2009-02-08, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du befäster mitt intryck att bland alla sopiga albaner från Kosova, finns det en och annan guldklimp. Ses vi i Durres till sommaren?

Ifall jag reser denna sommaren så ska jag till Durres.
Funderar på att stanna och sommarjobba.. Köpa något riktigt fint till flickvännen Man har inte mycket pengar som student

Citat:
Ursprungligen postat av VinceKey
Skäms du över dina landsmän? Jag menar en grupp Albaner har dragit ner alla er Albaner i skiten så ni har blivit en av dom mest hatade folkgrupperna i Sverige.
Jag hade skämts ögonen ur mig om svenskar bara var kända för våldtäkt,personrån och organiseradbrotslighet. Det är ju inte mycket positiva grejer som kommer från erat håll.

Du säger ju det själv, en grupp.. Får mig bara till att vilja vända på det och fråga dig. Hur kan man ge ett helt folk dåligt rykte för vad en grupp gör?

Jag gillar inte vad mina landsmän gör, men när man bor i Landskrona så kan man inte göra något åt saken. Det är så lätt att hamna i problem här.
Jag bryr mig inte, men ifall de inte kommer åt mig så kommer de åt mig på andra sätt ifall du förstår vad jag menar.

Jag kommer aldrig assimileras, men jag är integrerad i det Svenska samhället.
Jag själv skulle inte ha något emot att ha svenskar i Albanien, vare sig de vill assimilera sig eller inte. De kan gärna få vara i Albanien och vara stolta svenskar.

Jag finner att en del svenskar stör sig på detta men har inte något speciellt emot det, kanske du kan svara på det?
Ens rötter är ju viktiga för en, ens etnicitet. Att kräva assimilering som vissa gör är lite överdrivet. Folk som assimileras är inte folk jag skulle vilja spendera tid med, men det är ju bara min åsikt.
2009-02-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Vad är din grej med albaner? Du är själv en somalier om jag förstår dig rätt? Summeringen är väl att både albaner och somalier har fått ett kollektivt dåligt rykte i rätt många europeiska länder. Inte sant? Och det blir lite fånigt ibland när du besvarar allt med att albaner är värre.

Har du personliga erfarenheter av Landskrona eller albaner? Du låter minst sagt bitter

Exakt. Han är somalier. I princip hela förolämpningen tappar värde. Det enda han gör är att babblar om albaner och zigenare, skapar trådar om albaner etc. Liksom, gå och skär dig chockladtomte så slipper vi en massa trams där han citerar "Winston Churchill".

DaftPunk, vad sägs som att svara på mitt inlägg? Du tenderar att rymma så fort någon synar dina lögner. Svara, tack annars förväntar jag mig en ursäkt från din sida: https://www.flashback.org/showpost.php?p=15023339&postcount=1089

Jag kan erkänna att albaner kan vara en aning rasistiska mot vissa (somalier först och främst) afrikaner. Mycket möjligt att de albaner som gick i hans skola såg honom som ett husdjur.
Senast redigerad av Ominus 2009-02-08 kl. 17:42.
2009-02-08, 17:44
Medlem
StuGs avatar
Fastna inte i skyttegravar nu. Ämnet "Nu har man fått nog Landskrona" inte albaner vs somalier.
T e x hur går det med Björklunds och sabunis besök nu?
/Mod
2009-02-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
T e x hur går det med Björklunds och sabunis besök nu?
/Mod
Det går väldigt bra faktiskt-hon har idag löst Landskronas problem från sin egen synvinkel så att säga
Citat:
Vid ett pressmöte på polishuset i Landskrona upprepade Sabuni att det absolut är oacceptabelt med sådana rasistiska yttranden och beteckningar - "apajävel", "blattajävlar" och "Neger Niggersson" - som polisen i Skåne har avslöjats med.
http://hd.se/skane/2009/02/09/ministrar-studerar/

