2012-02-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dum fråga, men varför är benso (te.x alprazolam) narkotikaklassat, räknas som droger, när det gör att man blir lugn och slipper ångest... om man jämför med andra typer av droger som ger kraftiga rus mm så gör ju benso mycket mindre?

Vad sitter det i? någon?

Citat:
Ursprungligen postat av HeavyProgressive
Antagligen för att om du blandar med alkohol så leder oftast minnesluckor samt du kan bli agressiv och göra mycket dumma saker.

Ditt svar måste vara det dummast jag läst. Antagligen? Vet du ens vad bensodiazepiner är? Anledningen till att det är så hårda regler kring dessa preparat är för att risk till tillvänjning är mycket stor vid ett längre bruk av dessa mediciner. Att sluta med tex rohypnol (flunitrazepam) kan vara väldigt svårt för vissa och i bland direkt livsfarligt om det inte görs på rätt sätt. Det finns en drog till som lika farlig att sluta med utan medicinsk kontroll och det är alkohol.

Nä, sluta hobbyknarka din färsking och ta ett glas mjök med en bulle istället, sen går du och lägger dig, se så, march iväg.
Citera
2012-02-10, 07:39
Medlem
-xanor-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamatroglodyt
Ditt svar måste vara det dummast jag läst. Antagligen? Vet du ens vad bensodiazepiner är? Anledningen till att det är så hårda regler kring dessa preparat är för att risk till tillvänjning är mycket stor vid ett längre bruk av dessa mediciner. Att sluta med tex rohypnol (flunitrazepam) kan vara väldigt svårt för vissa och i bland direkt livsfarligt om det inte görs på rätt sätt. Det finns en drog till som lika farlig att sluta med utan medicinsk kontroll och det är alkohol.

Nä, sluta hobbyknarka din färsking och ta ett glas mjök med en bulle istället, sen går du och lägger dig, se så, march iväg.

haha
Citera
2012-02-10, 10:02
Medlem
fan önskar jag kunde få tag i xanor igen då min vanliga kranverkar ha lagt ner sin verksamhet av nån ankedning ja inte fick höra, han struntar i att svara mig ja eller nej så man blir ju fundersam.. cold turkey på xanor efter en viss tids ätande är inte så kul... hatar när det blir såhär.. hoppas ni andra mår bra i alla fall.. ha det gott

peace
Citera
2012-02-13, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
vådå, skulle de ge mer efekt om jag lägger den under tungen?

Det slår på snabbare och hårdare men försvinner ju snabbare också.
Citera
2012-02-13, 08:19
Medlem
Krehs avatar
Vilka webshopper köper ni Xanor ifrån? Vilka kan ni gröna?
Citera
2012-02-13, 09:05
Medlem
capslock1s avatar
Tjena! Har Alprazolam 0,5 depot och tycker inte att det funkat nu på sistone, blivit alltför trött när jag jobbar finns det någon chans att jag kan byta ut de mot någonting liknande?

Isf vad skulle det kunna vara och hur ska jag "be" att få detta?

Ska nämligen på möte idag vid 3 och hoppas på några schysta tips såhär innan!
Citera
2012-02-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1
Tjena! Har Alprazolam 0,5 depot och tycker inte att det funkat nu på sistone, blivit alltför trött när jag jobbar finns det någon chans att jag kan byta ut de mot någonting liknande?

Stesolid 5-10 är nog inte för mycket att gapa efter när du redan går på xanor. Rådfråga med din läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av LordAllMighty
5-13mg per dag.

Hur många dagar clean nu och hur mår du?
Citera
2012-02-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capslock1

Antingen stesolid som föregånde talare sa annars har temesta som är lite som ett mellanting mellan xanor och stesolid.

Jag har själv xanor depot och temesta.
Citera
2012-02-13, 16:31
Medlem
smoketheherbs avatar
Alprazolam funkar bara att boosta opiater för mig. Den ger ingen ångestdämpande effekt har stesolid ist muskelavslappnade så skönt
Citera
2012-02-13, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .BookHouseBoy.
Hur många dagar clean nu och hur mår du?

Skulle gissa på runt 2 veckor. Tappade räkningen efter 4a dagar. Mår inte speciellt bra men det har inget med benson att göra. Minnet är dock väldigt skadat, hoppas verkligen att det reparerar sig annars är jag illa ute.
Citera
2012-02-14, 10:00
Medlem
JJ233s avatar
Fick igår tag på ett större parti krka depot 0,5 kartor. Nu är det som så att jag inte använt mig speciellt mycket av depot innan, och det få gånger jag gjort det har jag smällt i mig minst 5mg med en massa alkohol.

Nu har jag dock tänkt att jag bara ska ta dessa i rent ångestdämpande syfte, alltså inte för att flumma runt på. Jag har ingen tolerans då senaste gången jag tog var under nyår. Så hur mycket ska jag ta?

När jag använde xanor(alltså inte depot) så brukade jag ta 1mg på morgonen, och sedan 1mg någon gång på eftermiddagen. Ska jag köra på samma doser när jag använder mig utav depot, eller ska jag höja till 2mg på morgonen och 2mg på eftermiddagen/kvällen?
Citera
2012-02-14, 12:42
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ233
Fick igår tag på ett större parti krka depot 0,5 kartor. Nu är det som så att jag inte använt mig speciellt mycket av depot innan, och det få gånger jag gjort det har jag smällt i mig minst 5mg med en massa alkohol.

Nu har jag dock tänkt att jag bara ska ta dessa i rent ångestdämpande syfte, alltså inte för att flumma runt på. Jag har ingen tolerans då senaste gången jag tog var under nyår. Så hur mycket ska jag ta?

När jag använde xanor(alltså inte depot) så brukade jag ta 1mg på morgonen, och sedan 1mg någon gång på eftermiddagen. Ska jag köra på samma doser när jag använder mig utav depot, eller ska jag höja till 2mg på morgonen och 2mg på eftermiddagen/kvällen?
Vad jag än tar med depot effekt så dubblar jag dosen jag brukar ta om de inte är depot, annars kan du väl bara tugga i dig dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in