2020-05-11, 17:46
Medlem
junkdromes avatar
Tagit 1mg i två kvällar nu. Minskade ångesten lika lite som oxascand. Jävla skit.
Citera
2020-05-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
2-3st utan tollerans, fast samtidigt beror de ju på kvaliteten pp ksasolen, men iaf om du får ett nämnvärt rus så lycka till att inte trycka i dig flera o att de blir helt svart!
Hade ett iva-besök efter 4 rivotril min gissning är att jag rev i "medicinskåpet" efter det blivit svart
Citera
2020-05-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deux2
Hade ett iva-besök efter 4 rivotril min gissning är att jag rev i "medicinskåpet" efter det blivit svart
Hahahaha ja jävla lömsk substans benso.
Citera
2020-05-12, 01:51
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om jag äter Alprazolam för många dagar i sträck, det räcker med en vecka bara, så kan inte sova när jag lägger av med dom. Inga andra avtändningssymptom, bara den där jävla insomian.
Värst var det när jag åt Alprazolam varje dag, 2-6 mg/dag, kunde inte sova. Bara 1-2 timmar av vidriga mardrömmar och ingen djupsömn alls.
Tack och lov så låg jag inne på beroendeavdelningen i min stad, så dag 6 utan sömn fick dom tvångssöva mig med 40 mg Diazepam + någon antipsykotisk medicin.

Om det nu skulle hända igen, att jag är dum och äter för mkt Alprazolam och får sömnproblem och inte har tillgång till Gabapentin, Lyrica eller Diazepam. För dom tre löser problemet hur bra som helst.
Men finns det något annat man kan ta för att kunna sova.'

Dela gärna med er om ni har några tips!
Liknande hände mig för många år sedan efter jag käkat lorazepam i någon månad, helt plötsligt kunde jag inte sova efter drygt 7 dagar efter slutat. Sov nog i minuter här och där utan att märka det, för kände mig helt sömnlös i 1-2 veckor tills jag gav upp och skaffade en burk diazepam.

Svårt att jämföra något andra sömngivande med narkotiska medel men jag har viss erfarenhet av att experimenterat med diverse lugnande preparat. Också svårt att säga när man direkt kliver över ifrån benso till något annat och veta om man skulle haft AT om jag inte tog alternativen.

Säkra kort som inte är farliga, och av min erfarenhet ger märkbar (även över tid vid kontinuerligt bruk) lätt lugnande effekt överlag, men billiga och förvänta dig inte för mycket:
Magnesium (gärna magnesiumbisglycinat, då -citrat och -oxid varianterna tenderar ge något laxerande effekt), men ta inte för mycket magnesium, spec. då vissa varianter (där magnesium är bundet till glycin eller andra aminosyror) kan ha betydligt högre upptag i kroppen. För magnesium(bis)glycinat (finns att köpa på t.ex. topformula) skulle jag rekommendera ca 80% av RDI dvs 2 kapslar ca. 4 timmar före sänggående. Folk som tränar mycket hårt och får muskelkramper säger ibland att magnesium hjälper. Går också att köpa magnesiumsulfat man kan ha i badvatten, men då behöver man stora mängder.

Glycin (finns att köpa billigt i kilospåsar, kostar typ 50-100 spänn kilot, t.ex. hos bulkpowders): ta ca 5-10 gram (en stor tesked är ungefär 7 gram) på kvällen.
https://examine.com/supplements/glycine/

Ovan två har jag dock inte använt (vad jag kommer ihåg iom benso slut), bara mot annan mildare ångest m.m. verkar gett OK effekt att ta på kvällen o då även effekt på dagarna utan att ta på dagen.
- - - - -
Aningen mer effektiva grejjer:
Selank (finns mestadels bara i Ryssland, finns i näsdroppsform). Kostar ca 200 kronor för 1 flaska som bör räcka i 5-10 dagar beroende på hur mycket du tar om dagarna. Använde detta en hel del efter jag käkade benso i 1 månad förra året. ~6 droppar på kvällen hjälpte med sömnen. Kombinerar jag det med stimulerande medel på morgonen har det en tendens att göra mig mer stimulerad, men balanserar ut effekten något på samma gång (använde med diverse ADHD preparat jag tog i förskriven dos). Skall också ha en positiv effekt på kognition, trots att det är klassifierat som anti-ångest preparat. Nog det bästa preparat för mig mot ångest, verkar inte finnas några somhelst problem med att använda detta till och från i perioder. Det enda preparat här jag faktiskt tagit efter att klivit av period (månad eller så) av benso. Kanske det hjälpte enormt mycket, vem vet, för jag kunde sova i alla fall och inga At symptom i övrigt.

