig???

alkohol eller röka. testa snorta en fast det ger inte så mycket mer, lägg dom under tungan istället.
Citera
2012-02-08, 22:41
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .BookHouseBoy.
alkohol eller röka. testa snorta en fast det ger inte så mycket mer, lägg dom under tungan istället.

vådå, skulle de ge mer efekt om jag lägger den under tungen?
Citera
2012-02-08, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .BookHouseBoy.
Hur höga doser har du gått på?

5-13mg per dag.
Citera
2012-02-09, 00:06
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Töm inkorgen!

är krampanfall vanlkigare om man käkat diazpeam eller klonazepam längre tid som är mer muskelavslappnande ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in