2013-04-28, 15:06
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
När jag var liten var det en kille som hävdade att hans far tjänade en krona varje sekund. Hans far, som förövrigt vid den tidpunkten jobbade på ett bageri. Fan vad man tjänade bra pengar på att vara bagare på den tiden.

Uträkning vad han tjänade:
60*60*8*5*4 = 576000kr/månad

Bagare har ju alltid haft bra med deg.
Citera
2013-04-28, 15:39
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Bagare har ju alltid haft bra med deg.
Citera
2013-04-29, 15:14
Medlem
Rolig tråd.

Har stött på tre mytomaner i mitt liv.

Den första var min gamla chef som minsann var bäst på allt. Kunde aldrig sluta prata heller utan bara malde på om ointressanta ting. Han var bland annat civilekonom, jurist, köksmästare, byggherre och säkert en del annat som han berättade om när jag ej lyssnade. I verkligheten var han en stalker med enormt kontrollbehov. Var även den mest dumsnåla person jag någonsin träffat och kunde bland annat köpa in ett helt lager av reavaror för att ingen annan skulle kunna köpa till reapriset. Kunde även gå i samma tröja i veckor i streck...

Den andra var en som jag jobbade med utomlands på en svensk support. Bodde även ihop med honom och några till under en tid. 26-år gammal hade han redan varit i Afghanistan i två år för armén, var utbildad och hade arbetat som polis i flera år men hade fått sluta efter att han skjutit ihjäl någon. Samt en massa annat trams som heller inte var sant. Var grymt rädd för denna individ då han var ruskigt obehaglig. Även en fullblodsalkoholist med ett väldigt dåligt ölsinne som bland annat fick gänget portade från flera klubbar i stan. Värsta minnet av honom var ändå när jag kom ner för trappen en söndagmorgon och han satt och drack starköl i soffan.

Den tredje är väll den värsta mytomanen i ordets rätta betydelse. Ljuger ständigt om allt och alla, till exempel har han inte haft ett jobb på flera år men går ständigt runt och berättar var han börjat arbeta (olika platser till olika personer givetvis). En tragisk figur som även han har problem med alkohol.

Skönt att man nuförtiden har mycket begränsad kontakt med någon av dessa. Skulle vilja göra ett socialt experiment och placera dessa tre i samma rum under några dagar. Skulle nog bli årets tv-show.
Citera
2013-05-01, 03:32
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Minns en kille jag träffade i alperna förra vintern, 20 år gammal från Australien. Det hela började tidigt på kvällen när jag och mina polare var och klättrade. Vi började småtjabba lite (en utav oss hade lärt känna honom kvällen innan) och han vräker helt plötsligt ur sig att han är australiensk mästare i MMA. Han har även tävlar i internationella tävlingar, men där kom han bara 7:a tydligen. Han var rätt stor, men inte fan var han virke för att vara mästare i MMA! Här ifrån började man inse att killen inte hade alla indianer i kanoten, utan överdrev väldigt mycket av vad han sa. Hur som helst så möttes vi upp på puben i byn samma kväll och drack bira i vanlig ordning. Några landskamrater (tjejer) till honom dök upp och delade bord med oss, och de började genast föra en dialog. Vår käre mytoman sa att han var från Sydney, vilket tjejen då utbrister; "jag har en kusin där!". MMA-killen frågar i sin tur vad hon heter, och hävdar sedan att han är god vän med henne. Tjejen han snackade med säger då att hon har varit död i flera år. Detta resulterar i att hela bordet blir tyst, de australienska tjejerna lämnar och kvar sitter vi med denna uppenbara mytoman. Oerhört pinsamt må jag säga, om man nu ändå ska ljuga om en massa skit så kan man väl för in i helvete få det att låta trovärdigt? pfftt....

Jävligt märkligt av tjejen att dra upp en sedan länge död kusin, och inte säger man att man har en bekant/släkting i stad x om personen inte lever. Om du nu ändå ska göra ett inlägg i tråden så kan du väl ändå komma på en bättre "fälla sig själv"-anekdot.

