2007-11-02, 08:01
Medlem
StefanHeterJags avatar
Inför vintersäsongen nu så sålde de alla sina sommarmöbler djävligt billigt. Tror att man fick såna där vita plaststolar som man kan ha ute på verandan för 5-20kr styck. Köpte ett helt gäng, bra att ha när man har kräftskiva eller nån annan fest för då går det ändå sönder en del stolar..
Citera
2007-11-02, 08:14
Medlem
Dyraste jag köpt är en svart kontorsstol från Jysk som gick på runt 800-1000kr, tror den hette direktör, diplomat eller något liknande.
Har haft den över 3 år nu och aldrig haft några problem med den.
Har även köpt plastmöbler för en billig slant till balkongen.

Men kommer aldrig köpa dyrare saker som sängar, soffor eller liknande på Jysk, då finns det andra bättre ställe.

Men går gärna och tittar på deras sortiment om man hittar något billiga saker som man egentligen inte behöver men som man ändå köper.

Ett besök på Jysk vid Mobilia Malmö och hoppas att en tjej vars namn börjar på M är värt ett besök
Citera
2007-11-02, 09:26
Medlem
joe_ss avatar
Köpte en våningssäng på nämnda Jysk. Först stod vi kollade länge och väl på sängen som var uppställd i butiken tills vi tyckte att det var en bra idé. Nåväl köpte skiten och baxade hem till barnas rum.
Det var mer än självklart att det saknades skruvar. Alltså inte bara en utan varenda en.
Naturligtvis hade jag gjort mig av med de gamla sängarna. Bråttom. Svor och skrek fula ord i bilen hela vägen till Jysk, drygt två mil bort. Fick tag på en stackars juniorsäljare som fick veta vad joe tyckte om fadäsen.

Puh. Hem igen och monterade ihop sängen. Kul tyckte barnen som skulle få sova i ny säng. Nu upptäcker jag att det inte finns några sängbottnar med. Ni vet dom här brädorna med tygband som madrassen ligger på.
Nu blir jag så jävla arg att jag förlorar talet. Tjejen får undan barnen.
Efter en stunds letande efter numret ringer jag Jysk och den kvinnliga apan i andra änden säger:
"Nej men dom ingår ju inte i sängen, dom får du köpa separat."
Noteras bör att i skyltexet fanns det sängbotten varför jag förutsatt att det liksom på nåt sätt ingick i paketet.
Jag försöker döda henne med tankekraft samtidigt som jag väser att jag redan kört en extra tur för att hämta deras jävla skruvpåse!

Okej då för helvete. I bilen. Mot Jysk. När jag kommer in i affären avbryter jag nån skitkund i kassan och förklarar att jag ringt om sängbottnarna.
Tjejen som var samma jag pratat med i telefon hänvisar mig till lillsnubben på lagret jag fått skruvar av tidigare. Stövlar ut i nån gång på lagret och får tag i honom, bildligt inte bokstavligt.

Efter en massa tjafs får jag kanske 50 spänn rabatt då det finns två sorter att välja på och jag "får" den dyrare för det "billiga" priset. Jag betalar rycker åt mig plankorna samtidigt som jag svärandes förklarar att Jysk är skit.

Jysk suger. Och billigt är inte alltid billigt. Så man får väl skylla sig själv.

http://img510.imageshack.us/img510/2...erna039ks9.jpg
Citera
2007-11-02, 09:50
Medlem
Beldarans avatar
Har köpt en del biliga småmöbler på jysk och dom håller som förväntat. Det är ju inte den bästa kvaliten, men det visste jag ju när jag köpt dom så därför har jag inte så stora krav på dom.

Har en anekdot jag finner smått rolig.

Vi var på jakt efter ett billigt datorbord och åkte till jysk för att kolla. Hittade ett och tänkte köpa det (kostade en tusenlapp, rätt stort). Pratade med en i personalen som tyckte att vi gott kunde vänta en vecka för då skulle just det bordet komma på erbjudande för halva priset (i reklamblad bör tilläggas så det var inte specifikt för den affären).
Vi tackade för infon och åkte hem. En vecka senare åkte vi till jysk igen, den här gången närmare där vi bodde och tänkte köpa datorbordet där. Kom dit och det var det ursprungliga priset. Frågade lite smått om det skulle komma på erbjudande eller så, men nej det visste dom inte var svaret. Så vi köpte inget där. Åkte samma eftermiddag till den ursprungliga affären och där hade dom, som personalen sagt, satt ner priset. Köpte det naturligtvis...
Citera
2007-11-02, 10:22
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Köpte en våningssäng på nämnda Jysk. Först stod vi kollade länge och väl på sängen som var uppställd i butiken tills vi tyckte att det var en bra idé. Nåväl köpte skiten och baxade hem till barnas rum.
Det var mer än självklart att det saknades skruvar. Alltså inte bara en utan varenda en.
Naturligtvis hade jag gjort mig av med de gamla sängarna. Bråttom. Svor och skrek fula ord i bilen hela vägen till Jysk, drygt två mil bort. Fick tag på en stackars juniorsäljare som fick veta vad joe tyckte om fadäsen.

Puh. Hem igen och monterade ihop sängen. Kul tyckte barnen som skulle få sova i ny säng. Nu upptäcker jag att det inte finns några sängbottnar med. Ni vet dom här brädorna med tygband som madrassen ligger på.
Nu blir jag så jävla arg att jag förlorar talet. Tjejen får undan barnen.
Efter en stunds letande efter numret ringer jag Jysk och den kvinnliga apan i andra änden säger:
"Nej men dom ingår ju inte i sängen, dom får du köpa separat."
Noteras bör att i skyltexet fanns det sängbotten varför jag förutsatt att det liksom på nåt sätt ingick i paketet.
Jag försöker döda henne med tankekraft samtidigt som jag väser att jag redan kört en extra tur för att hämta deras jävla skruvpåse!

