2010-10-27, 17:41
Medlem
En gammalklasskamrat påstod att hans farfars far var kung. Första gången han nämnde det var det i Ryssland, andra gången var det i Libanon.
Citera
2010-10-27, 17:42
Medlem
Krick3s avatar
Får väl bjuda på värsta jag hört. Bara sprungit på denna snubbe ett par gånger. Väldigt roliga historier dock.

"Jag skulle flyga från Sverige till Finland för några år sen, men då krashade planet mitt i havet. Så jag fick simma över till Finland, med en tjej på ryggen som också satt på planet. Men när jag kom dit så fick jag inte komma in, för jag hade inte passet med mig. Så jag simmade tillbaka till sverige igen."
edit. Tjejen var dessutom jättetjock.

Han är fullt förlamad från magen och ner och sitter i rullstol, men vicka på tårna det kan han, för att inte tala om att hjälpa till med bena för att komma ner i trappan.

"Jag var uteliggare i Stockholm i 2 år(Sen ändras årtalet till 2, 3, 2.5 och 6 för att senare bli 9 år varje gång han skulle berätta). Det rullade bajskorvar förbi mig och sprang råttor över huvudet på mig."

Har några ytligt bekanta som ljuger väldigt mycket.
Citera
2010-10-27, 17:42
Medlem
pewpewlazergunzs avatar
Vet inte om detta är sant men, Hade en kompis som trodde seriöst på att det fanns människoblod i energidrycken "true blood"
Citera
2010-10-27, 17:43
Medlem
Dexxys avatar
Hade en blatteklasskompis i Gymnasiet som hela tiden hävdade att hans pappa hade gått på Stanford University, bara för att någon hade frågat honom var han hade fått sin penna som det stod Stanford på.
Inte fan ville han släppa det heller.
Citera
Medlem
kanskeTHs avatar
Underbar tråd

Iaf, kände ett par mindre begåvade killar när jag gick i lågstadiet (var väl typ nio bast), två av dom utmärkte sig mer än övriga nötter. Kom på ett exempel nu:
Oskar och Mattias skulle berätta om sin vistelse i den sistnämndes stuga på måndagmorgonen (OBS utspelar sig i juni).

De berättade om att de hade kommit till stugan med Mattias föräldrar på fredagkvällen och de bestämde sig för att basta, mitt under bastun så sticker Mattias pappa in huvudet i bastun och säger att han och mamman ska iväg och handla. (det är ca tre mil från deras stuga till närmsta mack) då så får Mattias infallet att han och oskar ska dricka öl i bastun, för det gör karlar. Sagt och gjort så hämtade de tre kartor och delade på dem i bastun, de var förstås tvungna att dricka all öl, annars skulle pappa märka

Därefter så hade de blivit lite full, inte så att föräldrarna skulle märka när de kom tillbaka, i vilket fall så bestämde de sig för att dra ut med snöskotern en sväng (i juni, i mellersta Sverige, där det inte fanns snö), så de hade farit ut med skotern och hällt öl i tanken för att det skulle tydligen fungera som raketbränsle (observera att de hade ju druckit upp all öl), med sin raketbränslefyllda skoter så dundrade de fram i skogen i "190 minst, mätaren tog slut" och sladdade ut i sjön och körde över vattnet och hela helvetet.

Efter den lilla buskörningen så skyndade de sig tillbaka innan deras föräldrar märkte att det var borta, väl hemma så var det helt plötsligt nyktra igen och allt var lugnt.

Föräldrarna kom hem och skulle ta lite vin och se film innan de la sig, slutade självklart med att pappan blev överförfriskad och skulle börja köra shotrace med smågrabbarna. Och där satt de alla i slutändan, stupfulla och roliga när pappan fick för sig att han skulle visa en pistol han hade, en sig sauer eller nå sånt coolt var det. När han satt där och visa sin pistol för grabbarna så råkade han komma åt avtryckaren och skjuta ihjäl katten som satt på bordet, "kattjäveln smetades över hela väggen" tydligen (kom på några år senare att det var en scen ur Boondock saints).

