Underbar tråd
Iaf, kände ett par mindre begåvade killar när jag gick i lågstadiet (var väl typ nio bast), två av dom utmärkte sig mer än övriga nötter. Kom på ett exempel nu:
Oskar och Mattias skulle berätta om sin vistelse i den sistnämndes stuga på måndagmorgonen (OBS utspelar sig i juni).
De berättade om att de hade kommit till stugan med Mattias föräldrar på fredagkvällen och de bestämde sig för att basta, mitt under bastun så sticker Mattias pappa in huvudet i bastun och säger att han och mamman ska iväg och handla. (det är ca tre mil från deras stuga till närmsta mack) då så får Mattias infallet att han och oskar ska dricka öl i bastun, för det gör karlar. Sagt och gjort så hämtade de tre kartor och delade på dem i bastun, de var förstås tvungna att dricka all öl, annars skulle pappa märka
Därefter så hade de blivit lite full, inte så att föräldrarna skulle märka när de kom tillbaka, i vilket fall så bestämde de sig för att dra ut med snöskotern en sväng (i juni, i mellersta Sverige, där det inte fanns snö), så de hade farit ut med skotern och hällt öl i tanken för att det skulle tydligen fungera som raketbränsle (observera att de hade ju druckit upp all öl), med sin raketbränslefyllda skoter så dundrade de fram i skogen i "190 minst, mätaren tog slut" och sladdade ut i sjön och körde över vattnet och hela helvetet.
Efter den lilla buskörningen så skyndade de sig tillbaka innan deras föräldrar märkte att det var borta, väl hemma så var det helt plötsligt nyktra igen och allt var lugnt.
Föräldrarna kom hem och skulle ta lite vin och se film innan de la sig, slutade självklart med att pappan blev överförfriskad och skulle börja köra shotrace med smågrabbarna. Och där satt de alla i slutändan, stupfulla och roliga när pappan fick för sig att han skulle visa en pistol han hade, en sig sauer eller nå sånt coolt var det. När han satt där och visa sin pistol för grabbarna så råkade han komma åt avtryckaren och skjuta ihjäl katten som satt på bordet, "kattjäveln smetades över hela väggen" tydligen (kom på några år senare att det var en scen ur Boondock saints).
Härefter orkade jag inte riktigt lyssna något mer utan bara stod och nickade hummandes
Fyfan, skrivet från en iphone och jag orkar inte leta efter stavfel, godkväll.