2014-07-24, 17:03
Medlem
WalterSullivans avatar
Nu har det gått nästan ett år sen jag jag köpte möblerna och fåtöljen håller än, inget trasigt alls

Datorstolen höll några månader minns jag tills ryggstödet bröts av men sen väger jag rätt mycket och jag har pajat många stolar genom åren. Tror inte jag vågar handlar mer möbler från Jysk nånsin eftersom det är ren rysk roulette
Citera
2014-07-27, 17:48
Medlem
Möbler kanske är lite tveksamt på Jysk, enda fördelen är att dom är billiga och skulle skiten gå sönder efter några år får man väl köpa nytt helt enkelt.

Däremot är Jysk bättre än IKEA när det gäller kuddar, madrasser, lakan, täcken och annat. Finns både billiga sorter och mera premiumsegment. Fördelen med Jysk är att det är bara att gå in i affären, kolla i 10 minuter vad man vill ha och sen gå till kassan och betala -aldrig några köer.

Ska du handla på IKEA måste du först gå igenom hela varuhuset på en timme för att hitta till inredningsavdelningarna. Sen ska du trängas med en massa andra. Därefter ska du leta dig till kassorna -där det alltid är kö. Till slut, efter 2 timmar har du fått i stort sett samma varor som det tog 15 minuter att handla på Jysk.
Citera
2014-07-27, 20:51
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Möbler kanske är lite tveksamt på Jysk, enda fördelen är att dom är billiga och skulle skiten gå sönder efter några år får man väl köpa nytt helt enkelt.

Däremot är Jysk bättre än IKEA när det gäller kuddar, madrasser, lakan, täcken och annat. Finns både billiga sorter och mera premiumsegment. Fördelen med Jysk är att det är bara att gå in i affären, kolla i 10 minuter vad man vill ha och sen gå till kassan och betala -aldrig några köer.

Ska du handla på IKEA måste du först gå igenom hela varuhuset på en timme för att hitta till inredningsavdelningarna. Sen ska du trängas med en massa andra. Därefter ska du leta dig till kassorna -där det alltid är kö. Till slut, efter 2 timmar har du fått i stort sett samma varor som det tog 15 minuter att handla på Jysk.
Jag har verkligen dissat Jysk ordentligt i denna tråd men när jag tänker efter har
jag faktiskt några Jysk-kuddar hemma och de har funkat helt felfritt.
Så det kan mycket väl ligga något i att just mjuka prylar är rätt bra på Jysk!
Citera
2014-08-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Nu har det gått nästan ett år sen jag jag köpte möblerna och fåtöljen håller än, inget trasigt alls

Datorstolen höll några månader minns jag tills ryggstödet bröts av men sen väger jag rätt mycket och jag har pajat många stolar genom åren. Tror inte jag vågar handlar mer möbler från Jysk nånsin eftersom det är ren rysk roulette

Klart inte allt går sönder, det är väl bara så att Jysk statistiskt sett har fler dåliga möbler än vad konkurrenterna har och därav kommer dessa missnöjda kunderna som drabbas av det och klagar om det och syns. Om det hade varit så dåligt som alla i tråden sagt, hade ju inte en kotte köpt där för då hade ju varenda möbel varit trasig. Majoriteten av möblerna funkar ju såklart. Fast man bör vara vaksam med att köpa saker därifrån när man läser tråden, den saken är väl klar.

Ni som dumförklarar folk för att handla där måste fatta att det inte är det lättaste att veta. Den enda negativa informationen man får om företaget är denna tråd som kanske inte är allt för tydlig att hitta heller OM man ens söker överhuvudtaget. Så blåstheten får ligga på er själva som häver ur er sånt.

Jag köpte en soffa där för ett tag sedan och det är väl ingen skillnad med den soffan gentemot andra, förutom priset. Ok, jag hade kunnat köpa en soffa för 15000 istället för 2000 fast då hade man tömt plånboken istället. Soffan fungerar utan problem så länge man inte lider av ett BMI på över 30 antar jag, så ni får banta ner er först
Citera
2014-08-28, 23:24
Medlem
Run3s avatar
Polare köpte nyligen en datorstol från Jysk; en sån standard med bara ett ben och många hjul. Rövstolen glappar dock något vid benet på undersidan av dynan. Antar att det är något fel vid höj-sänk-mekanismen. Låter som satan när man vickar fram och tillbaka på stolen på grund av det. Knakar och har sig. Låter skithögt.

