Flashback bygger pepparkakshus!
2007-11-02, 19:07
Medlem
Tenses avatar
Har ett duntäcke (nåja, nån påfågel/and-kombo) från Jysk, det har jag haft i flera år och det har nog endast smitigt en eller två fjädrar. Samma sak med brorsan.

DOCK finns det ett datorbord hemma som är köpt på Jysk. När vi skruvade ihop det var det knappt att metallbitarna passade med varandra, vi fick bända för att få det att fungera. När vi sen drog åt skruvarna lossnade "fästet" på en del ställen. Bordet står upp en idag men mer än en bärbar dator klarar det inte. Det är mycket känsligt för krafter i sidled. Då vickar det nog sönder.

Men som sagt, täcket är undarbart.

Tack skall ni andra ha som delar med er av era erfaranheter ang. Jysk.
Citera
2007-11-02, 19:16
Medlem
Ett par bekanta köpte nyligen något slags byrå på Jysk. De ville ha den obehandlad men den fanns även som betsad. Tydligen plockades varan fram från lagret och mina bekanta upptäckte då att förpackningen visade en betsad byrå. De sa då att de ville ha en obehandlad. "Detta är foro, inga bets, bara foro", svarade blatten i butiken. Naturligtvis hade dom fått fel byrå upptäckte dom när de var hemma. Det blev till att åka tillbaka till butiken, tjafsa i telefon osv. Allt på grund av något slags arabyngling som i vanlig ordning inte visste vad han gjorde.
Citera
2007-11-02, 21:24
Medlem
grens avatar
Ja... kvaliteten på prylarna är ju extra guld.

Min syster hade någon sån där billig möbel, TV-bord/bokhylla/glasskåp. Andra gången den skulle sättas ihop så fäste inte hälften av skruvarna, trots att vi var väldigt försiktiga när vi monterade ner den.

Precis samma visa med ett datorbord, ett sånt där som brukar stå i hörn och är 160-170 cm högt ungefär. Skruvarna fäste inte vid andra monteringen. När det sen plockades ner blev det ved.
Citera
2007-11-02, 23:01
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Ja... kvaliteten på prylarna är ju extra guld.

Min syster hade någon sån där billig möbel, TV-bord/bokhylla/glasskåp. Andra gången den skulle sättas ihop så fäste inte hälften av skruvarna, trots att vi var väldigt försiktiga när vi monterade ner den.

Precis samma visa med ett datorbord, ett sånt där som brukar stå i hörn och är 160-170 cm högt ungefär. Skruvarna fäste inte vid andra monteringen. När det sen plockades ner blev det ved.
Det är en klassiker. När man flyttar eller sådär så är det bara att peta på en jyskmöbel i sidled så viker sig hela konstruktionen och man får en platt hög mer brädor.
Citera
2007-11-03, 09:56
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det är en klassiker. När man flyttar eller sådär så är det bara att peta på en jyskmöbel i sidled så viker sig hela konstruktionen och man får en platt hög mer brädor.

Wow! Jysk har uppfunnit "engångsmöbeln"!
Citera
2007-11-03, 10:01
Medlem
w84funs avatar
Det fuskas med prissättningen vid reor också. Eller, så var det för några år sedan i alla fall. Täcken som större delen av året såldes för ett par hundra, höjdes några veckor innan rean till det dubbla. Sen såldes de för 1/2 priser vid rean.
Citera
2007-11-05, 14:26
Bannlyst
Oj, det är ju uppenbart att jag inte var ensam om att ha upplevt Jysk som rena skämtföretaget.

En uppdatering av mitt ärende: Jag skrev till butiksansvarig i Kungens Kurva och gav ett ultimatum. Antingen tar de tag i det här en gång för alla, eller så kommer jag ta det med hennes chefer, sprida ordet överallt jag kan (vilket jag påbörjat) samt kontakt konsumentverket. Hon lovade (notera lovade) att hon skulle höra av sig senast kl 12 dagen efter och att hon skulle lösa problemet. Klockan blir 13 dagen efter och fortfarande inget svar. Jag blir knappast förvånad. Kom ihåg att jag har försökt få min skadade soffa utbytt sedan i maj i år. Jag skriver igen och påminner henne om att hon valt den hårda vägen. Då får jag ett svar nästan omgående från någon anställd att butikschefen är på sjukhus och att hon är ledsen för att hon inte kunnat ringa men bett personalen kontakta mig omgående. Jaha, varöfr kontaktade dom inte mig då!? Och maken på usla ursäkter har jag aldrig varit med om tidigare. Jag kan tyvärr inte bevis att hon inte var på sjukhus, men det hela lät som en väldigt usel lögn.

Nu har de lovat (vilket de har gjort säkert 20-30 ggr och jag har mailkonversationer som bevis) att jag ska få en ny soffa om en vecka. Jag är dock säker på att så inte kommer att ske. Och när/om det slutligen sker då ska jag fan i mig ha kompensation för detta strul och aldrig, aldrig, aldrig mer handlar jag någonsin något på Jysk. Mark my words!
Citera
2007-11-05, 17:28
Medlem
Tolvans avatar
Du får väll starta en "Vi som hatar Jysk" på facebook eller nått.
Citera
2007-11-06, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan

Då får jag först starta en "vi som hatar facebook"
Citera
2007-11-06, 13:05
Medlem
Jag köpte ett köksbord på Jysk och efter en vecka kom det. Det monterades och du upptäcker jag att det är en skada på bordet. Jag ringer dit, ingen svarar. Ringandet fortsätter under hela dagen och ingen svarar. Det är först nästa dag någon svarar och jag blir lovad ett nytt bord så fort dom kommer in. Tydligen slut från leverantören men det kändes ändå bra.

Två veckor senare har inget bord kommit och jag ringer återigen. En tjej svarar och jag förklarar problem och undrar när det kan tänkas komma. Hon hittar inte min beställningslapp men lovade att leta rätt på den och göra en ny med högsta priotet. HOn ska sedan ringa tillbaka till mig. Det har gått en vecka och ingen ringt. Jag ska ringa dit igen imorgon, om det finns intresse kan jag återkomma.
Citera
2007-11-06, 13:28
Bannlyst
Håll oss gärna uppdaterade. När denna tråd har blivit stor nog kanske vi kan maila den till ansvariga inom Jysk Sverige så kanske de blir lika förvånade som alla andra, även om jag tvivlar på det.

Lustigt hur de alltid skyller på leverantören. Byt leverantör då för helvete. Vi som konsumenter ska inte behöva drabbas för att de valt en usel leverantör. Jag tycker de ska kunna stå för sina misstag och inte skylla ifrån sig.

För att ge en så rättvis bild av det hela som möjligt så vill jag påpeka att man på Jysk aldrig (inte mot mig i alla fall) varit nedlåtande eller otrevlig (å andra sidan har inte jag heller varit otrevlig utan väldigt tålamodig). Man har däremot ljugit mig rakt i ansiktet och lovat saker man inte kan hålla. Att det ska ta nästan ett år att få en skadad vara utbytt är ju katastrof. Jag ser det som en självklarhet att jag som kund förtjänar någon form av kompensation för allt besvär, inte minst med tanke på att jag fått ringa, maila, besöka butiken och skicka in bilder på skadan om och om igen under flera månaders tid.
Citera
2007-11-06, 22:53
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag citerar mig själv lite här

Jag såg precis att det redan fanns en liten klubb för de som hatar Jysk på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in