Köpte en våningssäng på nämnda Jysk. Först stod vi kollade länge och väl på sängen som var uppställd i butiken tills vi tyckte att det var en bra idé. Nåväl köpte skiten och baxade hem till barnas rum.
Det var mer än självklart att det saknades skruvar. Alltså inte bara en utan varenda en.
Naturligtvis hade jag gjort mig av med de gamla sängarna. Bråttom. Svor och skrek fula ord i bilen hela vägen till Jysk, drygt två mil bort. Fick tag på en stackars juniorsäljare som fick veta vad joe tyckte om fadäsen.
Puh. Hem igen och monterade ihop sängen. Kul tyckte barnen som skulle få sova i ny säng. Nu upptäcker jag att det inte finns några sängbottnar med. Ni vet dom här brädorna med tygband som madrassen ligger på.
Nu blir jag så jävla arg att jag förlorar talet. Tjejen får undan barnen.
Efter en stunds letande efter numret ringer jag Jysk och den kvinnliga apan i andra änden säger:
"Nej men dom ingår ju inte i sängen, dom får du köpa separat."
Noteras bör att i skyltexet fanns det sängbotten varför jag förutsatt att det liksom på nåt sätt ingick i paketet.
Jag försöker döda henne med tankekraft samtidigt som jag väser att jag redan kört en extra tur för att hämta deras jävla skruvpåse!
Okej då för helvete. I bilen. Mot Jysk. När jag kommer in i affären avbryter jag nån skitkund i kassan och förklarar att jag ringt om sängbottnarna.
Tjejen som var samma jag pratat med i telefon hänvisar mig till lillsnubben på lagret jag fått skruvar av tidigare. Stövlar ut i nån gång på lagret och får tag i honom, bildligt inte bokstavligt.
Efter en massa tjafs får jag kanske 50 spänn rabatt då det finns två sorter att välja på och jag "får" den dyrare för det "billiga" priset. Jag betalar rycker åt mig plankorna samtidigt som jag svärandes förklarar att Jysk är skit.
Jysk suger. Och billigt är inte alltid billigt. Så man får väl skylla sig själv.
http://img510.imageshack.us/img510/2...erna039ks9.jpg