2014-02-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Blir rädd för att handla där efter den här tråden. De har rea nu och jag tänkte köpa en soffa och ett matbord, sjukt billigt men visst förstår jag kvaliten. Man vill dock ändå ha något som håller..

Tänk dig för innan du köper nått på Jysk! Det är väldigt mycket du får vad du betalar för på Jysk!
Billiga priser och usel kvalité.
Citera
2014-03-02, 18:16
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonymma
Vilket jäkla gnäll det var på Jysk då.
Gillar du inte butiken, handla inte där -problemet löst.

Trist att jobba där eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Blir rädd för att handla där efter den här tråden. De har rea nu och jag tänkte köpa en soffa och ett matbord, sjukt billigt men visst förstår jag kvaliten. Man vill dock ändå ha något som håller..

Nej, de är faktiskt inte särskilt billiga. Däremot är kvaliteten garanterat usel. Sängbenen viker sig. "Guld"-dekorationer på tyger ärgar till grönt. Jojo... Liknande varor för samma pris på IKEA håller långt högre kvalitet.
Citera
2014-05-13, 09:41
Medlem
Ratis avatar
Märkligt att man bara hör dåliga saker om Jysk och ändå har dom nu öppnat butik nummer 130(!) i Sverige. Folk handlar uppenbarligen där?
Citera
2014-05-13, 11:22
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Märkligt att man bara hör dåliga saker om Jysk och ändå har dom nu öppnat butik nummer 130(!) i Sverige. Folk handlar uppenbarligen där?
Ja, det är som med McDonalds. Skräp säljer bra till en stor del av befolkningen.
Citera
2014-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

De verkar kunna erbjuda vad många är ute efter.

Köpa nytt utemöbelset varje år för att man är så lat att man låter det stå ute över vintern och det är dålig kvalitet. Nästa år köper man nytt och slänger det gamla (eller bara flyttar det till en annan del av trädgården man inte använder så mycket så att det till slut ser ut som ett ziggis-läger).

Köpa billiga kuddar som håller i ca 6 månader.

Leksaker som håller några veckor och sedan slängs då de går sönder.

Slit och släng när det är som bäst. Ibland är det billigare än att köpa kvalitet men i längden är det oftast dyrare.

Denna stol:

http://jysk.se/vardagsrum/stolar/matbordsstolar/matbordsstol-tureby-laderlook-brun

Kostar 300 kr och kommer gå sönder inom ett år eller bli grovt skev i benen.

Denna stol:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102388/

Kostar 900 kr och kommer garanterat hålla i minst 10 år.

Dock så har oftast WT-jonen som handlar på Jysk råd med att lägga ut den enorma summan 3600 kr var 10:e år. De köper hellre stolarna för 1200 kr vartannat år (6000 kr på 10 år). Samma personer som inte har råd att köpa en mobil för 5000 kr men inte tvekar en sekund på att köpa mobilen för 499 kr/månad i 24 månader (11976kr).

Samma personer som tycker det är dyrt med en skruvdragare för 2000 kr men som samtidigt har 5 skruvdragare liggande hemma som är sönder/borttappade/saknas delar som totalt sett kostar 4000 kr.

Vissa saker kanske går att handla på Jysk men i det stora hela så tjänar man på att köpa något som kostar lite mer men samtidigt håller mycket längre.
Citera
2014-05-13, 16:12
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
.

Beror väl på hur hårt man använder grejerna också. För en barnfamilj lär möbler och sånt gå sönder snabbt. Men bor man ensam slits möblerna betydligt mindre.
Tänkte beställa en soffa därifrån nu när det är rea. Men att betala 749:- i frakt för en soffa som kostar 2400:- känns inte så kul så jag hoppar över det.
Citera
2014-05-13, 16:17
Medlem
StigAllans avatar
Att Jysk går bra beror på socialtjänsten, den biståndsberättigade får bistånd till nödvändigheter av Jysk sortiment och prissättning.
Om produkterna är hållbara är inget som prioriteras.
Citera
2014-07-01, 07:24
Medlem
Beställde en bäddmadrass (gold T35 160x200) från Jysk.se i förra veckan till pangpris, ca 600kr rabatt. Skulle ha köpt den till ordinarie pris i augusti istället eftersom den hade fått bäst i test för något år sen, så den kunde ju inte vara så hemsk även om den var från Jysk. Så det blir att få trängas med en ouppackad bäddmadrass i en månad.