En kille i min lågstadieklass kunde dra den ena rövarhistorien efter den andra, som att han och hans bror hade kört över till Polen med deras lilla motorbåt (detta var under sen höst dessutom, och de skulle kört från Blekingekusten)
Citera
2013-05-05, 18:59
Medlem
Har stött på en mytoman i gymnasiet, som jag kommer ihåg ganska tydligt.

Kan ta det lite i ordning.
- Efter första veckan i skolan berättade hon för några stycken att hennes föräldrar hade skiljt sig. Hon fick reda på det via ett sms. (När folk var hemma hos henne några veckor senare var hennes föräldrar jättelyckliga).
- Hon lever i ett nästan helt förfallet hus för att hennes föräldrar är arbetslösa. (När man var hemma hos henne så är det nyrenoverat och man behövde vara tyst på kvällen för att hennes far skulle upp tidigt och jobba. Hon åkte dessutom utomlands ett par gånger om året och hade dessutom fått en helt ny lägenhet i Sthlm av sina föräldrar "inte ens ett ägg hade varit i kylen").
- I en diskussion där en vän berättade att hon kunde få in en tia mellan framtänderna när hon var liten. Detta var ingenting då X kunde få in tre tior mellan tänderna. (Tycker synd om någon som hade över en centimeters mellanrum mellan framtänderna när man var liten (eller vuxen för den delen)).
- Tydligen hade hon som 13 åring en mycket ovanlig sjukdom. Hennes ena bröst var helt platt medan det andra var en D-kupa, tack och lov så kunde de operera det så att hon fick två jämnstora C-kupor.
- Hon berättade att hon egentligen var svarthårig. Konstigt tyckte vi, då hon egentligen var blond och aldrig hade någon utväxt. Även armhår, ögonbryn, ögonfransar var blonda. Men dem färgade hon varannan vecka.
- Hon var i Danmark och köpte dricka med några vänner (alla under tjugo). De hade hela bilen full med sprit och öl och blev tagna i tullen för övervikt. Tullvakten kom fram till bilen, öppnade bakluckan, såg all sprit men sa "äsch, det är okej. Vi kollar bara efter knark idag. Ta det lugnt och ha kul!"

Kommer säkert på mer, men för tillfället är det stopp. Ihop med hennes kleptomani (som fick henne att stjäla: råa makaroner, okokta ägg, ketchup (nej, hon hade ingenstans att laga de), enstaka strumpor, andra kläder, pennor, skrivblock, diverse smink mm. Så var hon en person som man inte riktigt visste om man skulle gråta eller skratta åt.
Senast redigerad av Jengkas 2013-05-05 kl. 19:02.
Citera
2013-05-05, 20:32
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Jävligt märkligt av tjejen att dra upp en sedan länge död kusin, och inte säger man att man har en bekant/släkting i stad x om personen inte lever. Om du nu ändå ska göra ett inlägg i tråden så kan du väl ändå komma på en bättre "fälla sig själv"-anekdot.

Tjejerna kanske fattade att han satt och ljög en massa och gjorde det för att jävlas?

Så gör jag iaf när jag stöter på en mytoman. Att ifrågasätta och överbevisa att dom har fel i det dom säger är det enda sättet att få dom att sluta ljuga.
Citera
2013-05-06, 02:43
Medlem
Jockeers avatar
Jag känner en snubbe som är en jävel på att ljuga. Han brukar berätta om att när han bodde i Bollnäs så har han räddat en familj från att brinna inne och att han sedan fick han åka brandbil till sin skola som tack.

Sedan när jag fråga om varför jag inte sett det i tidningen sa att att de inte finns några tidningar i Bollnäs.
Citera
2013-05-08, 02:24
Medlem
Många roliga historier men fy fan vad jag hatar mytomaner, äckliga männsikor.. Skaffa lite självkänsla säger jag bara.

Aja, hade en ganska skön snubbe i förra plugget som trodde han var hård. Han hade gjort lite allt möjligt.

- Druckit en 70s vodka + fyra cider utan att bli tankad.

