Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Fun_University: Det lät intressant, behöver jag göra något speciellt för att skriva in mig som C/O ?
Själva care of räcker med att ge din adress till regionalkontoret, inget du behöver säga till posten. C/o adress brukar man köra med om man inte har beställt eftersändning och vill ha något/några speciella försändelser till den adress du befinner dig på.
Eller om man är sånhär, vad heter det, inte adopterad, utan människa som bor hos någon annan på heltid pga att deras föräldrar inte kan ta hand om dem för de är alkisar/pundare eller liknande.
Så en c/o adress är "legit", dock så vet jag inte om man måste göra något speciellt om man flyttar till Finland, skicka in ansökan, eller skriva in sig hos kommunen eller liknande.
Jag tänkte mig att du ringer regionalkontoret, pratar med dem, säger att du flyttar till Finland och ger dem din c/o adress, gnäller de över att du har adressen i Sverige kvar så säger du att det är sommarstugan.
Men då måste släktingen eller personen som bor på din c/o adress manuellt skicka vidare papprena till dig i Sverige, men det borde inte vara något problem.
Jag undrar hur de vet vart alla bor, fan, jag har haft en 20tal adresser i Sverige pga skilda föräldrar och att jag har pluggat på olika ställen, men de har alltid min aktuella adress.