2023-02-09, 20:33
Medlem
Aldrig varit med om liknande när jag handlat på Jysk men det har väl mest varit smågrejer.
Citera
2023-03-31, 16:25
Medlem
Handlar mest duntäcken och liknande på jysk, helt okej kvalitet.

Möbler och annat finns det inte en chans att man handlar på Jysk.
Citera
2023-03-31, 16:31
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monarscoot
Köpte köksstolar av jysk i Kungens Kurva. Monterade bifogade "möbeltassar". Möbeltassarna var för hårda och gjorde märken i mitt trägolv. Jag fotade dessa märken och skickade till jysk kundtjänst med en enda kommentar "En vecka efter era köksstolar vad tycks?"
Inga krav, ingenting förutom denna kommentar och mina kontaktuppgifter.

Kort därefter hade jag hela golvet i både matrummet och vardagsrummet omslipat på Jysks bekostnad.

Låter ytterst osannolikt.
Citera
2023-04-03, 12:53
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Låter ytterst osannolikt.
Må så vara, inte kan jag bevisa det heller men sant är det.
Kan inte komma på en enda liten anledning att ljuga om detta, inte ens en långsökt anledning.
Citera
2023-04-03, 14:09
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Kan inte komma på en enda liten anledning att ljuga om detta, inte ens en långsökt anledning.

Nej inte jag heller, det skulle väl vara som betald reklampelare för Jysk då haha.

Det jag tycker låter så oerhört osannolikt är hur detta skulle gått till rent praktiskt; Var det Jysks egna golvsliparteam som knackade på din dörr? Fick du fria händer att välja en lokal golvslipare och skicka fakturan till Jysks huvudkontor?

Om du kunde klargöra själva händelseförloppet mer detaljerat vore jag oerhört tacksam.
Citera
2023-04-03, 17:05
Medlem
jysk är ju bra!
Citera
2023-04-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Neje all skiten som säljs i Jysk produceras i Kina så även alla hemska möbler. Låt bli att handla där!
Ja, möblerna har generellt låg kvalitet och dålig passform.
Gillar dock designen som jag tycker är mycket bättre än IKEA.
Bäddsortimentet är dock av högre kvalitet och speciellt sängarna är prisvärda.
De tillverkas för övrigt i Sverige av Hilding Anders.
Citera
2023-04-06, 20:26
Medlem
Köpte en skrivbordsstol därifrån men tyget gick sönder direkt.
Citera
2023-04-09, 00:37
Medlem
Citat:

Detsamma hände oss och efter lite tjafs fick vi dels återlämna tre år gamla stolar, gå pengarna tillbaka samt en summa pengar som ersättning. Jag valde insättning i kontot då jag hade hunnit sälja hemmet under tiden.

Men exakt som din historia.
Citera
2023-04-10, 07:42
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Nej inte jag heller, det skulle väl vara som betald reklampelare för Jysk då haha.

Det jag tycker låter så oerhört osannolikt är hur detta skulle gått till rent praktiskt; Var det Jysks egna golvsliparteam som knackade på din dörr? Fick du fria händer att välja en lokal golvslipare och skicka fakturan till Jysks huvudkontor?

Om du kunde klargöra själva händelseförloppet mer detaljerat vore jag oerhört tacksam.

Det gör jag gärna.
Jag köpte 8 st rätt billiga stolar till det befintliga matbordet. Till stolarna följde det med runda knoppar i hårdplast som skulle fungera som möbeltassar. Dessa skruvades på. Någon vecka senare såg jag en väldig massa små cirkulära fördjupningar på mitt furugolv. Tämligen omgående kopplade jag ihop det tidigare inköpet och dessa fördjupning. Jag tog ett par digitala bilder på dessa fördjupningar och skickade via e-post till jysks kundtjänst. Jag krävde ingenting utan påtalade bara att dessa möbeltassar borde bytas ut så inte fler drabbades av fula märken på golvet. Efter några dagar svarade en kvinna att jag skulle ta ett kostnadsförslag på en omslipning av matrumsgolvet. Jag svarade då att det var elegant och en smula överraskande av jysk men att detta matrumsgolv sitter ihop med ca 20-25 kvadratmeter vardagsrumsgolv som i så fall också behöver slipas om, jag bifogade även en bild som visade detta. Min förhoppning var då att vi kanske kunde dela på kostnaden för jobbet. Det hade jag varit väldigt nöjd med. Då svarade hon mig att jag skulle inkludera den ytan i kostnadsförslaget. Jag är ytligt bekant med en kille i Tullinge som kallas Parkett-Per och sysslar just med golvslipning och sånt. Han lämnade ett kostnadsförslag som jysk senare accepterade. Han slipade om hela mitt golv och skickade fakturan till jysk. Jag förutsätter att jysk betalade den då jag inte hört mer om saken och även vid ett senare tillfälle använt mig av hans tjänster. Dock betalade jag själv vid det senare tillfället.

Jag har inte mage att göra reklam för Jysks möbler, men jag gör gärna reklam för Jysks kundbemötande och Parkett-Per i Tullinge om du behöver få ditt golv omslipat.
Citera
2024-08-24, 13:26
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vadå har ni inga mer kuddar
Jysk har ju ett helt absurt stort sortiment av kuddar. Det är ironiskt chockerande kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in