2008-04-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Bor du ens i Sverige eller sitter du in någon kåta i Finland och tänker"Här har jag det bra, inte som dom bögiga svenskarna som går klätt i rosa och dansa balett" jävla pajas! du vet väll att Sveriges kanske kändaste bög är Finsk

Han har väl Svensk medborgarskap = Svensk , Förresten vet du vad Svenskt internet kallas?, Hinternet
Citera
2008-04-15, 17:03
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Han har väl Svensk medborgarskap = Svensk , Förresten vet du vad Svenskt internet kallas?, Hinternet

Hahaha, fyfan vad klockrent!
Citera
2008-04-15, 17:10
Medlem
Nu när jag skickar in min ansökan om medborgarskap tar det 70 dar(skickade in den idag ). Alltså borde mitt medborgarskap vara klart i Maj, då jag fyller 19 år. Hur länge tar det då innan försvarsmakten hör av sig, och när förväntas jag rycka in?

Henrik: Där fick han så han teg
Citera
2008-04-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Bor du ens i Sverige eller sitter du in någon kåta i Finland och tänker"Här har jag det bra, inte som dom bögiga svenskarna som går klätt i rosa och dansa balett" jävla pajas! du vet väll att Sveriges kanske kändaste bög är Finsk

Trampade jag dig på dina rosamålade tånaglar?
Citera
2008-04-15, 18:04
Medlem
Genomgick läkarundersökningen och blev klassad som A-man så nu skickas ansökningen iväg till KustJK så får man se vart det bär av
Citera
2008-04-15, 22:29
Medlem
Alaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland
Genomgick läkarundersökningen och blev klassad som A-man så nu skickas ansökningen iväg till KustJK så får man se vart det bär av

Har en polare som ska rycka in där II/08, han låg inne I/08 men skada sig och får fortsätta nu i höst istället. AuK plats sparad åt han. Ni kanske ses
Citera
2008-04-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska
Har en polare som ska rycka in där II/08, han låg inne I/08 men skada sig och får fortsätta nu i höst istället. AuK plats sparad åt han. Ni kanske ses

Skrev att jag hade en önskan om I/09 men dom kanske sätter mig där ändå så då kanske jag ser till honom
Hur stor andel är från Sverige? Kommer man in fort i gruppen som helsvensk?
Citera
2008-04-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars i småland
Skrev att jag hade en önskan om I/09 men dom kanske sätter mig där ändå så då kanske jag ser till honom
Hur stor andel är från Sverige? Kommer man in fort i gruppen som helsvensk?

Undrar jag med, eller blir man sönderdissad av befäl och plutonkompisar bara för att man är född i Sverige och inte bryter på mumin ?
Citera
2008-04-16, 12:08
Medlem
Henrik Sordins avatar
Hahaha, bryter på mumin

Jag flyttade till sverige när jag var fyra år så jag har inte kvar någon finlandssvenska, men när jag gick i skola ett år i Finland var det ganska drygt att komma in i gruppen. Jag trodde alla på skolan skulle prata som farsan, men det fanns en grej jag inte tog med i beräkningarna: slangord.

Jag vet inte hur det är i armén, men i skolan blev det en språklig mur mellan mig och mina klasskamrater för att jag inte förstod alla mysko slangord. Nu tror jag inte det är riktigt så illa i armén, man kan ju hoppas att folk mognat och slutat frysa ut folk pga språket.

Förresten, kom nyss ihåg en sjuk grej: När jag och några (finska) klasskompisar satt och pratade, råkade jag häva ur mig att jag tyckte att Estrellas chips var mycket godare än Taffels. Vad var sjukt med det då? Inte vet jag, men folk undvek mig i flera veckor efteråt.
Citera
2008-04-16, 12:19
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla

Hahaha .

Var går den övre åldersgränsen för att göra värnplikten i Finland? Jag har hört att man slipper efter 30 men är det någon här som kan bekräfta detta?
Citera
2008-04-16, 12:39
Medlem
Henrik Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuptik
Hahaha .

Var går den övre åldersgränsen för att göra värnplikten i Finland? Jag har hört att man slipper efter 30 men är det någon här som kan bekräfta detta?

Jajjemen, man kan skjuta upp värnplikten tills man blir 29. Kollade senast igår
Citera
2008-04-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Sordin
Hahaha, bryter på mumin

Jag flyttade till sverige när jag var fyra år så jag har inte kvar någon finlandssvenska, men när jag gick i skola ett år i Finland var det ganska drygt att komma in i gruppen. Jag trodde alla på skolan skulle prata som farsan, men det fanns en grej jag inte tog med i beräkningarna: slangord.

Jag vet inte hur det är i armén, men i skolan blev det en språklig mur mellan mig och mina klasskamrater för att jag inte förstod alla mysko slangord. Nu tror jag inte det är riktigt så illa i armén, man kan ju hoppas att folk mognat och slutat frysa ut folk pga språket.

Förresten, kom nyss ihåg en sjuk grej: När jag och några (finska) klasskompisar satt och pratade, råkade jag häva ur mig att jag tyckte att Estrellas chips var mycket godare än Taffels. Vad var sjukt med det då? Inte vet jag, men folk undvek mig i flera veckor efteråt.

Estrellas e godare

Annars så vet jag inte hur det är i armén, men iaf jag lär det inte vara stora problem att komma överens med Kör ju min egen svårförstådda dialekt då jag pratar med folk som förstår, men förstår inte folk så rättar jag mig givetvis och förklarar för dem om de inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in