2013-09-09, 19:17
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker många är orättvisa mot Jysk, eftersom man får det man betalar för. Det sunda förnuftet säger att man köper inte möbler där.

Jag har köpt duntäcken och dunkuddar där, och är jätte nöjd. Jag har också köpt gardinstänger och handdukar.
Jag kan bara relatera till min egna erfarenheter:

Ikeas prylar kostar ungefär lika mycket som Jysks men funkar klockrent
till skillnad från skräpet från Jysk.
Citera
2013-09-10, 12:57
Medlem
MasterBaits avatar
Ikea? Skeva stolar och deras bord och hyllor som tappar färgen efter nån månad.

Nej, Jysk, Ikea eller annat skräp kvittar. Vill man inte betala för kvalitet så får man betala mera i längden. Så är det alltid.
Citera
2013-09-11, 12:29
Medlem
yamaicas avatar
Har inte läst igenom tråden så någon kanske har lagt till detta, men jag var iallafall helt ovetandes om att vissa möbler som säljs på JYSK är byggda i svenska fängelser. Läste en artikel för ett tag sen om Anders, (Engla-mördaren), som sagt i en intervju att han får tiden att gå i finkan genom att snickra på soffor och utemöbler till företaget. Kanske inte helt förvånande, men fick iallafall mig att avstå från att någonsin köpa en möbel därifrån.
Citera
2013-09-12, 22:09
Medlem
SkepticalHippos avatar
En närstående person som är snålare än satan själv köpte ett matsalsset, ekbord med åtta stolar, på Jysk. INGEN av stolarna stod med alla fyra benen på golvet samtidigt

Jag hade också en otroligt ledsen och på sin tid rätt dyr bokhylla därifrån då jag först flyttade hemifrån. Den svankade riktigt rejält
(Illustration: http://tinypic.com/r/2dt20k1/5)

Men som andra skrivit, täcken och kuddar tycker jag har okej kvalitet. Jag fick också en mycket stilig väggklocka av min syster för typ fyra år sedan och den håller måttet utan problem.

Edit: Tinypic vände bilden 45 grader motsols, men ni fattar.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2013-09-12 kl. 22:22.
Citera
2013-09-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamaica
Har inte läst igenom tråden så någon kanske har lagt till detta, men jag var iallafall helt ovetandes om att vissa möbler som säljs på JYSK är byggda i svenska fängelser. Läste en artikel för ett tag sen om Anders, (Engla-mördaren), som sagt i en intervju att han får tiden att gå i finkan genom att snickra på soffor och utemöbler till företaget. Kanske inte helt förvånande, men fick iallafall mig att avstå från att någonsin köpa en möbel därifrån.

Kan jag ju säga är helt fel!
kan faktiskt inte komma på en enda sak som är gjord i Sverige i Jysks sortiment.
Citera
2013-09-15, 17:18
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har en (billig) säng och ett sängbord från Jysk och det är inga direkta fel på dom så här snart ett år senare. Valet var i stort sett att sova på golvet eller köpa säng från Jysk så vad gör man?
Dom gånger innan jag har haft med Jysk att göra har jag alltid svurit, framför allt då det gäller att bygga ihop skiten. Jag inser givetvis att vare sig säng eller sängbord kommer att följa mig genom resten av livet men det hade jag inte räknat med heller.
Citera
2013-09-15, 19:42
Moderator
rotadents avatar
Det enda jag har köpt på Jysk var en förvaringslåda för dynor etc. till balkongen i förra lägenheten. Den var nog ett av mina sämsta köp någonsin trots att den var billig. Den var byggd i den billigaste plasten i Kina och föll ihop tre-fyra gånger innan jag fick ihop den helt. När jag fått på alla delarna höll den ihop, men den gick inte att flytta och locket pajade ganska snart.

Det värsta var dock inte själva produkten, en förvaringslåda för 299 spänn när de flesta tar uppåt en tusing förväntar jag mig inte så mycket av. Det var själva butiken. När jag kom in fanns det en person som jobbade i butiken, han försökte att sköta kassan och hjälpa folk samtidigt och såg ut som att han var på väg att bryta ihop. Butiken såg för jävlig ut med kuddar och annat på golvet och en allmän röra. Jag hittade förvaringslådorna men såg rätt snabbt att i princip alla kartonger var öppnade, självklart kan jag inte köpa en produkt i öppnad låda där jag inte har en aning om huruvida den är komplett. En tjej tittade då ut från lagret och jag högg henne snabbt som attan och frågade om hon hade fler där inne som inte var öppnade. Hon hämtade en åt mig och jag köpte skiten. Men ärligt talat, så ska inte en butik se ut. Det här var i Barkarby där Rusta har butik precis bredvid, i mina ögon är det lika mycket skitbutik som Jysk, men där var det städat och fanns personal åtminstone.
Citera
2013-09-16, 21:50
Medlem
Annonymmas avatar
Vilket jäkla gnäll det var på Jysk då.
Gillar du inte butiken, handla inte där -problemet löst.
Citera
2013-09-17, 10:14
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonymma
Vilket jäkla gnäll det var på Jysk då.
Gillar du inte butiken, handla inte där -problemet löst.
Men det kan ju vara bra att andra slipper göra om ens egna misstag..

Själv står jag med ett monster till skitgarderob som kostade mig 2800 kr.
Hade jag läst denna tråd innan jag bestämde mig hade jag sluppit
en mardrömslik montering samt sparat pengar.
Citera
2014-01-13, 22:22
Medlem
T51-Bs avatar
Funderar på att köpa ett bord där, nämligen detta, men är avskräckt från Jysk då det är som att köpa grisen i säcken. Men det är rea, 500 kr och när jag var och kände på det kändes det stadigt och bra. Är även ett precis sånt bort jag vill ha, inga lådor på sidorna eller så. Frågan är ju varför det är 5 olika material skrivna, är bara ytan i ek eller vad menas?

Det kan väl knappast vara sämre än mitt nuvarande som knappt kan hålla ihop. Det är antingen att köpa detta eller att bygga ett eget, då måste jag köra 8 mil för att hämta material.
Citera
2014-01-14, 06:50
Bannlyst
Har köpt en riktigt skön skrivbordsstol (beggad så billig) och två barstolar där relativt nyligen. Allt perfekt...faktiskt överraskad över den här tråden. Ska dock sägas att jag inte handlar där ofta. Att det är en förbannat tråkig affär kan jag bara hålla med om.
Citera
2014-02-27, 10:40
Medlem
Blir rädd för att handla där efter den här tråden. De har rea nu och jag tänkte köpa en soffa och ett matbord, sjukt billigt men visst förstår jag kvaliten. Man vill dock ändå ha något som håller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in