2012-07-21, 12:48
Medlem
Jag hamnade på GrkK nu under G-perioden. Jag är riktigt sur på det, då Nazi-kust verkar få göra mycket roligare saker! Ska söka till KJL nu efter grundutbildningen, jag hoppas att jag kommer in där, då jag inte vill ligga på någon jävla gona-linje som GrkK. Det är inte ens lätta kastare detta år :/ Roligaste dagen var i torsdags då vi marscherade till Baggby och hem. Skjuta med stägän var nice!

Är det någon här som skrivit "SWE" på en av bänkarna i Amsken? :P

Hajoo me dakan
Citera
2012-07-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbear
Jag hamnade på GrkK nu under G-perioden. Jag är riktigt sur på det, då Nazi-kust verkar få göra mycket roligare saker! Ska söka till KJL nu efter grundutbildningen, jag hoppas att jag kommer in där, då jag inte vill ligga på någon jävla gona-linje som GrkK. Det är inte ens lätta kastare detta år :/ Roligaste dagen var i torsdags då vi marscherade till Baggby och hem. Skjuta med stägän var nice!

Är det någon här som skrivit "SWE" på en av bänkarna i Amsken? :P

Hajoo me dakan

Någon som hamnat på 1.Kustkompaniet? Var där själv för något år sedan, jag minns att alla kompisar sade att jag nog inte vill dit, men när jag sade mitt namn så var det 1.KustK som jag visades till.
Nog kul, men var bara 6 månader där.
Citera
2012-07-24, 23:33
Medlem
Vad är det för övrigt som nazi-kust får göra/gör och inte ni? (Jag förmodar att Nazi-kust fortfarande = 1.KustK.)
Citera
2012-07-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voreem
Vad är det för övrigt som nazi-kust får göra/gör och inte ni? (Jag förmodar att Nazi-kust fortfarande = 1.KustK.)

Intensivare fysisk fostran, hårdare disciplin i allmänhet och pinkorna ska fortfarande vikas där! Vi gör egentligen inget särskilt jobbigt ännu på GrKk, självklart jobbigt för vissa, men jag hade förberett mig på mycket mer.

Jag gör allt jag kan just ny för att bli möjliggöra en förflyttning till KJL efter grundperioden. Det är fortfarande Löjtnant D. som håller i den utbildningen.

Nu klagar jag mycket, men jag måste säga att jag har haft det rätt kul under de första veckorna. Speciellt den sista veckan nu har varit rolig!

Ja, så är det någon som har något tips till mig om hur jag skulle kunna lyckas byta enhet? Förutom att tala med enhetschefen.

Jag gör allt för att komma bort från GrKk!

Hajoo!
Citera
2012-07-27, 22:15
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Intensivare fysisk fostran, hårdare disciplin i allmänhet och pinkorna ska fortfarande vikas där!

Wuuu, har de slutat vika pinkkor på andra förband eller kompanier?

Så ska ska en slipsten dras: http://www.youtube.com/watch?v=z6qdjuUMJhI
Citera
2012-07-28, 15:33
Medlem
Citat:
Intensivare fysisk fostran, hårdare disciplin i allmänhet och pinkorna ska fortfarande vikas där! Vi gör egentligen inget särskilt jobbigt ännu på GrKk, självklart jobbigt för vissa, men jag hade förberett mig på mycket mer.

Jag gör allt jag kan just ny för att bli möjliggöra en förflyttning till KJL efter grundperioden. Det är fortfarande Löjtnant D. som håller i den utbildningen.

Nu klagar jag mycket, men jag måste säga att jag har haft det rätt kul under de första veckorna. Speciellt den sista veckan nu har varit rolig!

Ja, så är det någon som har något tips till mig om hur jag skulle kunna lyckas byta enhet? Förutom att tala med enhetschefen.

Jag gör allt för att komma bort från GrKk!

Hajoo!

Ja, nog låter det som 1.KustK. alltid. Amfibieskolan hade hårdare inre disciplin än vi hade då, men vi tog hem det i mycket. Kustjägarna hade det inte heller enkelt på G-perioden.

Jag tycker det var kul att se de andra kompanierna ställa upp till frukost 6-tiden på morgonen när vi i idrottsmundering sprang förbi på vår morgonlänk. Särskilt kul var det om det sjöngs vilket jag tycker att man skulle kunna göra avsevärt oftare. Låter mäktigt och höjer definitivt både moralen och humornivån.

Vad säger de som är på 1.KustK?

Fint att D. håller igång KJL! Jag har hört mycket om den mannen. L på Kustrobotlinjen har jag däremot sett oftare och det är en person med en mycket intressant humor som definitivt bryter barriären för det episka.
Många av de som var på den linjen sade att de verkligen hade kul, trots att det var tungt.

Lycka till!
Senast redigerad av Voreem 2012-07-28 kl. 15:37.
Citera
2012-07-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voreem
Ja, nog låter det som 1.KustK. alltid. Amfibieskolan hade hårdare inre disciplin än vi hade då, men vi tog hem det i mycket. Kustjägarna hade det inte heller enkelt på G-perioden.

Jag tycker det var kul att se de andra kompanierna ställa upp till frukost 6-tiden på morgonen när vi i idrottsmundering sprang förbi på vår morgonlänk. Särskilt kul var det om det sjöngs vilket jag tycker att man skulle kunna göra avsevärt oftare. Låter mäktigt och höjer definitivt både moralen och humornivån.

Vad säger de som är på 1.KustK?

Fint att D. håller igång KJL! Jag har hört mycket om den mannen. L på Kustrobotlinjen har jag däremot sett oftare och det är en person med en mycket intressant humor som definitivt bryter barriären för det episka.
Många av de som var på den linjen sade att de verkligen hade kul, trots att det var tungt.

Lycka till!

Jo 1.KustK håller igång. Jag sökte dit också... Jag tror inte att det finns några svenskar alls på varken KjK eller 1.KustK! Vi har blivit ratade Jag tycker det är konstigt att det finns högst ofrivilliga personer på t.ex. 1.Kust som inte vill något annat än därifrån, och personer som jag, som inte vill något annat än dit.

Ett väldigt slöseri av motivation!!

Syndalen idag och igår, det var najs
Citera
2012-07-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Wuuu, har de slutat vika pinkkor på andra förband eller kompanier?

Så ska ska en slipsten dras: http://www.youtube.com/watch?v=z6qdjuUMJhI

Pionken viker, 1.Kust viker. Jag tror inte att någon annan gör det. Efter styrkegranskning får vi 1,5 min till att vika in den i skåpet och rätta sängarna.

Haha, ja, jag missar något :/
Citera
2012-07-29, 00:00
Medlem
Schizofrenens avatar
Jag ligger ett år efter alla just nu, men när får man besked över vart man kommit in?
Citera
2012-07-29, 14:40
Medlem
Tjoppos avatar
Citat:
Pionken viker, 1.Kust viker. Jag tror inte att någon annan gör det. Efter styrkegranskning får vi 1,5 min till att vika in den i skåpet och rätta sängarna.

Haha, ja, jag missar något :/

Amfsken viker också, haha.
Citera
2012-07-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Jag ligger ett år efter alla just nu, men när får man besked över vart man kommit in?

Om du menar vilken enhet så får du veta det på plats, efter att de gått igenom din civila utrustning. Du visas vidare, säger namn och uppvisar identitetsbevis och där säger de enhet, varpå du visas till ett vänterum med andra rekryter.
Citera
2012-07-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoppo
Amfsken viker också, haha.

Bara vi på gona-grkk och kjk som inte gör det då..

Btw, har inte ens sett dig sedan inryck, går det bra eller? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in