2013-05-08, 09:55
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotagget
Värsta minnet av honom var ändå när jag kom ner för trappen en söndagmorgon och han satt och drack starköl i soffan.

Herregud vilken otäcking. Jag förstår att det är ett riktigt hemskt minne. Du måste ha blivit fruktansvärt skärrad.
Citera
2013-05-08, 10:06
Medlem
Nån som minns Nicky-Stockholm från big brother? Sjukt stor myttoman var han i alla fall.. var väl nån som gjorde en sida med alla hans myter?
Citera
2013-05-22, 15:35
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Vet inte om det passar in eller rentutav redan tagits upp tidigare, men jag har under många år undrat och lekt med tanken vad som skulle hända om två st riktiga mytomaner skulle träffas.

Vad skulle hända? skulle båda förstå att de står och pratar med en mytoman? eller är mytomani något som inte existerar i deras värld?
Sen kan man ju bara leka med tanken hur historierna skulle sluta då den ene antagligen skulle bräcka den andre med varje motsvar.

Eller skulle de tillslut bara ge upp och erkänna för varandra? Vad tror ni?
Citera
2013-05-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Vet inte om det passar in eller rentutav redan tagits upp tidigare, men jag har under många år undrat och lekt med tanken vad som skulle hända om två st riktiga mytomaner skulle träffas.

Vad skulle hända? skulle båda förstå att de står och pratar med en mytoman? eller är mytomani något som inte existerar i deras värld?
Sen kan man ju bara leka med tanken hur historierna skulle sluta då den ene antagligen skulle bräcka den andre med varje motsvar.

Äkta mytomaner?

De skulle väl bara följa med i varandras märkliga historia och hitta på konstigare och konstigare lögner utan att egentligen reflektera över det. Bara att var och en vill överträffa den andre.

Nån riktig mytoman har jag nog aldrig träffat på.
Dock var jag som tonåring, för hundra år sedan, duktig på att väva in mig i lögner.
Hur kom jag ifrån det - en avhylning från en vän, så var det bra med det.
Citera
2013-05-23, 15:52
Medlem
Dalarans avatar
Kommer ihåg en turk som ljög så att det sjöng om det. På lågstadiet hade vi berättarstund på morgonen så man kunde berätta för sina klasskamrater vad man hade gjort under helgen osv.

Killen hade varit i fjällen och åkt snowboard och helt plötsligt så åker han ut för ett stup. Det måste nog varit det högsta jävla stupet någonsin för han föll i över två timmar. Som tur var så landade han mjukt så han bröt bara armen som mirakulöst hade läkt över helgen.

Minns även att han alltid hade en massor historier om sina husdjur. Den enda historien jag minns är att han var ute och gick med hunden innan skolan och helt plötsligt så springer hunden iväg och vår käre turk går vilse i skogen när han letar efter hunden. Vår lärarinna som visste var han bodde påpekade att "skogen" han var vid bara var en liten dunge och då visade det sig att han hade gått runt samma träd i 30 minuter!

För övrigt jävligt jobbigt typ som var hyperaktiv och väldigt våldsam. Gillade att komma bakom folk och strypa dem med ett halslås.
Citera
2013-05-26, 23:27
Medlem
m00nst0nes avatar
Hörde två småtjejer (12-13 år) på bussen snacka och jävlar vad den ena av dom ljög för sin kompis....

Tydligen stod killarna på rad för att bli ihop med henne och den ena hade lagt manken till mer än den andra om att vinna hennes gunst. Ena killen hade gått ner på knä och bad henne om att få chans på henne. Den andra killen hade kommit till hennes skola och lagt ut ljus i formen av ett stort hjärta på golvet och ställt sig i mitten med hennes namn på en skylt. Alla i skolan stod runt och tittade och hon tyckte det var "as-pinigt" (enligt egen utsago). Hennes kompis var otroligt imponerad.
Citera
2013-05-26, 23:32
Medlem
Jokes.on.Us avatar
Mytomaner är stört sköna ju man kan inte ha tråkigt med en. Så fort jag märker av att någon har den tendensen lägger jag också i en växel oftast är det dem som tröttnar och inte vill prata mer
Citera
2013-05-27, 02:20
Medlem
kerv...s avatar
Gud det är så pinsamt med mytomanner, men dom måste ju nästan tro på det själv.

Kände en person som sa sig äga en bar i umeå, visste inte namnet på baren ens

Han hade väldigt mycker och goda kontakter med BÅDE hell's angels och Bandidos

Lämnade varje fest med anledningen att han skulle ut och slå någon på käften, den här killen är typ 170~ och taningare än en 11åring.

