2007-10-28, 20:59
Bannlyst
Jag vill verkligen höja ett varningens finger för Jysk. Vi köpte en soffa hos dom för ca 8 månader sedan och vi upptäckte då vi fick sofforna att den ena hade ett jack i lädret så vi anmälde givetvis omgående detta för Jysk. Ni skulle bara veta vilken mardröm det har varit! Nu 8 månader senare har vi ännu inte fått soffan ersatt trots att det lovats hit och dit. Jysk och dess butikschef i Kungens Kurva skyller hela tiden på leverantören som om det är leverantören som är butiken. De får väl fan stå för sina egna missar och inte skylla ifrån sig. Hur många gånger har jag inte behövt upprepa vilken jävla soffa det handlar om för att de är inkompetenta idioter som inte ens lyssnar.

Till slut fick jag nog och mailade jag högre instans där jag kallade butikschefen inkompetent (vilket hon uppenbarligen är) och lyckligtvis gick det mailet ut till alla chefer inom Jysk, gissa om KK-chefen blev glad ha ha. Idiot!

Det här mailet fick jag efter att jag skickat in bilder (och gått till butiken med bilder) på skadan typ 3 gånger!

Citat:
Hejsan!

Jag har fått meddelande från Jysk i Kungens kurva om att ni reklamerar er
soffgrupp som kommer från oss.

De har skickat bilder via post till oss men av någon anledning har vi inte
fått dem.
Har ni möjlighet att sända oss bilderna? Vi mail om det går bra?

Beskriv även felen på sofforna och när ni köpte dem. Skriv även med ert
namn, adress och telefonnummer.

Ring om ni har några frågor!

Med Vänliga Hälsningar

HagaGruppen AB
Ewa Hjerpe

Jysk har varit allt annat än hjälpsamma och butikschefen i Kungens Kurva skyller gång på gång ifrån sig på leverantören (i 8 månader!). Nu senast lovade hon att ringa upp oss dagen efter då hon talat med leverantören, tror ni hon gjorde det?

Jag vet att ingen här på detta forum hade tagit den här skiten, ingen! Så jag vill verkligen varna för att handla på Jysk i Kungens Kurva.
Citera
2007-10-28, 21:48
Medlem
bogarleffes avatar
Så Jysk är inte bara sveriges absolut tråkigaste affär, utan nu också sveriges absolut sämsta dito!
Citera
2007-10-28, 21:50
Medlem
kalabalikens avatar
Alltid när jag hör liknande historier som den här så undrar jag vad motivet är för företaget som krånglar. Kan de inte fixa en ny soffa inom rimlig tid så är väl det naturliga att bara erbjuda er pengarna tillbaka eller liknande bara för att slippa ägna tid åt den klagande kunden. För övrigt så borde rimligen Jysk själva stå relativt skadelösa om deras underleverantör levererat en trasig produkt. De borde ju få tillbaka pengarna som de kan ge vidare till er.
Citera
2007-10-28, 21:53
Medlem
Man handlar enbart billiga saker på Jysk. Sådant man inte grämer sig för ifall det rasar ihop efter ett par timmar.

Soffor, sängar, byråer och liknande finns inte att jag köper där.

Och håller med om butiksutseendet. Va faan är det frågan om. Ser ju ut som om man haft REA-upplopp precis innan man kliver in i affären.
Citera
2007-10-28, 22:52
Medlem
Highbeams avatar
Jag har en ganska ball historia från jysk. Jag och en polare var där och kika lite och jag klippte till på nån kudde eller nåt,betala med visakort och greken i kassan spårade upp mitt mobilnummer via underskriften och jag fick en jävla utskällning. PGA av min polare hade skrivit att det skulle vara trevligt med nån svensk personal i ris/ris lådan dom hade =D
Citera
2007-10-28, 23:28
Medlem
Tolvans avatar
Det brukar funka om du börjar prata om att kontakta konsumentrådgivaren i din kommun. De flesta butiker tycker INTE att sånt är kul och då brukar pengar eller en ny vara trilla ned i knät.
Citera
2007-10-28, 23:37
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Det brukar funka om du börjar prata om att kontakta konsumentrådgivaren i din kommun. De flesta butiker tycker INTE att sånt är kul och då brukar pengar eller en ny vara trilla ned i knät.
Japp.
Vi köpte en våningssäng i trä , där undre sängen är bredare än överdelen. Med madrasser och allt så gick det väl på 3-4-tusen. Skulle stå i gästrummet.
Veckan efter att vi köpte den fick vi gäster och de vågade knappt sova i sängen, spjälorna var underdimensionerade och trästegen man klättrade upp på för att nå överslafen brast när gästen skulle klättra upp så att en skruv som gick in i trästeget skrapade upp foten..