Hans morfar brukar alltid klämmas in i hans historier, verkar vara ett visst drag för mytomaner att alltid dra in någon annan människa som dom ser upp till i sina historier. Morfarn hade i alla fall stött på en dryg svart kille på krogen som hade försökt ta hans plånbok. Då hade han greppat tag i snubbens hand med bara en arm och brytit armen av honom. Sen hade ägarna av stället dragit ut negern utan att slänga ut morfarn, för han var tydligen så respekterad så dom inte våga sig på att göra något annat.

En annan snubbe:

- Hans flickvän hade våldtagits av fyra stycken utlänningar medans han var fastbunden och bevittnade det hela. Efteråt hade dom knäppt henne med pistol. När han sedan lyckats ta sig loss hade han fört sin flickvän i regnet (dramatiskt, ja! ) och begravt henne på en närliggande kyrkogård.

Killen hade tydligen berättat detta för min tjejpolare för att kunna imponera på henne, fick det vidare berättat till mig.
Senast redigerad av Floosiki 2013-05-08 kl. 02:26.
Citera
2013-05-08, 02:30
Medlem
Citat:
I en diskussion där en vän berättade att hon kunde få in en tia mellan framtänderna när hon var liten. Detta var ingenting då X kunde få in tre tior mellan tänderna. (Tycker synd om någon som hade över en centimeters mellanrum mellan framtänderna när man var liten (eller vuxen för den delen)).
- Tydligen hade hon som 13 åring en mycket ovanlig sjukdom. Hennes ena bröst var helt platt medan det andra var en D-kupa, tack och lov så kunde de operera det så att hon fick två jämnstora C-kupor.

Trodde man ljög för att imponera, framstå som bättre.

Men vad fan var de där? Coolt att vara ett missfoster?
Citera
2013-05-08, 03:53
Medlem
Malingins avatar
Har också mytoman/narcissist i min släkt.
Han är totalt genomskådad men verkar inte fatta det själv.

Det går att använda argument han själv använt vid nåt tillfälle mot honom vid ett annat
Han ändrar sina historier hela tiden så det passar, och han har ALLTID erfarenhet av det man pratar om, personlig erfarenhet.

Han har ljugit om platser han har varit, tom var han bor
Citera
2013-05-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Många roliga historier men fy fan vad jag hatar mytomaner, äckliga männsikor.. Skaffa lite självkänsla säger jag bara.

Aja, hade en ganska skön snubbe i förra plugget som trodde han var hård. Han hade gjort lite allt möjligt.

- Druckit en 70s vodka + fyra cider utan att bli tankad.

Hans morfar brukar alltid klämmas in i hans historier, verkar vara ett visst drag för mytomaner att alltid dra in någon annan människa som dom ser upp till i sina historier. Morfarn hade i alla fall stött på en dryg svart kille på krogen som hade försökt ta hans plånbok. Då hade han greppat tag i snubbens hand med bara en arm och brytit armen av honom. Sen hade ägarna av stället dragit ut negern utan att slänga ut morfarn, för han var tydligen så respekterad så dom inte våga sig på att göra något annat.

En annan snubbe:

- Hans flickvän hade våldtagits av fyra stycken utlänningar medans han var fastbunden och bevittnade det hela. Efteråt hade dom knäppt henne med pistol. När han sedan lyckats ta sig loss hade han fört sin flickvän i regnet (dramatiskt, ja! ) och begravt henne på en närliggande kyrkogård.

Killen hade tydligen berättat detta för min tjejpolare för att kunna imponera på henne, fick det vidare berättat till mig.

Haha vissa e bra roliga
Citera
2013-05-08, 09:26
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...

Så gör jag iaf när jag stöter på en mytoman. Att ifrågasätta och överbevisa att dom har fel i det dom säger är det enda sättet att få dom att sluta ljuga.
Det triggar ofta igång dom än mer.
Man kan låta dom stå för underhållningen ibland, mycket annat går inte att göra.

Att tvinga fram att dom har fel, kan framkalla självmord, det skedde i varje fall på mitt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in