Hans pappa som är gravt alkoliserad var ju också något häftig, hade både det ena och det andra och var bästa polare med allihopa, enligt pojken hade han tagit fram en motorsåg och kört genom betongväggen på ett hus när han inte blev insläppt. Det roliga är att pappan tycker sonen är lite lustig haha

Själv ljög jag nog ganska mycket som liten, sa alltid att jag sett älgar på tomten där vi bodde varje morgon
Citera
2013-05-27, 14:45
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein

Det var så Bibeln skrevs.
Citera
2013-06-12, 17:30
Bannlyst
Håller just nu på att försöka planera en bok om en snubbe som jag känner som är känd för att vara mytoman. Jag vill inte avslöja för mycket om honom men hans historier är ta mig fan helt sanslösa. Jag, flickvännen och vår gemensamma tjejkompis var hemma hos den här tjejen och förkrökade lite och sen tog vid tåget in till stan. Jag vet inte varför han sa det men han berättade att skälet till varför han inte har någon kontakt med sina föräldrar är för att han blev sexuellt utnyttjad som barn av de bägge. Det verkliga skälet är för att han ljuger, manipulerar och stjäl från alla. Han är en riktig jävla parasit. Om man träffar honom ute så får man vara beredd på att han kommer fråga om man kan köpa öl till honom, bjuda på cigaretter och erbjuda honom en sovplats.

Han påstår även att han har två jobb där den totala nettoinkomsten för honom per månad är drygt 30,000:-. Trots det så har han aldrig några pengar på sig. Han kom till min flickväns födelsedagsfest utan någon alkohol eller present. Han satte sig ner i vår soffa som om han var festens VIP och frågade om alkohol från både höger och vänster. Han springer runt och lurar i tjejer att han har turnerat med Radiohead, att han är god vän med Håkan "Nordman" Hemlin och att Nordman bara svarar på mytomannens facebook-inlägg. Han testade en gång och skrev något om att de borde ses snart. Han förklarade vidare att han förmodligen ligger och sover och kommer svara senare. Arton timmar senare så hade fortfarande inget svar rullat in. Frågar man honom om han fått svar så kommer han säga något i stil med "jo, men inte på loggen, vi brukar prata privat".

Historierna han drar än oändliga men det här är bara en liten del av hur han är och beter sig mot folk.
Citera
2013-07-09, 18:18
Medlem
Det var en kille i högstadiet som jag och mina vänner kallade kreaturen (Min ena kompis hade sagt kreatur till honom, sen började hela klassen kalla honom det).

Iallafall, han ljög om saker hit och dit. Dom första veckorna i skolan sa han att han hade haft 21 flickvänner, och att en av dom gick andra året på gymnasiet när han gick i fyran, och han hade ju uppenbarligen haft sex med henne 11 gånger. Sen när man frågade var denna tjejen bodde nu, och då sa han bara "Ja, hon har flyttat till Gröna lund nu..."

Varje gång en lärare sa något i stil med "Har nån här vart i Kina?" "Har nån här vart i Thailand?", så räckte han alltid upp handen.

Tydligen har han rest runt jättemycket, och han har uppenbarligen också testat bungee jump (han var feg som fan så man bara skrattade inombords när han sa det)

Det var en sak som min kompis gjorde när det var snö ute, han tog salt och is på sin hand, och höll det så tills handen började svida (Han höll i kanske 15 minuter). Då kommer ju Kreaturen fram och säger "Jag har också gjort det där med salt och is, jag höll längre än dig, och fick ett märke i typ 2 dagar." Min kompis fick ett märke som var kvar i över 4 MÅNADER. Han försökte även beskriva känslan av att göra det där med salt och is, och han var helt borta när han pratade. En dag i matsalen, så sa vi till honom att han skulle ta lite salt från matsalen och testa det där med salt och is. Vi alla gick ut, sen kom han efter och sa nåt i stil med "Herregud, jag försökte ta salt, men då blir jag utkastad av vakter".

När vi hade fest och nästan alla drack alkohol, så sa han "Jag känner en som brukar langa åt mig, men han har flyttat till Göteborg just nu"

En annan kille rökte en cigarett en gång, och då gick Kreaturen runt och sa "det där var fan ingen vanlig cigarett, det var ju fan marijuana eller nånting".

Ofta tjatade han om sin vikt, han sa att han vägde 55 kg, sen sa han att han vägde 63, sen vägde han 50 igen. Han sa att han var extremt underviktig och måste äta mer. (Han var ca 172, klen, och vägde 66 kg.) Han sa dock att en i hans längd skulle väga 70-75 kg, och alla ifrågasatte honom, och då blev han bara sur och började sura.