Vi ville naturligtvis lämna tillbaka skiten men då vart det tjafs i kassan och butikschefen kunde eventuellt gå med på att vi bytte mot presentkort så vi kunde köpa annat där, men vad ska man med 4000kr på jysk liksom.. Efter massor med telefonterror så gick de med på att ta tillbaka sängen, men inte madrasserna.. Madrasserna var anpassade för den sängen, inte några normala mått så de går inte att använda till andra sängar och var ju enbart inköpta för att vi skulle ha den sängen.

Vi ringde KO som sa att vi hade rätt att få tillbaka pengarna för madrasserna också eftersom vi inte hade köpt dessa om vi inte hade köpt sängen och när vi ringde tillbaka till jysk och sa att vi hade snackat med KO så gick dom med på det direkt...

Sen köpte vi en ordentlig säng på ikea istället, i metall.

Det var min chef som var på besök och skulle sova över..Han kommer nog ta in på hotell nästa gång. hehe. (Tack jysk!)
Citera
2007-10-29, 02:03
Medlem
Timmehdudes avatar
Visst fan kommer alltid alla dessa "kollapsande möbler" som nämns i tidningar ibland från Jysk? Har (eller hade) själv en kontorsstol från Jysk. "Direktör" hette den. Efter nån dag så började hjulen lossna och efter ett år så hade lädret spruckit. Till slut så bröts ett hjul av och det var fan droppen.

Jag skulle aldrig våga sova i en våningssäng från Jysk.
Citera
2007-10-29, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timmehdude
Visst fan kommer alltid alla dessa "kollapsande möbler" som nämns i tidningar ibland från Jysk? Har (eller hade) själv en kontorsstol från Jysk. "Direktör" hette den. Efter nån dag så började hjulen lossna och efter ett år så hade lädret spruckit. Till slut så bröts ett hjul av och det var fan droppen.

Attans! Jag som just beställt en säng därifrån. Ingen våningssäng men ändå
Citera
2007-10-29, 08:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timmehdude

Samma sak här. Köpte en kontorsstol som pajjade efter ungefär 5-6 månader. Hjulet gick sönder, lädret sprack och sedan brakade stolen ihop. Usel kvalitet.
Citera
2007-10-29, 09:17
Medlem
BlackBeavers avatar
Ja man undrar ju hur det är på Jysk. Mina erfarenheter är otrevlig personal som inte vill hjälpa om man frågar(kan det bero på underbemanning). Sen har man annonser på prylar som inte finns??? Helt snurrigt! Värsta röran i affären är också vanligt typ saker på golvet, på fel ställe, dåligt monterade möbler osv.
Citera
2007-10-29, 09:43
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Ja man undrar ju hur det är på Jysk. Mina erfarenheter är otrevlig personal som inte vill hjälpa om man frågar(kan det bero på underbemanning). Sen har man annonser på prylar som inte finns??? Helt snurrigt! Värsta röran i affären är också vanligt typ saker på golvet, på fel ställe, dåligt monterade möbler osv.

Ja, visst är det konstigt att de har annonser för varor de inte säljer? Det hände mig när jag var fattig student och tänkte köpa några jättebilliga trädgårdsmöbler jag sett i en annons. När jag kom till affären fanns de inte, och de verkade heller inte ha funnits. Jättekonstigt. I staden jag bodde då fanns bara ett Jysk, så jag kunde inte kolla någon annanstans heller. Jag har inte satt min fot på Jysk sedan dess, för under letandet hann jag se vilken undermålig kvalitet varorna hade, äger hellre färre saker som är snygga och håller, än en massa billigt skräp som bara går sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in