2010-06-30, 14:44
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Har lyckats tappa bort min dödsbricka (alltså är jag död hehe), är det någon som vet någon sida som säljer likadana brickor?

Haha, jag har fortfarande min runt halsen
Citera
2010-06-30, 14:46
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Haha, jag har fortfarande min runt halsen

Jag hade min 1 år runt halsen efter hemförlovning, sen vet jag inte vad som hände. Den bara försvann
Citera
2010-07-01, 17:39
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
haha jo kan tänkta mig det.. Ltn Pohjolainen var det tror jag.
Min utbildare i eldledning
jasså han har blivit enhetsofficer på skolan nuförtiden
Citera
2010-07-01, 17:54
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Snooze
Min utbildare i eldledning
jasså han har blivit enhetsofficer på skolan nuförtiden

Nå det här var några år sedan, men 2007 satt han där ivarjefall.
Citera
2010-07-01, 22:20
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Vilka här var de som for 11 Juli?
Näpp inte 11:e. Men 12:e
Citera
2010-07-02, 16:00
Medlem
Luigis avatar
Hur gjorde ni med håret när ni ryckte in och under tiden i lumpen? Jag ser själv fram emot att klippa mig och hade tänkt att ta det så kort det går, med rakhyvel avslutningsvis alltså, vilket jag verkar vara rätt ensam om i min umgängeskrets. Jag har aldrig haft riktigt kort hår så vill nu pröva då detta kanske är den enda tiden i livet man "har en ursäkt" att ha flint Kanske man rentav passar i det, vem vet. Eller så ser man ut som ett mongo, risken finns.

Tänkte fråga er som vet så jag inte är den ända som står med naziflint i rekrytledet...

12 juli 2010!
Citera
2010-07-02, 16:03
Medlem
Sinkomiess avatar
Skulle rekomendera att ta så kort som möjligt, desto längre tills du behöver ta bort det igen.

Hade själv hår ner till midjan innan ja ryckte in, så man ser lite kul ut i spegeln sen, men det är riktigt skönt och svalkande. På brigaden är det inga problem, men bered dig på att Zigenarna på färjan kommer titta ut dig lite mer än andra..
Citera
2010-07-02, 16:03
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Hur gjorde ni med håret när ni ryckte in och under tiden i lumpen? Jag ser själv fram emot att klippa mig och hade tänkt att ta det så kort det går, med rakhyvel avslutningsvis alltså, vilket jag verkar vara rätt ensam om i min umgängeskrets. Jag har aldrig haft riktigt kort hår så vill nu pröva då detta kanske är den enda tiden i livet man "har en ursäkt" att ha flint Kanske man rentav passar i det, vem vet. Eller så ser man ut som ett mongo, risken finns.

Tänkte fråga er som vet så jag inte är den ända som står med naziflint i rekrytledet...

12 juli 2010!

Många rakar av allt hår (Huvudet) innan inryckning. Jag gjorde även så. Har man långt hår (Icke militärisk frisyr) så ryker det under 1-2 dagen.

Du kan sedan låna någons trimmer när det är dags för klippning igen. Det sköter du sen på fritiden. Men raka fan inte huvudet med rakhyvel utan lödder eller så. Jag gjorde det misstaget. Vaknade upp av att hela kudden var nerblodad på morgon. Jag råkade fastna på något i huvudet hyveln och det var 10 minuter kvar innan släckning (ropades ut), var tvungen att rycka med hyveln. Det kom inte lite blod xD.
Citera
2010-07-02, 16:33
Medlem
Sinkomiess avatar
Det finns (eller fanns iaf 07) en rakapparat på KJK. Den var dock inget att rekomendera vare sig det gällde rakning eller klippning...

Lönar sig att skaffa en egen, ifall man inte vill köra hyvel då förstås.
Citera
2010-07-02, 16:34
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Det finns (eller fanns iaf 07) en rakapparat på KJK. Den var dock inget att rekomendera vare sig det gällde rakning eller klippning...

Lönar sig att skaffa en egen, ifall man inte vill köra hyvel då förstås.

Riktiga män tar krutet från några blåpittar och häller på huvudet och tänder på.
Citera
2010-07-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Näpp inte 11:e. Men 12:e

Tar ju färjan den 11e

Klipp håret, har snaggat mig nazist. Blickarna man får
Citera
2010-07-03, 19:56
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Tar ju färjan den 11e

Klipp håret, har snaggat mig nazist. Blickarna man får

Härligt att höra att du äntligen får rycka in. Kom ihåg att Sode är din bästa vän. Samt passa på att njuta av ledigheten du får där, när du väl får
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in