Okej då för helvete. I bilen. Mot Jysk. När jag kommer in i affären avbryter jag nån skitkund i kassan och förklarar att jag ringt om sängbottnarna.
Tjejen som var samma jag pratat med i telefon hänvisar mig till lillsnubben på lagret jag fått skruvar av tidigare. Stövlar ut i nån gång på lagret och får tag i honom, bildligt inte bokstavligt.

Efter en massa tjafs får jag kanske 50 spänn rabatt då det finns två sorter att välja på och jag "får" den dyrare för det "billiga" priset. Jag betalar rycker åt mig plankorna samtidigt som jag svärandes förklarar att Jysk är skit.

Jysk suger. Och billigt är inte alltid billigt. Så man får väl skylla sig själv.

http://img510.imageshack.us/img510/2...erna039ks9.jpg

Det var en EXAKT sådan säng vi köpte och sedan lämnade tillbaka då trappstegen gick sönder och ribbotten (som man mycket riktigt fick köpa extra och välja mellan billigare/dyrare varianten på) var så tunna att ingen vuxen vågade ligga i den.

Sjukt..
Citera
2007-11-02, 12:17
Medlem
grens avatar
För några år sedan skulle jag och min dåvarande sambo köpa en dubbelsäng. Eftersom vi var fattiglappar så gick vi till Jysk. Vi valde något halvdyrt alternativ eftersom de billigaste bara var tyg och fjädrar. Det handlade ändå om 6-8K för ett par madrasser och ett par tusingar till för en billig ram, alltså cirka 10K.

Vi säger att vi var där vecka 1, så fick vi till svar att vi skulle få det levererat till butik (alltså inte hem) vecka 2. Vi skulle få ett samtal när sängen kommit in.

Vecka 4 hade ingenting kommit och vi ringde och frågade vad som hänt. -Madrasserna har utgått ur sortimentet, fick vi till svar. Jag har jobbat mycket med kundservice och jag blev helt förbannad för att de inte ringt upp och berättat det tidigare. Jag var så förbannad över deras usla service att jag avbeställde sängen direkt, vilket tydligen skulle ge dem problem? Jag sket i vilket, eftersom de inte kunde leverera utlovad vara och inte heller tänka sig att ge oss en dyrare vara för den usla servicen. Däremot kunde de ge oss en billigare vara och mellanskillnaden - alltså ingen kompensation ö h t. Nu minns jag inte vad jag sa, men känslan var "FY!".

En dag senare ringer någon jeppe på lagret och säger att sängen har kommit in, vecka 3!

Fan vad förbannad jag blev och fortfarande blir när jag tänker på situationen. Jävla inkompetenta horor (jysk = kvinna från jylland, känd för att vara lättfotad).

Var det inte snack om att Jysk hade kopplingar till Scientologerna eller något sånt? Det finns någon gammal tråd som tar upp detta.

Jysk =
Citera
2007-11-02, 12:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Posta den här historien på Cint också. Där brukar dessutom Anders Nyman gå in och börja snoka och riva i historien och dra fram ytterligare intressanta saker.

http://www.cint.se/debatt//ShowForum.aspx?ForumID=5
Citera
2007-11-02, 13:53
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det var en EXAKT sådan säng vi köpte och sedan lämnade tillbaka då trappstegen gick sönder och ribbotten (som man mycket riktigt fick köpa extra och välja mellan billigare/dyrare varianten på) var så tunna att ingen vuxen vågade ligga i den.

Sjukt..
Sjukt var ordet. Sängen höll trots mycket lek väldigt bra. Sålde den senare via Blocket till en lirare med fotbollsstrumpor, svart fet BMW och thailändsk köpfru samt cp-unge som grinade hela tiden. Drog in en 500hundring som plåster på såren.

Jag har lovat mig själv att ALDRIG mer handla på Jysk.
Citera
2007-11-02, 15:59
Medlem
Jag köpte ett tält på Jysk. En sak jag lärt mig av det är att alltid testa tält innan jag drar ut på äventyr...
Inte fan stämde tillbehören... innertältet fick inte plats yttertältet... bågarna var galet odimensionerade, kan inte varit för det tältet.

Inte orkade jag gå tillbaka för 200 spänn, och inte ta med tältet hem heller. Plus att expediten i Sickla ser förjävlig ut.. vet inte om jag skulle orka slänga ett tält på na ens.
Citera
2007-11-02, 18:40
Bannlyst
Jag köpte en datorstol på Jysk, tror att den kostade typ 700. Denna rasade ihop, bokstavligt talat, efter ca två veckor. Och då skall det tilläggas att jag är en av dom bästa stolmontörerna i Sverige
Citera
2007-11-02, 18:47
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag köpte en bäddsoffa där när jag var trångbodd och fattig student. Tung och inte allt för vacker, men den var väldigt praktisk i.o.m att det gick att omvandla från soffa till säng med ett enkelt handgrepp.

Utlovad leveranstid var någon vecka, vilket växte till ett par månader...

Fast jag sov i alla fall gott i den när den väl levererades.
Citera
2007-11-02, 18:51
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Jag köpte en datorstol på Jysk, tror att den kostade typ 700. Denna rasade ihop, bokstavligt talat, efter ca två veckor. Och då skall det tilläggas att jag är en av dom bästa stolmontörerna i Sverige

Likadant hände mig exakt, skulle sätta mig på stolen efter några gångers användning och ryggdynan samt armstöden brakade samman.

Skit grejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in