Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du befäster mitt intryck att bland alla sopiga albaner från Kosova, finns det en och annan guldklimp. Ses vi i Durres till sommaren?

Ifall jag reser denna sommaren så ska jag till Durres.
Funderar på att stanna och sommarjobba.. Köpa något riktigt fint till flickvännen
Man har inte mycket pengar som student
Citat:
Ursprungligen postat av VinceKey
Skäms du över dina landsmän? Jag menar en grupp Albaner har dragit ner alla er Albaner i skiten så ni har blivit en av dom mest hatade folkgrupperna i Sverige.
Jag hade skämts ögonen ur mig om svenskar bara var kända för våldtäkt,personrån och organiseradbrotslighet. Det är ju inte mycket positiva grejer som kommer från erat håll.
Jag hade skämts ögonen ur mig om svenskar bara var kända för våldtäkt,personrån och organiseradbrotslighet. Det är ju inte mycket positiva grejer som kommer från erat håll.
Du säger ju det själv, en grupp.. Får mig bara till att vilja vända på det och fråga dig. Hur kan man ge ett helt folk dåligt rykte för vad en grupp gör?
Jag gillar inte vad mina landsmän gör, men när man bor i Landskrona så kan man inte göra något åt saken. Det är så lätt att hamna i problem här.
Jag bryr mig inte, men ifall de inte kommer åt mig så kommer de åt mig på andra sätt ifall du förstår vad jag menar.
Jag kommer aldrig assimileras, men jag är integrerad i det Svenska samhället.
Jag själv skulle inte ha något emot att ha svenskar i Albanien, vare sig de vill assimilera sig eller inte. De kan gärna få vara i Albanien och vara stolta svenskar.
Jag finner att en del svenskar stör sig på detta men har inte något speciellt emot det, kanske du kan svara på det?
Ens rötter är ju viktiga för en, ens etnicitet. Att kräva assimilering som vissa gör är lite överdrivet. Folk som assimileras är inte folk jag skulle vilja spendera tid med, men det är ju bara min åsikt.