2019-10-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Benso har varit(var) en utav min huvuddroger som jag missbrukat grovt väldigt länge. Missbrukade även alla möjliga droger på sidan av, är idag ren från allt. Men på bensot är jag riktigt påläst och glorifierade drogen något enormt tills jag vaknade ur min knark dimma 10 år senare.

Vet precis vad du menar när bensot är ens räddning. Man tänker att de här kommer jag aldrig sluta med. Men tillslut blir man torsk, och mer o mer tolerant vilket resulterar i att man behöver öka doseringen och därmed gräver man sig djupare ner i beroendet. De kommer bita dig i röven förr eller senare, tro mig.

Sen är alprazolam inte så optimalt för ångest och socialångest/fobi skulle jag säga även om det funkar bra mot dessa saker, om du nu måste ta benso för de ändamålen så skulle diazepam eller klonazepam lämpa sig bättre. Och inte varje dag, försök hålla ditt pillerknaprande till så sällan som möjligt.

Tack för svar.
Det visade sig att att jag hade en liten dammig karta rivotril till hands, och jag måste sägs att effekten av klonazepam kanske till och med slår den jag får av alprazolam. Det verkar dessutom finnas flera skäl till att klonazepam är att föredra framför alpra när det gäller långvarigt bruk, så nästa beställning blir helt enkelt rivotril och inte ksalol. Vet inte om det är värt att testa diazepam också, för att försäkra sig om inte det skulle funka ännu bättre?

När du skriver att du var torsk under så lång tid, blir jag hemskt intresserad av att veta hur din dosering såg ut en vanlig dag och hur det förändrades från år till år?
Att jag kommer att bli torsk för egen räkning är jag fullt införstådd med, om jag fortsätter på denna bana. Det jag är nyfiken på är just vad som fick dig att ta beslutet att lägga ned? Om man bortser från motiv såsom juridiska och moraliska så finns det som jag förstår det följande motiv:
• ekonomiska - ens tolerans är så hög att man till slut inte har råd med ens dagliga konsumtion
• medicinska (?) - visst att hårkvaliteten kan bli sämre, men inte är det skäl nog för att bli ren?
• psykologiska (?) - långvarigt bruk kan ge en ångest som är värre än den man hade innan man började bruka

Vad har jag missat?
Hemskt tacksam för all hjälp.
Lev väl!
Citera
2019-10-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Gå till en läkare.
Du är en patient som mår bättre av bensodiazepiner och jag ser inget skäl till varför du inte skulle kunna få det utskrivet.
Social ångest/fobi och andra neuropsykiatriska diagnoser är inte triviala och de som inte har dem kommer aldrig att förstå just hur miserabelt livet är när man blir begränsad av detta.
Under rätt psykiater ska du inte behöva oroa dig. Gör regelbundna besök hos läkaren och var lika ärlig som du är här på FB så kommer du bli både förstådd och hörd.

Jag må vara ignorant, men jag ser inga egentliga skäl till att be om att få dessa piller utskrivna när jag med enkelhet kan få dem hemskickade i brevlådan.
Citera
2019-10-15, 10:14
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmenBosse
Tack för svar.
Det visade sig att att jag hade en liten dammig karta rivotril till hands, och jag måste sägs att effekten av klonazepam kanske till och med slår den jag får av alprazolam. Det verkar dessutom finnas flera skäl till att klonazepam är att föredra framför alpra när det gäller långvarigt bruk, så nästa beställning blir helt enkelt rivotril och inte ksalol. Vet inte om det är värt att testa diazepam också, för att försäkra sig om inte det skulle funka ännu bättre?

När du skriver att du var torsk under så lång tid, blir jag hemskt intresserad av att veta hur din dosering såg ut en vanlig dag och hur det förändrades från år till år?
Att jag kommer att bli torsk för egen räkning är jag fullt införstådd med, om jag fortsätter på denna bana. Det jag är nyfiken på är just vad som fick dig att ta beslutet att lägga ned? Om man bortser från motiv såsom juridiska och moraliska så finns det som jag förstår det följande motiv:
• ekonomiska - ens tolerans är så hög att man till slut inte har råd med ens dagliga konsumtion
• medicinska (?) - visst att hårkvaliteten kan bli sämre, men inte är det skäl nog för att bli ren?
• psykologiska (?) - långvarigt bruk kan ge en ångest som är värre än den man hade innan man började bruka

Vad har jag missat?
Hemskt tacksam för all hjälp.
Lev väl!
Det var mycket som ledde upp till beslutet att sluta, lång historia kort så beslutade åklagaren att häkta mig efter totalt urspåreri på diverse benso preparat, blev sen dömd till behandling i 6 månader. Så fick nog där och tog emot vården som erbjöds.

Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag sprang runt och pundade hela tiden. De va inge ekonomiska skäl direkt, utan det var hela livsstilen där en massa andra droger var inblandade. Benso var alltid ett måste, jag kommer aldrig igen kunna röra bensodiazepiner det vet jag, älskar ruset för mycket. Doseringarna varierade kraftigt, höll mig aldrig till någon specifik dos utan jag varierade dos och substans efter hur jag ville känna.

