2007-10-29, 11:29
Medlem
StefanHeterJags avatar
Problemet med deras trämöbler är att de verkar välja sämsta tänkbara kvalitet på råvaran. Det säger sig självt att om det är ett stort fett kvisthål i en planka så blir den svagare där. Och att ha sådana träbitar som trappsteg i våningssängar, ha sådana kvisthål i t.ex. spjälorna som man ligger på när dessutom dessa spjälor bara är 0,8cmX3cm istället för som vanligt 1,5cmX5cm så vågar man inte sova i dessa sängar.

Heter det spjälor förresten? Konstigt ord... Men kommer inte på något annat för det nu..
Citera
2007-11-01, 11:36
Bannlyst
Jag kollade det senaste mailet där de lovade att de skulle göra allt för att vi skulle få en ny soffa, det skrevs 7 augusti LoL. Notera att vi påpekade felet i maj. Vilka jävla amatörer.
Citera
2007-11-01, 12:03
Moderator
MondoBizarros avatar
Min syster jobbade ett tag på Jysk och efter det sa hon två saker: jobba inte där för de flesta är idioter och köp inget för det mesta är skräp!

Jag har dock gjort bra köp där, måste erkännas.
Köpte exempelvis duntäcken som var nedsatta till halva priset, så jag fick 2 för 1400.

Men trämöbler och liknande ska som sagt helst inte köpas där.
Då är nog till och med Rusta bättre...
Citera
2007-11-01, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Problemet med deras trämöbler är att de verkar välja sämsta tänkbara kvalitet på råvaran. Det säger sig självt att om det är ett stort fett kvisthål i en planka så blir den svagare där. Och att ha sådana träbitar som trappsteg i våningssängar, ha sådana kvisthål i t.ex. spjälorna som man ligger på när dessutom dessa spjälor bara är 0,8cmX3cm istället för som vanligt 1,5cmX5cm så vågar man inte sova i dessa sängar.

Heter det spjälor förresten? Konstigt ord... Men kommer inte på något annat för det nu..

Ribbor kanske känns bättre?
Det man brukar ha i våningsängar m.m kallas ribbotten
Citera
2007-11-01, 12:30
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag har dock gjort bra köp där, måste erkännas.
Köpte exempelvis duntäcken som var nedsatta till halva priset, så jag fick 2 för 1400.
Jo, täcken, kuddar och sängkläder går faktiskt att köpa där, men inget annat.

Någon annan än jag som alltid blir tokallergisk när man går in på en Jysk? Städas aldrig deras lokaler eller?
Citera
2007-11-01, 12:43
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikari
Ribbor kanske känns bättre?
Det man brukar ha i våningsängar m.m kallas ribbotten
Ja, tack! Exakt det jag var ute efter...
Citera
2007-11-01, 15:13
Medlem
Baalzamons avatar
Irriterar mig en del på dom. Har länge varit på jakt efter en fotölj av en speciell typ, och dom råkar ha en passande i sortimentet. Bra pris också, så jag åkte till min lokala butik och provsatt, dom hade ett ex i butiken. Allt verkade bra, den kändes bra, var skön etc. Problemet var bara att den fanns ju inte i verkligheten. Ingen fanns på lagret, och dom kunde inte beställa hem heller, dom tog inte hem varor som inte fanns i det aktuella reklambladet. Vad fan har dom skyltex i butiken för då?
En annan gång skulle jag ha en byrå, även denna fanns förstås bara i teorin. Efter mycket tjat beställde dom dock hem en åt mig. Det tog väll dubbelt så lång tid som lovat, och andra eller tredje gången jag var inne och frågade om den kommit, så hade den faktiskt det. Problemet var bara att den stod i botten av dagens leverans, och dom hade inte tid att plocka fram den. Jag gick några ärenden, och kom tillbaka över en timme senare, då hade dom fortfarande inte orkat rota fram den, trotts att den ändå fanns i deras lokaler och jag väntade. Fick åka hem, och några dagar senare ringde dom och berättade att den var framme för hämtning.

Nej, hela stället känns oseriöst. Synd att det är tio mil till närmsta IKEA, dom känns åtminstone bra att ha och göra med.
Citera
2007-11-01, 22:19
Bannlyst
Jag har lovat mig själv att aldrig handla på Jysk. Mycket beror av deras kräkframkallande jingle
Citera
2007-11-01, 22:24
Moderator
Ruskigbusss avatar
Har köpt en trasmatta på Jysk, den är utmärkt där ute på balkongen.
Kuddar och småkrafts, jo, det går också.

Men, möbler?! Varför i Jisse namn köpa möbler där? Jysk, Rusta och ÖB är enbart till för att handla varor under 100 spänn på. Allt dyrare handlar man hellre på IKEA, Mio eller liknande.
Citera
2007-11-02, 07:19
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Har köpt en trasmatta på Jysk, den är utmärkt där ute på balkongen.
Kuddar och småkrafts, jo, det går också.

Men, möbler?! Varför i Jisse namn köpa möbler där? Jysk, Rusta och ÖB är enbart till för att handla varor under 100 spänn på. Allt dyrare handlar man hellre på IKEA, Mio eller liknande.
Det kan vara lockande när det är billiga lockpriser.. Men här är verkligen talesättet "Man får vad man betalar för" i sitt rätta sammanhang.

Vissa av hyllorna är prisvärda dock. I övrigt så är det IKEA som gäller för oss också bara det att det är lååååångt till närmaste ikea därifrån vi bor... Hembeställningen fungerar dock väldigt bra men det verkar bara vara en bråkdel av varorna som man hittar i butiken som finns med på hemsidan känns det som.
Citera
2007-11-02, 07:28
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Stämmer som Ruskigbuss skriver, dyrare prylar handlar man någon annanstans. Småkraffs handlas på Jysk, Rusta och liknande.
Men jag måste erkänna att jag har bra erfarenhet av Jysk, blåste dem nämligen rätt så rejält för något år sedan.
Köpte en hylla för 1 200 spänn men innan jag skulle betala så bytte jag ut prisskyltarna och fick den för 500 spänn.
De märkte ingenting!
Citera
2007-11-02, 07:59
Medlem
WerteXs avatar
Vad sägs om en landsomfattande bojkott av just jysk ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in