Mexidol denna tror jag inte mycket på för generell användning, den verkar återställa en mot det normala om det är helknas, t.ex. efter grov alkoholkonsumption och man är nervös som fan. Kan inte säga hur det är vid benso AT. Finns i tablettform (billigt) och IM ampuller (dyrt), tror tabletterna funkar tillräckligt bra. Mår man inte skit så mår man inte bättre av att ta detta.
---------------
Finns ju diverse örter osv, den enda jag testat (inte testat många då jag skiter i örter) som ger uppenbar lugnande effekt är nog bacopa monnieri, blev rätt seg av den, men jag tyckte det var otrevligt. Smakar skit också om du gör té av det.

Baclofen har jag testat också, det kan man bli rejält sänkt av om man tar tillräckligt (en fransk doktor självmedicinerade i höga doser för alkoholmissbruk) men det bör vara ungefär som phenibut, dvs tolerans och viss risk för ökad spändhet vid långvarigt bruk, så ser inte riktigt fördelen med det över benso.
Citera
2020-05-12, 02:00
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkdrome
Kommit över en karta Ksalol 1mg, Galenika a.d. Beograd. Mycket ljusa babyblåa. Smälte och smakade beskt när jag testade att slicka på en.

Det jag undrar är ifall det är riskabelt att testa, vad är det värsta som kan hända? Oroar mig för att bli så trött så jag inte förmår att hålla mig vaken (känns obehagligt) och/eller får andnöd i sömnen. Eller ifall det är blandat med något farligt och starkare.

Försökt hitta i andra trådar men jag behöver ett konkret svar på just detta. Är nojig som fan när det kommer till mediciners biverkningar.
Är du 85 år gammal kanske du dör i sömnen, annars knappast.

Risken är väl att du tycker det är jävligt bekvämt och skönt jmfrt med hur du i vanliga fall mår, antingen det hjälper dig sova så mycket att du vill ta det nästan varje natt eller du inser att du skulle komma ifrån svår ångest om dagarna om du tog det då o av den anledningen forstätter käka det.... Med slutresultat att du till slut kommer få mer ångest, problem med sömn, m.m. någon gång i framtiden. Enstaka doser har väldigt få problem, men visst man kan bli något mindre skärpt dagen eller någon dag efter, men tror dom flesta inte märker av sådant (även om det säkert händer att det försämrar kognitionen lite kortsiktigt).

Ja Alprazolam smakar väldigt beskt. Är det i blister tror jag knappast det är allt för mkt knas i pillrerna. Har själv käkat ksalol 1mg i blister, verkar vara ungefär som vanliga svenska xanor (länge länge sedan jag käkade svenska xanor). Själv tagit 0.5mg för 3 h sedan, tänkte sova pga knas dygnsrytm men blev pigg som fan istället (ganska vanligt för vissa att man får sådana effekter, dvs blir pigg av benso, har hänt mig med svenska apoteksvaror också, främst stesolid). Blev trött som fan en stund sen blev jag pigg när jag tänkte på vad jag hade o göra. Inte konstigt. Dom flesta blir nog däremot mestadels en bit trötta. Beror på vad man gör/tänker också, vill du sova o inte tänker på annat så går det nog bra att sova.

O ja Alkohol är en betydligt bättre "partydrog" än benso, mycket mer risk för uppiggande effekt av etanolen.
Citera
2020-05-12, 02:13
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkdrome
Tagit 1mg i två kvällar nu. Minskade ångesten lika lite som oxascand. Jävla skit.
Personligen tycker jag dom flesta benso är rätt kassa att ta för sömnen, om jag inte mår riktigt skit (vilket tack o lov är sällan), brukar bli för kreativ på kvällarna o med benso blir det mer så. Däremot toppen för ångest.

Men skulle jag välja en vanlig benso (dvs inte zopiklon/zolpiedem/eszopiklon etc. och inte den sällsynta midazolam) skulle nog Alprazolam vara högt uppe ändå. Lorazepam, Oxazepam eller alprazolam är IMO helt OK för sömn. Midazolam är dock det enda preparat jag skulle vilja ha ett stort lager av för sporadiskt bruk för sömn.
Citera
2020-05-13, 11:20
Medlem
KringExs avatar
Galenikas Ksalol

Jag måste få skriva av mig lite angående min totala besvikelse på dessa små blå skitpiller!
Det senaste året har jag köpt mellan 10-20 kartor och aldrig i helvete att en tablett innehåller 1 mg Alprazolam! Om jag skulle få gissa så skulle jag tro att dom innehåller mellan 0.15-0.30 mg Alprazolam, för man märker att vissa är lite starkare än andra.
Jag jämförde igår med en svensk Xanor 1 mg och den tabletten var ungefär lika stark som tre stycke Ksalol.
Man blir ju lurad på pengar och jag blir så jävla förbannad!
Hädanefter kommer jag bara att köpa en karta Ksalol i absoluta nödfall. Aldrig mer "bara för att" som jag ibland gör för att boosta på en fylla, ett Buprenorfinrus osv.