.
2009-02-09, 14:52
Medlem
Bobby Creeks avatar
http://hd.se/landskrona/2009/02/09/17-aaring-fraan-landskrona-doemd/

Vet vem. Bra kille egentligen.. Bara en stor idiot.
2009-02-09, 15:33
Medlem
SnOokumss avatar
Skön grabb, går på min skola

http://frianyheter.wordpress.com/2009/01/04/arijanit-elshani-omhaktades-i-vaxjo/

http://frianyheter.wordpress.com/2008/12/16/landskronayngling-haktad-i-vaxjo-for-bankran/
2009-02-09, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuracellUltra
Är inte du från Somalia? Det är ju lite som att en blind skrattar åt en döv...tragiskt....

Får inte jag kritisera andra för deras kriminalitet på grund av att jag är av en viss nationalitet?

Ni visar ju problemet i Sverige, istället för att bli utskrattade som jag precis blivit väljer många invandrare att gå den enda vägen de kan. Den utan jobb och ett normalt liv.
Senast redigerad av DaftPunk 2009-02-09 kl. 18:46.
2009-02-09, 18:24
Medlem
DuracellUltras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Får inte jag kritisera andra för deras kriminalitet på grund av att jag är av en viss nationalitet?

Ni visar ju problemet i Sverige, istället för att bli utskrattade som jag precis blivit väljer de att gå den enda vägen de kan. Den utan jobb och ett normalt liv.

Du kan inte vara på riktigt...
2009-02-09, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DuracellUltra
Du kan inte vara på riktigt...
Varför skulle jag inte vara på riktigt?

När jag kritiserar kriminella för deras handlingar får jag skit för att jag är av en viss nationalitet som råkar ha ganska dåligt rykte i Sverige...

Så jag får alltså enligt er "realister" inte kritisera kriminalitetk? Det enda jag ska göra är att mörda, våldta, leva på bidrag och rösta på V så att ni kan fortsätta klaga i lugn och ro?
2009-02-09, 20:13
Bannlyst
Citat:

När jag kritiserar kriminella för deras handlingar får jag skit för att jag är av en viss nationalitet som råkar ha ganska dåligt rykte i Sverige...

Så jag får alltså enligt er "realister" inte kritisera kriminalitetk? Det enda jag ska göra är att mörda, våldta, leva på bidrag och rösta på V så att ni kan fortsätta klaga i lugn och ro?

Du har inte kritiserat kriminalitet, du har hatat mot en hel folkgrupp.
Stor skillnad men tydligen inte för dig. Försök inte spela oskyldig nu, din historia på FB kan du inte radera.

Killen har överklagat och jag hoppas han klarar sig.
Han är en mycket bra och intelligent kille(bra vän till mig), tyvärr blir det ibland som det blir.
2009-02-09, 20:21
Bannlyst
Citat:

Bra att du är ärlig. men din lojalitet ligger inte hos Sverige iaf.

Du är och förblir alban eller vad du nu är i ditt hjärta, Om Sverige hamnar i misär/krig/förfall kan du alltid återvända hem till Albanien, men vart drar svenskarna???... Det är där skon klämmer, där är roten till problemet. Det är där den multikulturella ideologin faller.

Det enda krav svenskar kan begära är att invandrare sköter sina kort, om det blir sämre med invandring så klagar givetvis svensken, MED ALL RÄTT!!!

USA är världens laboratorium för multikulturalism. Negrer har bott i USA i nästan 400 år, judarna har bott där sedan början av 1900-talet. Ett mer segregerat land finns inte, våldet i USA är en pekvisare på hur ett land kan gå under tack vare alla jävla kulturer som blandas.

Att vara kulturell är att älska sin egen sort, älska sin egen kultur, och även älska andras...

Det kanske är spännande att åka till Albanien och njuta av albansk kultur en vecka eller så på semester, men det är en börda att se den varje dag i Landskrona.

Eller?
2009-02-09, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskStolthet
massa text

Han är somalier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem