2008-10-26, 15:57
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Är det mycket löpning på brigaden innan man gör coopertestet?

Ingen alls, Coopertestet är redan första veckan du är där.
Citera
2008-10-26, 17:57
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmorgis
Är det mycket löpning på brigaden innan man gör coopertestet? Tänkte bara så man inte hinner förlora löparkondisen man byggt upp innan.

Jag har förstått att spaning är hård men finns det någon annan som även den anses hård?

det finns många andra som är hårda. Kanske lättare att räkna upp de slappa, milpol och hela 2KustK. De flesta andra får du nog hajoo helt tillräckligt Mitt tips är följande börja med grundperioden sen får du se hur det känns. Det är inte något macho meininkii utan handlar om att kunna hantera sitt vapenslag på ett bra sätt. Du klarar alla utbildningar på brigaden med en normal fysik, det viktigaste är att ditt huvud kan hantera den sketna maten, kylan och sömnbristen. Loppu.
Citera
2008-10-26, 19:37
Medlem
Dionyoss avatar
Har det hänt nåt kul på NylBr? Saknar det stället :/
Citera
2008-10-27, 21:05
Medlem
En fråga... Om jag vill söka till ATU, gör jag det då separat under G-perioden, eller gör jag det under uppbådet?
Citera
2008-10-28, 01:54
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsePaha
En fråga... Om jag vill söka till ATU, gör jag det då separat under G-perioden, eller gör jag det under uppbådet?

Du gör det i underofficersskolan.
Citera
2008-10-28, 12:05
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Du gör det i underofficersskolan.

Kan man inte längre gå med i ATU som jägare ?
Citera
2008-10-28, 12:10
Medlem
Tack Tom
Citera
2008-10-28, 12:11
Medlem
Fun_Universitys avatar
Jag fick fylla i en intresseanmälan om jag ville till ATU och/eller Underofficerskolan. Har de ändrat det på detta borde jag få någon som helst information tycker jag, och borde inte tjänstgöringstiden bli oerhört lång om man måste gå båda?
Citera
2008-10-28, 12:18
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jag fick fylla i en intresseanmälan om jag ville till ATU och/eller Underofficerskolan. Har de ändrat det på detta borde jag få någon som helst information tycker jag, och borde inte tjänstgöringstiden bli oerhört lång om man måste gå båda?

Om det är som när jag låg inne så blir inte tjänstgöringstiden speciellt mycket längre, du kunde då som jägare gå ATU kursen och bli kvar i 9 månader, om du som underofficer går kursen gör du som vanligt din värnplikt i 12 månader.
Citera
2008-10-28, 12:27
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
Om det är som när jag låg inne så blir inte tjänstgöringstiden speciellt mycket längre, du kunde då som jägare gå ATU kursen och bli kvar i 9 månader, om du som underofficer går kursen gör du som vanligt din värnplikt i 12 månader.

Allright. Om det är som TomEMT säger att man måste gå Underofficerskolan blir det nog inte av för mig (om de inte tvingar mig vill säga) tänkte gå ATU:n och fara hem efter 9 månader.

Bonus pic: http://tietokannat.mil.fi/finswe06/i...=132&width=640

Finländska B-män under FinnSwe övningen 06
Citera
2008-10-28, 13:26
Medlem
Jag känner en typ som gjorde milin + ATU på 270 dagar, vilket låter lite som att man måste vara lämplig för underofficersuppgifter, men inte gå skolan?
Citera
2008-10-28, 13:47
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsePaha
Jag känner en typ som gjorde milin + ATU på 270 dagar, vilket låter lite som att man måste vara lämplig för underofficersuppgifter, men inte gå skolan?

Jag gjorde värnplikten som vanlig jägare på KJK men gick också ATU-kursen och blev därledes kvar i 270 dagar.

Vi fick ansöka om att gå kursen under de första 180 dagarna, jag vet inte hur uttagningarna fungerade men vi var ett par jägare som blev kvar där i 270 dagar tackvare ATU kursen iallafall.

Detta var alltså 05/06
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in