Jag tycker att alla ni som köper Ksalol ska klaga på eran kran att dom är svaga så att det kanske till slut når tillverkarens öron så att h*n pressar dom i den styrka dom ska vara. Det är såklart bara ett önsketänkande men det vore ju bra om det kunde bli så.

Det är så synd, för Ksalol rätt doserde är utan tvekan den bästa Alprazolamtabletten som finns tack vare det snabba påslaget!
Senast redigerad av KringEx 2020-05-13 kl. 11:30.
Citera
2020-05-13, 14:44
Medlem
Hebrs avatar
Tryckt 4-5-6st ksalol blandat med säkert 2g ladd och nån halvplatta pilsner i säkert 3 veckor nu. Dagligen det vill säga. Har krampat flertalet gånger tidigare ”race” på diverse habbar men vill försöka slippa det denna gång. Har ätit 3 stycken idag på typ 4 timmar och undrar hur jag bör dosera kommande dagarna för att få effekten jag söker dvs socialfobi men samtidigt slippa tugga sönder tungan och må hora när pengarna är slut.

Hur länge verkar en tablett i regel?

Tacksam för svar.
Citera
2020-05-13, 18:34
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Galenikas Ksalol

Jag måste få skriva av mig lite angående min totala besvikelse på dessa små blå skitpiller!
Det senaste året har jag köpt mellan 10-20 kartor och aldrig i helvete att en tablett innehåller 1 mg Alprazolam! Om jag skulle få gissa så skulle jag tro att dom innehåller mellan 0.15-0.30 mg Alprazolam, för man märker att vissa är lite starkare än andra.
Jag jämförde igår med en svensk Xanor 1 mg och den tabletten var ungefär lika stark som tre stycke Ksalol.
Man blir ju lurad på pengar och jag blir så jävla förbannad!
Hädanefter kommer jag bara att köpa en karta Ksalol i absoluta nödfall. Aldrig mer "bara för att" som jag ibland gör för att boosta på en fylla, ett Buprenorfinrus osv.

Jag tycker att alla ni som köper Ksalol ska klaga på eran kran att dom är svaga så att det kanske till slut når tillverkarens öron så att h*n pressar dom i den styrka dom ska vara. Det är såklart bara ett önsketänkande men det vore ju bra om det kunde bli så.

Det är så synd, för Ksalol rätt doserde är utan tvekan den bästa Alprazolamtabletten som finns tack vare det snabba påslaget!

Skrivit det tidigare, det är allmänt känt att ksalol är kraftigt underdosserande eller till och med helt verkningslösa. Kolla tullens beslag som analyserats utav SKL så kommer du inte bli förvånad. Detta är synd då riktiga Galenikas produkter höll mycket bra kvalitét.
Citera
2020-05-14, 01:00
Medlem
För sömn så rekommenderar jag Nitrazepam starkt + Stilnoct på det. Jag tar 15mg Nitrazepam + 30mg Stilnoct. Har Xanor 2mg x 3 under dagen, sen lite Stesolid vid behov också.
Anledningen jag älskar Nitrazepam är att jag har hemska mardrömmar och Nitrazepam är det ENDA läkemedlet som tar bort mardrömmar.
Citera
2020-05-14, 23:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
För sömn så rekommenderar jag Nitrazepam starkt + Stilnoct på det. Jag tar 15mg Nitrazepam + 30mg Stilnoct. Har Xanor 2mg x 3 under dagen, sen lite Stesolid vid behov också.
Anledningen jag älskar Nitrazepam är att jag har hemska mardrömmar och Nitrazepam är det ENDA läkemedlet som tar bort mardrömmar.

Jasså du Eftersom att du skriver i Alprazolamtråden så kan jag inflika att jag tycker att Alprazolam funkar skitbra som sömnmedicin också; Snabbt påslag, all ångest/oro eller negativa tankar dör och man somnar gott som fan
Citera
2020-05-16, 20:33
Medlem
ilvos avatar
Svaret finns säkert någonstans här i den 1000-sidiga långa tråden, men hittar inte så ställer ny fråga.

Har tagit ksalol, mellan 3 och upp mot 9mg kanske några dagar i veckan senaste tiden (vi pratar tre senaste veckorna kanske). Vet att toleransen ökar väldigt fort, och det vill jag ju inte. Känner inte av någon abstinens när jag inte tar, bara ett "sug" och att jag vill ha tillbaka känslan.

Men min främsta fråga är: hur länge ska jag gå utan någon benzo för att tolerans ska försvinna?
Förstår att det såklart kan vara olika för olika personer, och på hur mycket och ofta man tagit något.
Men skulle gärna höra vad andra har för erfarenheter av att få bort toleransen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in