2006-03-28, 14:40
Medlem
OXARs avatar
jag har en sån där lirare i skolan. man kan säga vad som helst så har han gjort det mycket värre. om jag skulle säga att min pappa skulle åka till månen så skulle hans farsa redan varit där.
Citera
2007-01-25, 14:42
Medlem
TTls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitzors polare
I min klass går det en riktigt mytoman. Han har trimmat en moppe så den gick i över 100km/h(visst går det få mopeder så snabba men inte att han lyckas då han har tummen mitt i handen). Han har *kontakter* så han får åka någon ny tävlingsbil som ja inte minns namnet på. Han säger oftast att han aldrig druckit alkohol men ändå så säger han ibland att han varit packad. Plus mycket, mycket mera. En mycket mystisk man

Att få en moped att gå över 100km/h är inget jävla trolleri. Det gör ju var och varannan 14-åring i dag.
Citera
2007-01-25, 19:53
Bannlyst
Hur vanlig är det med mytomaner?

Jag vet om 3st som är riktigt grova mytomaner.

Undrar just hur vanligt det är med mytomaner?

Ett roligt exempel är:
- Igår när jag var ute och jagade var det så tjockt med älgar att jag var tvungen att skjuta ett par för att få parkerings plats.
Citera
2007-01-25, 20:05
Medlem
drums avatar
Om man är helt alvarlig och säger att man var ute med båten i sommras och hoppa över en våg, körde ner med fören i vattnet och åker under vattnet i 6meter och sedan åker upp igen på vattenytan. Är man mytoman då?
Citera
2007-01-25, 22:18
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drum
Om man är helt alvarlig och säger att man var ute med båten i sommras och hoppa över en våg, körde ner med fören i vattnet och åker under vattnet i 6meter och sedan åker upp igen på vattenytan. Är man mytoman då?

Det beror på vad man har för båt.
Citera
2007-01-25, 23:46
Medlem
På mitt förra jobb fanns det en mytoman som alla pratade om , tyvärr så sluta han innan jag kom dit.Han var jägare så alla historier handlade om jakt.
En gång så skadesköt han en älg som simma ut i en sjö.Han klädde av sig simmade efter älgen och skar halsen av den och simmade med älgen till land.

Under en rävjakt så körde han ner handen i grytet och ströp räven.
Hans granne hade en grävling som bosatte sig under huset så han grävde fram grävlingen och ströp den.

Under en harjakt så såg han en hare som hade tassar som var som knytnävar den var dessutom så stor så en räv som dök upp sprang under magen på haren.En gång så red han en häst som började skena det löste han genom att rida in på en fotbollsplan och styra hästen in i ett mål.
Citera
2007-01-26, 03:43
Medlem
Ockelbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit
En gång så red han en häst som började skena det löste han genom att rida in på en fotbollsplan och styra hästen in i ett mål.

Citera
2007-01-26, 04:27
Medlem
K K Bang Bangs avatar
Haha, fan vilken rolig tråd detta var.

Jag hade en idrottslärare på gymnasiet som påstod att han hade vart fotbollstränare i flera storklubbar, då och då så sa han att han skulle sluta som idrottslärare för att börja med det igen. Men det roligaste var nog att han uppriktigt menade att det var han som hade uppfunnit stretchingen. Jag vet att det låter som att han skämtade, men har man träffat den mannen så vet man att han inte är typen som skämtar.
Citera
2007-01-26, 06:59
Medlem
reborns avatar
En kille i min klass förut när jag gick på gymnasiet var rätt frisk på att ljuga:

Kraschat i 240 på tvåans växel, flygit 40 meter och legat i koma i 2 dar. (Motorcykel)
Bröt tydligen ryggen när han var proffessionell motorcrossförare.
Har ett hus i sitt hemland (estland eller något?)
Åkte in på polisförhör för att ha smugglat 2350 kg(!) amfetamin.
Till sommarn skulle han få en motorcykel som gick ca 410-420. Såg aldrig någon motorcykel.

Ja, massa annat också. Kommer inte ihåg allt, varje dag var det något nytt.

EDIT: Kom på en till sak, han har suttit i fängelse 1½ år i ryssland också tydligen.
Citera
2007-06-04, 20:19
Medlem
Var i Värmland i helgen och fiskade.Har hört att det ska finnas en fullblodsmytoman i byn som jag dock aldrig fick se.Men som tur va så vart jag och kompisen inbjudna till en fest där han var det stora samtalsämnet.

Finns en sjö i närheten av byn där han ofta är ute och fiskar.En gång när han var ute och fiskade så kom ett viggenplan och flög ca 5m ovanför vattenytan.
Piloten var på väg mot en kraftledning så han började vinka och tjoa.Piloten såg det så han hann precis att lyfta planet förbi ledningen.Piloten vart så glad så han vände planet och körde förbi honom och vickade planet fram och tillbaka som tack för hjälpen

En annan gång så gick han iland på en ö och plockade kantareller.Han hade så mycket kantareller i båten så den höll på att sjunka.Under en fisketur fick han 100st abborrar som vägde 1kg st.Han bara la dom i en säck och knallade hem.
Citera
2007-06-04, 23:57
Medlem
piratkaptens avatar
Min Fd frisör var en riktig lustigkurre.
Han ville ge kunderna ett sken av att han hade ett annat liv som någon sorts rik gangster. Varje gång man var där berättade han om sina nyinköpta bilar. Ferarri, Rolce Royce, Mclaren.
Ja, trots att han jobbade som halvdassig drop-in frisör på hörnet så hade han dom allihopa i sitt hemliga garage.
Han kunde mitt under friserande gå iväg till fönstret och låtsas spana.
"Jag skulle bara kolla om det var en civilpolis, deras Saabar har en annan antenn"
Så där sitter man i stolen och försöker snällt hålla skenet uppe medans han berättar det ena märkvärdigare än det andra.
Citera
2007-06-05, 00:34
Medlem
RaydeCacas avatar
När jag var runt 18 hamnade jag och min bäste vän, som vid tiden var kustjägare på en fest hos den största mytomanen som jag träffat. Mytomanen var 3-4 år äldre än vi och väldigt trevlig mot oss. Efter ett par pilser började han berätta om sina erfarenheter inom hemvärnet varpå min kompis sa att han var jägare. Mytomanen, som minsann inte lät sig knäckas av varesej rank eller utbildning, tog min kompis åt sidan för "ett snack militärer emellan". Väl allena säger mytomanen att han fått i uppdrag av "en väldigt högt uppsatt" människa att starta en attackstyrka inom hemvärnet och frågade om han ville vara med. Inom hemvärnet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in