På våran klassresa berättade han också om när någon med tejpade rutor hade kört utanför hans hus och väckt alla i området, sen hade folk sprungit ut från sina hus, och ingen fick nånsin reda på vilka det var i bilen. Alla som lyssnade på honom såg ut som frågetecken.

Han hade fått en killes knä i ansiktet av misstag, och sa sen till mig att denna killen knäade honom 8 gånger i huvudet.

En dag skröt han för alla om sina "muskler" (han hade gymmat i kanske 3 månader), och sa att han gjorde så sjukt många armhävningar, situps, och liknande. Senare på gympalektionen satt han och kollade på när andra gjorde upphopp, situps, och armhävningar.

Han redigerade en artikel på Wikipedia, som handlade om namnet Emric. Han skrev att Emric var ett namn som användes förr för horor och liknande (tråkig, 10-åringshumor). Han gick efter det runt och sa till alla att han hade gjort den sidan, och ingen brydde sig. Han sa sen att hans wikipedia-sida hade fått 500 tusen visningar på typ 2 timmar. Detta varierade, och ibland var det 2 miljoner visningar. (Sanningen är att hans sida blev borttagen på mindre än 30 sekunder).

Han och massa "coola kompisar" hade tydligen slagit ner en asstor mobbare på hans gamla skola.

Han hade tydligen en släkting som kunde 4 språk flytande, var 3 år, och bodde i Luxemburg.
Man hade också hört honom säga att han hade tagit en tjej i tvåan på en skolgård, sen hade polisen kommit och jagat bort honom, och då såg han aldrig den tjejen mer.

Han sa även att han kunde äta en hel familjepizza och sen en vanlig efter, vilken ingen trodde på, då han aldrig åt upp sin mat, och han kunde inte ens äta en halv macka på subway innan han var proppmätt. När min kompis sa "Jag betalar för det om jag får se dig äta en hel familjepizza, och sen en vanlig". Man fick ju förstås aldrig se detta, och han slutade tjata om det med pizzan .

När han hade varit på nån typ av läger, sa han att han såg en tjej som hade medverkat i en porrfilm han såg.

Han har även sagt att han känner en från Malmö, med en AK i frysen, som kunde slå ner oss aslätt. Denna drog han varje gång man ifrågasatte honom. Han kände också någon som ägde en garage i Malmö, där någon vid namn Achmed sålde vapen för 1000 kr styck.

Han hade även gått i samma klass som Zlatans kusin.

Det som tog priset dock, var när han sa att hans lärare från förskolan hade flyttat till Kanarieöarna, och där hade hon vart ute och åkt båt mitt i havet. Plötsligt kommer förstås en vithaj som började anfalla båten. Efter att vithajen har kämpat länge, och krossat båten, äter den upp hans lärare. Efter ett tag fiskar någon upp den hajen, och hittar hans lärare, som är helt hel, i magen på hajen. Han har sagt att det vart en tjurhaj och en vithaj, han kan visst inte bestämma sig .

Detta var nog allt jag orkade skriva och kom ihåg.

Riktigt tragisk kille, fattar inte vad han tjänar på att hålla på såhär. Dock var det svårt att hålla sig för skratt när han höll på att tjafsa.
Senast redigerad av Motorcycledrivah 2013-07-09 kl. 18:56.
Citera
2013-07-10, 02:59
Medlem
Hade en kompis som nu i efterhand när jag tänker förmodligen ljugit om varenda sak han gjort;

Han skulle ha haft sex med över 50 pers när han var 19 (Umgicks med han och hans polare då, inte en chans)

Körde han hem, då ringer det helt plötsligt två tjejer som ska sova över hos han, dagen efter hade dom såklaaaaart haft trekant, men fick absolut inte berätta det för någon.

Var iväg på utlandsresa med han och några andra, då skulle han tydligen ha haft en tre kant, så klart när vi inte var där, vi var dessutom bara borta ifrån han i ca 30 minuter. Så han ska alltså ha tagit taxen, mött två tjejer som båda var 30, i taxin, dom ska ha sagt att dom ville ha sex osv... Vad jag vet så hade han endast sex på den semestern när han antingen A) inte följde med ut, utan istället raggade upp en massa tjejer själv (inte helt osannolikt men tror inte på det) eller B) hängde med ut men drog tillbaka till hotellet innan alla andra och då fick han såklart ligga... Hahaha, det roliga är att han tror nog på sig själv, nu kanske det verkar som att han bara överkompenserar men han kan verkligen ljuga om allt, att man är skyldig han pengar eller att han har skaffat jobb och så vidare

Har en hel del mer men som jag inte kommer ihåg just nu, klockan är sent på kvällen.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in