Själv köpte jag min första och sista datorstol från Jysk för en massa år sedan. Magnus tror jag den heter med nätrygg. Satan vilken kass stol. Armstödena går ej att reglera och är för höga och sitter för långt fram, vilket resulterar i att man får sitta jättelångt ifrån bordet för att armstödena går i bordskanten. Vidare blev ryggen allt sneare med tiden och till slut satt man i typ 135 grader. Idag har jag något från IKEA istället.
Citera
2014-10-26, 11:46
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Har tidigare haft en kontorsstol från Jysk för 300kr som höll i ca 1 år, kan väl inte säga att den var särskilt bra.. Falsk läder, bultarna stack mig i rumpan, snurrstolen med armarna som höll själva stolen började böjas och tillslut var den helt oanvändbar . Köpte en till stol i somras, trige, för 1 lax och den har även haft sina problem, båda armarna blev fysiskt belastade så att de sprack så man nästan låg 120 grader.. Men reklamationsrätt har åtgärdat det

Trots min historia av kontorsstolar från Jysk, så kan väl inte detta negativa rykte utsträcka sig till resten av deras sortiment av diverse möbler och dekoration? Jag ser inte hur en t.ex byrå skulle paja bara sådär. Att kontorsstolar inte håller länge måste vara givet efter vara konstant i rörelse och frekventa upp resande från stolen?

Kan se mig själv i framtiden handla möbler från Jysk med deras banbrytande priser!
Senast redigerad av skeletonofcadavra 2014-10-26 kl. 11:48.
Citera
2014-10-26, 13:50
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Köpa datorstol på Jysk är något man bör undvika, Jag var själv på jakt efter en ny datorstol då min gamla gått sönder efter ca 12 år hård tjänstgöring.
Åkte iväg till Jysk och provade deras dyraste datorstolar men dom kändes glapp och allmänt klena så det blev en ny IKEA stol istället.
Tror inte att en Jysk stol hållit mer än max 1 år hemma hos mig.

Kuddar och täcken är däremot bra att köpa på Jysk när dom kör sina kampanjer
Citera
2014-10-26, 23:19
Medlem
chrizps avatar
Har jobbat på jysk sedan ett år tillbaks och allt jag kan säga är att ni som inte gillar våra möbler, ni kan slicka kuk (näääk is back boii)
Citera
2014-10-26, 23:22
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Köpa datorstol på Jysk är något man bör undvika, Jag var själv på jakt efter en ny datorstol då min gamla gått sönder efter ca 12 år hård tjänstgöring.
Åkte iväg till Jysk och provade deras dyraste datorstolar men dom kändes glapp och allmänt klena så det blev en ny IKEA stol istället.
Tror inte att en Jysk stol hållit mer än max 1 år hemma hos mig.
Sitter i en just nu. Tror den höll bra i max ett halvår, sen var all stoppning borta och armstöden måste skruvas åt med jämna mellanrum.
Citera
2014-10-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrizp
Har jobbat på jysk sedan ett år tillbaks och allt jag kan säga är att ni som inte gillar våra möbler, ni kan slicka kuk (näääk is back boii)

Samtliga era produkter är av engångskaraktär och extremt kortlivade. Jag har gett Jysk 4-5 chanser, men till slut gett upp. Datorbänk som släppte/sprack på mitten efter något halvår, datorstol som säckade ihop, utemöbler som rostade på nolltid -efter lite tjafs har jag fått prylarna återköpta, men nu blir det inga fler försök.
Citera
2014-10-27, 08:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ja detta inlägg säger väl det mesta vad det är för folk som "jobbar" på Jysk.
Citera
2014-10-27, 14:57
Medlem
UT64s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja detta inlägg säger väl det mesta vad det är för folk som "jobbar" på Jysk.
Ett mycket givande inlägg chrizp. Nu vet vi att det inte endast är produkterna
på Jysk som är undermåliga.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in