Citat:
Benso har varit(var) en utav min huvuddroger som jag missbrukat grovt väldigt länge. Missbrukade även alla möjliga droger på sidan av, är idag ren från allt. Men på bensot är jag riktigt påläst och glorifierade drogen något enormt tills jag vaknade ur min knark dimma 10 år senare.
Vet precis vad du menar när bensot är ens räddning. Man tänker att de här kommer jag aldrig sluta med. Men tillslut blir man torsk, och mer o mer tolerant vilket resulterar i att man behöver öka doseringen och därmed gräver man sig djupare ner i beroendet. De kommer bita dig i röven förr eller senare, tro mig.
Sen är alprazolam inte så optimalt för ångest och socialångest/fobi skulle jag säga även om det funkar bra mot dessa saker, om du nu måste ta benso för de ändamålen så skulle diazepam eller klonazepam lämpa sig bättre. Och inte varje dag, försök hålla ditt pillerknaprande till så sällan som möjligt.
Vet precis vad du menar när bensot är ens räddning. Man tänker att de här kommer jag aldrig sluta med. Men tillslut blir man torsk, och mer o mer tolerant vilket resulterar i att man behöver öka doseringen och därmed gräver man sig djupare ner i beroendet. De kommer bita dig i röven förr eller senare, tro mig.
Sen är alprazolam inte så optimalt för ångest och socialångest/fobi skulle jag säga även om det funkar bra mot dessa saker, om du nu måste ta benso för de ändamålen så skulle diazepam eller klonazepam lämpa sig bättre. Och inte varje dag, försök hålla ditt pillerknaprande till så sällan som möjligt.
Tack för svar.
Det visade sig att att jag hade en liten dammig karta rivotril till hands, och jag måste sägs att effekten av klonazepam kanske till och med slår den jag får av alprazolam. Det verkar dessutom finnas flera skäl till att klonazepam är att föredra framför alpra när det gäller långvarigt bruk, så nästa beställning blir helt enkelt rivotril och inte ksalol. Vet inte om det är värt att testa diazepam också, för att försäkra sig om inte det skulle funka ännu bättre?
När du skriver att du var torsk under så lång tid, blir jag hemskt intresserad av att veta hur din dosering såg ut en vanlig dag och hur det förändrades från år till år?
Att jag kommer att bli torsk för egen räkning är jag fullt införstådd med, om jag fortsätter på denna bana. Det jag är nyfiken på är just vad som fick dig att ta beslutet att lägga ned? Om man bortser från motiv såsom juridiska och moraliska så finns det som jag förstår det följande motiv:
• ekonomiska - ens tolerans är så hög att man till slut inte har råd med ens dagliga konsumtion
• medicinska (?) - visst att hårkvaliteten kan bli sämre, men inte är det skäl nog för att bli ren?
• psykologiska (?) - långvarigt bruk kan ge en ångest som är värre än den man hade innan man började bruka
Vad har jag missat?
Hemskt tacksam för all hjälp.
Lev väl!