Härefter orkade jag inte riktigt lyssna något mer utan bara stod och nickade hummandes

Fyfan, skrivet från en iphone och jag orkar inte leta efter stavfel, godkväll.
Citera
Medlem
Jag kände inte den här personen i fråga men min kompis gjorde det. Den här killen (mytomanen) blev förälskad i en tjej och ville ha henne mer än allt annat men han visste om att han inte kunde få henne (det var i högstadiet och han var tönt, såg inte bra ut osv). Han gick ut med att han cancer och sade sin största önskan vilket var att bli ihop med den här tjejen innan han skulle gå bort. Efter lite fjäskande och myteri blev han tillslut ihop med den här tjejen. En dag försvann han plötsligt och ingen såg till honom under resten av nian (de trodde han gått bort). I gymnasiet något år senare kom den här killen trallades i skolan som om inget hade hänt, ha ha. Lite tragiskt men ändå roligt på samma gång.
Citera
2010-10-27, 17:44
Medlem
namerlesss avatar
Jag hade en kompis som mytade om vad fan som helst. I sexan sa han att han hade en BMW (som han själv hade betalat) men varje gång vi följde med han hem efter skolan sa han att bilen "var på reperation", att "den stod kvar på morsans jobb", eller att "grannen lånat den efersom hans egna bil var sönder".
Citera
2010-10-27, 17:45
Medlem
En "polare" hävdade att när han en dag var ute och klippte gräset flög en helikopter förbi. Det verkade som att helikoptern tyckte synd om honom, så han vände uppochner på den och klippte gräset åt honom med rotorerna...

Kan tilläggas att han hade en crescent compakt med en topphastighet på 170 km/h, som tappade framhjulet när han körde på bakhjulet i maxfart. Inga problem för den grabben!
Citera
2010-10-27, 17:48
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Jag hade för mig att det redan fanns en stor tråd om mytomaner. Men jag kan inte hitta den nu

Men en kompis sa förut till mig att han hade en flera meter lång penna

Jag vet egentligen inte varför, men detta fick mig att så att säga skratta högt rakt ut! Och nu har jag googlat "really long pen", "big pen" ett tag. Jag är nog trött.

För att bidra till tråden har jag ingen rolig historia om en mytoman-vän. Men en av mina barndomsvänner cyklade hem till sin pappa när vi lekte och sa att vi andra hade kastat stenar på henne. Men det var ju inte kul, alls.
Citera
2010-10-27, 17:49
Medlem
Undercasts avatar
En i min parallellklass berätta en gång att han hade varit ute på stan och sett en skylt på en affär, ägd av turkar där det stod "Jollar 10 spänn". Med andra ord "joints till salu 10 kr".
Citera
2010-10-27, 17:49
Medlem
Hittade en gammal tråd jag skapat på ett annat forum där jag listade vad min kompis hade gjort (ska tydligen vara från 2005 ^^):

Här är några exempel på vad han har sagt:
*Jag har skakat hand med George W Bush
*Jag var på CPL i KOREA(?!) som stand-in till SK, SK|Unknown i CS
*Jag fick 600 headshots på 5 minuter i CS
* Dom fick ärva 9 miljoner, varför bor man då i en 3a i Sandsborg?
*Han säger sig själv ha skapat ett program som är bättre än Adobe Premier, 3DS Studio Max, vegas och allt annat, han har alla funktioner från programmen som han har lagt ihop till ett eget prog. "Trikkie's Program"
* Han var under en tid rankad 3:a i världen på cs, när jag mötte honom då vann jag... Hur dum får man va`!?!?!??!?!
*Han fick en bil i och är 15... går ihop? Samma dag frågade han sina "kompisar" om dom ville med
*Han sa att han fick 27 på matte provet av 30 så kollade vi själva och såg att det var 10
*Han ska flytta till en villa i Gamla Enskede som är på 600 kvm
*Hans morsa kunde tio språk flytande.
*Hans dator kostade niotioniotusen (99 000).
*När vi gick i grundskolan sa han att han fick MVG i alla ämnen utom 2, vi såg själva att han fick mindre än 200 poäng på betygspappret.
*Han sa till sina polare "Kom hem till mig jag laddar ned alla filmer ni vill med mitt Terrabit Bredband.
*Han tränade boxning 5 timmar varje dag på sommarlovet, vann mot en kille på Knock-out, ska till Kanada nästa sommar för tunering i fjädervikt(?) Han väger typ 95 kg.
Citera
2010-10-27, 17:52
Medlem
Jag hade en kompis på högstadiet som, enligt henne själv, var gravid säkert 10 gånger (och fick såklart missfall lika många gånger...). I början trodde alla på henne, men efter cirka 5 graviditeter började det kännas lite suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in