2011-08-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elke
Läste NU att du bara tar EN 0.25mg per dag? Aldrig mer? Då BORDE det väl kanske inte vara problem med avtändning, men som sagt, kanske ångesten kommer krypande tillbaka?

Ingen aning faktiskt därför jag frågar er. Men jag tror heller inte på nån avtändning, okej ifall jag hade tagit det flera gånger om dagen så jag har effekten i mig 24/7.

Men som sagt det är EN 0,25mg/dag
Citera
2011-08-20, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miami40
Ingen aning faktiskt därför jag frågar er. Men jag tror heller inte på nån avtändning, okej ifall jag hade tagit det flera gånger om dagen så jag har effekten i mig 24/7.

Men som sagt det är EN 0,25mg/dag

Tror inte du borde oroa dig, testa ett par dagar och kolla hur det känns, se till att ha några stycken som backup?
Citera
2011-08-20, 14:13
Medlem
Det borde inte vara någon fara. Förut när jag mådde som sämst fick jag Depoer, stavar och vanliga 1or utskrivna. Jag käkade i ca 3-4 månader. Har för mig att jag trappade ur på en vecka sen vare chill.

Citat:
Har tagit 0,25 mg xanor varje dag i en månad, fast jag tar det endast en gång om dagen o det är några timmar innan jag ska sova.

Känner inget behov att ta de direkt på det viset så jag tror inte att jag är beroende. Men har en svår period just nu så jag tar de för att släppa ångesten lite samt att somna lättare.

Säg nu inte att 0,25mg inte ger ett skit.. även om det är placebo så får det vara så :P

Frågan var ifall jag slutar direkt någon dag, lär jag få en AT eller vad det nu är? Det är inga monsterdoser vi talar om här iofs..
Citera
2011-08-21, 11:02
Medlem
mqas avatar
Citat:
Har tagit 0,25 mg xanor varje dag i en månad, fast jag tar det endast en gång om dagen o det är några timmar innan jag ska sova.
(...)
frågan var ifall jag slutar direkt någon dag, lär jag få en AT eller vad det nu är? Det är inga monsterdoser vi talar om här iofs..

Nej, några direkta avtändningssymptom bör du inte få, eftersom du tar så otroligt låg dos. Hade du tagit 1 mg/dag, skulle jag säga att du skulle trappa ned till 0.5 mg. Men om du bara tar 0.25 mg/dag, ska det inte vara några problem med att sluta tvärt. Däremot är det möjligt att du känner lite ångest och oro, men absolut ingenting allvarligt du behöver oroa dig för.
Citera
2011-08-22, 01:31
Medlem
Tack för alla svaren, då kan man känna sig lite lugnare.
Citera
2011-08-23, 16:21
Medlem
5mg pizfer ner och en öl, var ett tagsedan sist. Hoppas på inga minnesluckor! Just nu mår jag fiine.
Citera
2011-08-23, 16:40
Medlem
2a ölen sen var det slutaja. 30e minsen jag tog dom 2 sista.
Citera
2011-08-24, 19:57
Medlem
smoketheherbs avatar
Är det rimligt att betala 1500:- för 100st 2mg Xanor ?
Citera
2011-08-24, 21:04
Medlem
Är inte jätteinsvävad på piller men har i två omgångar köpt loss ett 50-tal.
Har väl ingen jätteångest vanligtvis men tänkte det kunde vara bra för vissa kvällar då det kan kännas ensamt. Hur som helst...

Jag försöker lite greppa vad hela grejen går ut på. Man blir riktigt mysig på det, ingen tvekan. Ångesten försvinner tillfälligt, inget snack. Men man mår ju som helvetet sig själv efter en xanor-period, eller är det bara jag?

Har efter båda perioderna jag tagit detta preparat fått BIG TIME ångest i allmänhet, ångestattacker, självmordstankar, gråta helt plötsligt åt ingenting, känna hopplöshet, förvirrning etc. Är det detta man menar på är benzo-avtändning?

Ska självklart inte ta detta mer eftersom jag kommer ur en benzo-period ungefär 3 gånger värre skick än jag var i från början. Men det är också där jag inte förstår varför detta är en medicin öht när man vet att avtändningen komma skall. Önskar knappt min värsta fiende som jag mått efter detta
Citera
2011-08-24, 21:41
Medlem
stilnockts avatar
Onax 2mg stavar från FP

Onax 2mg stavar från FP har just nu ingen tolerans tog 2.st. dom fäste på rätt/hyfsat tycker jag men kan ha varit bättre men somnade efter maten så helt skit som alla skriver om dom tycker jag väl inte är ett riktigt påstående jag vet inte ni har väl just nu/då för hög tolerans kanske sen kan ju det skilja från tablett till en annan, 2.st räckte för jag skulle däcka efter några timmar men då hade jag AT också på det så helt ur bilden är väl dom inte
Senast redigerad av stilnockt 2011-08-24 kl. 21:50.
Citera
2011-08-25, 17:44
Medlem
smoketheherbs avatar
Vad är ett rimligt pris för 100 st 1mg Pfiser upjohn90 ?
Citera
2011-08-25, 18:06
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoketheherb
Är det rimligt att betala 1500:- för 100st 2mg Xanor ?

ja det är ett bra pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in