Nog om mina förväntningar... När jag hade kämpat mig till det lokala postombudet och väntat på att personalen skulle släpa fram fanskapet ser jag likförbannat att de har skickat rätt madrass, men fel storlek (hade fått 140x200). På mitt kvitto stod det något i stil med att "retur kan göras till valfri jyskbutik eller till internetbutiken", så tar madrassjäveln och åker till Jysk för att hämta rätt madrass.

När jag kommer in står det en blåst brud i kassan som verkar ha fått negativt antal timmar i sömn, hon ropar direkt på sin kollega som får hjälpa mig, tyvärr verkade ju inte heller hon ha fötts med hjärna. Efter att jag har förklarat att det går att byta i butik och hon har tittat på kvittot säger hon att jag kan gå och hämta rätt madrass. Yay! Däremot gjorde hon inget lageruttag, så förstår varför de hävdar att de har varor som inte finns.

Nu står jag här med rätt madrass i alla fall och återkommer med recension i augusti när jag har packat upp den.
Citera
2014-07-01, 16:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Att Jysk går bra beror på socialtjänsten, den biståndsberättigade får bistånd till nödvändigheter av Jysk sortiment och prissättning.
Om produkterna är hållbara är inget som prioriteras.

Japp, jag får fan lust att ta på mig en foliehatt när jag ser vilka som hänger på Jysk i jakt på klipp (ja, jag gjorde det också en gång i tiden) och vilka produkter de har. Jag var på jakt efter ett skrivbord men när jag tittade under och såg hur illa det var med passformen och hur veka spånskivorna verkade vara så lät jag bli.

En vän köpte en arbetsstol på Jysk och skräpet gick sönder av att monteras ihop. De efterlängtade armstöden fick han ta direkt till återvinningen.
Citera
2014-07-01, 18:31
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Ja man är dumsnål ibland. köpte en 500kronors kontorstol där för nåt år sedan fusklädret gick isönder inom någon vecka, samma med nästa stol och stolen efter det nu köpte jag en riktig stol istället.
Citera
2014-07-01, 18:49
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
De verkar kunna erbjuda vad många är ute efter.

Köpa nytt utemöbelset varje år för att man är så lat att man låter det stå ute över vintern och det är dålig kvalitet. Nästa år köper man nytt och slänger det gamla (eller bara flyttar det till en annan del av trädgården man inte använder så mycket så att det till slut ser ut som ett ziggis-läger).

Köpa billiga kuddar som håller i ca 6 månader.

Leksaker som håller några veckor och sedan slängs då de går sönder.

Slit och släng när det är som bäst. Ibland är det billigare än att köpa kvalitet men i längden är det oftast dyrare.

Denna stol:

http://jysk.se/vardagsrum/stolar/matbordsstolar/matbordsstol-tureby-laderlook-brun

Kostar 300 kr och kommer gå sönder inom ett år eller bli grovt skev i benen.

Denna stol:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102388/

Kostar 900 kr och kommer garanterat hålla i minst 10 år.

Dock så har oftast WT-jonen som handlar på Jysk råd med att lägga ut den enorma summan 3600 kr var 10:e år. De köper hellre stolarna för 1200 kr vartannat år (6000 kr på 10 år). Samma personer som inte har råd att köpa en mobil för 5000 kr men inte tvekar en sekund på att köpa mobilen för 499 kr/månad i 24 månader (11976kr).

Samma personer som tycker det är dyrt med en skruvdragare för 2000 kr men som samtidigt har 5 skruvdragare liggande hemma som är sönder/borttappade/saknas delar som totalt sett kostar 4000 kr.

Vissa saker kanske går att handla på Jysk men i det stora hela så tjänar man på att köpa något som kostar lite mer men samtidigt håller mycket längre.

Ok, nu är det inte Svenskt Tenn du länkar till utan Ikea, men ändå så förstår jag poängen med billigare möbler! Vissa gillar förändring, vilket är svårt (om man inte är slösaktig och ekonomiskt inkompetent) om man köper dyrare möbler, typ Svenskt Tenn.

Ang mobilen, så får du ändå inse att det ingår ett abonnemang också, så det hade troligtvis inte blivit så extremt mycket billigare att köpa mobilen kontant än ta den på abonnemang.
Citera
2014-07-01, 19:54
Medlem
Virket i möblerna har nog vuxit upp på trekvart. En fullstor byrå väger som en halv säck cement... å skramlar likt en plåtburk när man slår försiktigt på sidan.

Hur Jysk lyckas sälja grejerna är för mig ett mysterium - Billig skit är inte billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in