Minns en händelse som jag skäms något enormt för idag. Efter mycket protest från min flickvän så skulle jag prompt iväg för att hämta mer flödder då jag var torr, struntade i vad hon tyckte och tog bussen till en närliggande ort, fixade allt och drog hem igen. Sen kommer tjejen och säger att hon spolade ner alla min tabletter i toaletten (vilket hon aldrig gjorde), men ilskan jag kände då.. Jag bara kokade och var redo att slå sönder allting i rummet, börja skälla och skulle kasta ut henne osv. Men sen slängde hon upp påsen på bordet och började gråta. Där insåg hur stark kärleken var för knarket och bara det borde varit nog stor anledning till att sluta. Men som tur är så håller vi fortfarande ihop och är sambos, vi har en underbar relation idag.
Citera
2019-10-15, 18:23
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmenBosse
Jag må vara ignorant, men jag ser inga egentliga skäl till att be om att få dessa piller utskrivna när jag med enkelhet kan få dem hemskickade i brevlådan.

Därför du vet att du får vad du betalar för. Du får inte flualprazolam eller etizolam eller annan analog som du får när du köper svart.
Vet inte om medicinen täcks av högkostnadsskyddet, men gör den det får du den gratis efter ett tag.
Finns bara fördelar med att få HG medicin utskrivet av läkare, med undantag att det journalförs.
Citera
2019-10-16, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Det var mycket som ledde upp till beslutet att sluta, lång historia kort så beslutade åklagaren att häkta mig efter totalt urspåreri på diverse benso preparat, blev sen dömd till behandling i 6 månader. Så fick nog där och tog emot vården som erbjöds.

Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag sprang runt och pundade hela tiden. De va inge ekonomiska skäl direkt, utan det var hela livsstilen där en massa andra droger var inblandade. Benso var alltid ett måste, jag kommer aldrig igen kunna röra bensodiazepiner det vet jag, älskar ruset för mycket. Doseringarna varierade kraftigt, höll mig aldrig till någon specifik dos utan jag varierade dos och substans efter hur jag ville känna.

Minns en händelse som jag skäms något enormt för idag. Efter mycket protest från min flickvän så skulle jag prompt iväg för att hämta mer flödder då jag var torr, struntade i vad hon tyckte och tog bussen till en närliggande ort, fixade allt och drog hem igen. Sen kommer tjejen och säger att hon spolade ner alla min tabletter i toaletten (vilket hon aldrig gjorde), men ilskan jag kände då.. Jag bara kokade och var redo att slå sönder allting i rummet, börja skälla och skulle kasta ut henne osv. Men sen slängde hon upp påsen på bordet och började gråta. Där insåg hur stark kärleken var för knarket och bara det borde varit nog stor anledning till att sluta. Men som tur är så håller vi fortfarande ihop och är sambos, vi har en underbar relation idag.

Okej, då förstår jag.
Just juridiskt ligger jag nog bättre till iom att jag inte lever ett s.k pundar-liv (inget illa ment) men det klart att man inte kan vara säker på att inte åka fast på nåt drogtest någon gång. Och med klonazepam är man ju körd även om man blir varnad god tid i förväg...
Förutom benzo uppskattar jag lite marijuana då och då, och mdma och amfetamin är trevliga rekreationsdroger men ingenting som jag någonsin kommer fastna i ett beroende av. Benso är en helt annan sak för min del - jag har aldrig ”flöddrat” eller tagit det bara för att bli skön.

Grattis till att ha hittat, och behållit, en så pass lojal och förstående tjej. Lev väl!
Citera
2019-10-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Devil
Därför du vet att du får vad du betalar för. Du får inte flualprazolam eller etizolam eller annan analog som du får när du köper svart.
Vet inte om medicinen täcks av högkostnadsskyddet, men gör den det får du den gratis efter ett tag.
Finns bara fördelar med att få HG medicin utskrivet av läkare, med undantag att det journalförs.

Jag ser din poäng. Men kvaliteten på FS är ju närmast garanterad hos vissa säljare, som har idel höga omdömen. Därtill tillkommer en frihet i att beställa vad man vill när man vill och få hem det i brevlådan.
Vet inte riktigt hur det skulle gå till om jag skulle vända mig till sjukvården, men jag tvivlar på att jag ens skulle få benso utskrivet. Även om jag lyckas övertyga dem om att det förhöjer min livskvalitet tror jag inte att det konstituerar de skäl som skall vara uppfyllda för att en sådan medicin ska ges. Men jag kan ha fel. Prismässigt vet jag inte vad som skulle vars bättre, men det är ändå inte någon stor fråga för närvarande.
Citera
2019-10-19, 10:52
Medlem
Charliework86s avatar
Stor kärlek till xanor. Vart från den sen jag börja med laro...
Citera
2019-10-19, 10:55
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Stor kärlek till xanor. Vart från den sen jag börja med laro...

Hur länge? Avtändning eller abs? Fortfarande "suget" kvar, kraftigt alltså?

Många frågor nu men bara rent intresse.
Citera
2019-10-19, 11:03
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe

Käka X 10år typ, va jobbigt runt 1 månad med svår ångest i slutet. Men tror det gick lättare för mej att sluta för att jag hade suboxone och gaba
Citera
2019-10-19, 11:04
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:

Suget försvann aldrig .Men blivit lättare att hantera nu.
Citera
2019-10-19, 12:30
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Suget försvann aldrig .Men blivit lättare att hantera nu.

Fortsätt så, det blir bättre!
Citera
2019-10-19, 12:58
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Fortsätt så, det blir bättre!

Som tur är så torska jag inte lika hårt på benzo, som jag gjorde på opiater.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in