Citat:
Ursprungligen postat av C-O.M
Segelbåtar kan enkelt splittas i två.
Idkar du FRB med segelbåtar på det viset sjunker de, precis som pengars värde sjunker vid FRB.
Citat:
Och att banker inte lånar ut insatta pengar är så dumt att det knappast förtjänar att kommenteras. Men men.
Kolla upp det själv, i sverige krävs 0% underlag vid FRB, grannländerna har ca 12%.
Citat:
Ursprungligen postat av 4% förlagsbevis
Fel! Antingen håller du det avtal du ingått (pacta sunt servanda!), eller så ianspråktas den säkerhet du ställt - d.v.s. ditt hus säljs till någon som är beredd att göra rätt för sig.
Det var precis vad jag skrev, bingo.
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Alla de valutorna går att växla mot varandra. Men, ok, syftet var att stoppa gråten hos naturrättarna. Vi gör som du säger.
Bra. Vem tror du då vill handskas med fiatvaluta och varför? Är det möjligt för fiatförespråkarna att erkänna att det är skatterna som är det enda som håller ihop systemet?
Citat:
Bankerna säger inte att de har 100% reserver. Hur kan förresten bedrägerilagstiftning förresten vara förenlig med naturrätten? Den inskränker ju yttrandefriheten.
Jag har inte åberopat någon naturrätt i diskussionen.
Citat:
Och hur var det med försäkringsbolag? De kommer aldrig kunna betala ersättning om alla kunder råkar ut för olyckor precis samtidigt. Försäkringsmarknaden bör därför förbjudas.
Försäkringsbolagen informerar om detta, det är allmänt känt att man inte får pengar på försäkringen vid exempelvis naturkatastrofer. Bankerna har staten som "partner in crime", eftersom staten ger bankerna medel så att dessa alltid kan betala det de bundit sig till. Att bedriva FRB med fiatpengar ser jag inget omoraliskt med, fiatpengar är trots allt ingenting, i synnerhet när de tar sin form i siffror i en databas. FRB med reella varor är däremot bedrägeri och så ser nuvarande lagstiftning också på saken.