2008-05-03, 16:22
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Nu är det så här att jag att en familj som jag är bekant med i Landskrona. Har varit där ett antal gången och jag har träffat på dessa nissar. Dom är mellan 14-18 år gammla.

HD artikel "vi har våldet i blodet" där intervjuade dom 2 killar vid namnet "Feriz" och "Pajtim". Dessa grabbar är 15 respektive 16 år gammla.

Har även sagt till er gång på gång att dessa bör utvisas från Sverige så fort dom är med i polisregistret!! Men inte lyssnar du på de. Ni lider av albanfobi som användarn hithere brukar säga!! Och hör ändast negativa saker om albaner, synd om dig!!

Bara för att skrämma upp dig mer:
På 15 år han albanerna ökat med 15.000 personer. Alltså 1000 albaner på ett år.
Jag förstår din ironi, 1000 pers per år är inte mycket att vara rädd för. Men det vi diskuterar är inte hur många ni kan lyckas bli, utan hur illa ni beter er. De där killarna i Landskrona som du bagatelliserar ideligen, de är ju en skam för hela sitt folk, eller har ni ingen jävla heder i kroppen? Nej det var ju en dum fråga, hade ni haft det hade ni ju åkt hem och byggt upp ert land...
2008-05-03, 16:29
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Jag förstår din ironi, 1000 pers per år är inte mycket att vara rädd för. Men det vi diskuterar är inte hur många ni kan lyckas bli, utan hur illa ni beter er. De där killarna i Landskrona som du bagatelliserar ideligen, de är ju en skam för hela sitt folk, eller har ni ingen jävla heder i kroppen? Nej det var ju en dum fråga, hade ni haft det hade ni ju åkt hem och byggt upp ert land...

Några enkla frågor:
Du tycker alltså att dessa nissar i Landskrona repsenterar hela den albanska befolkningen??
Varför tycker du att det är skamligt för hela sitt folk?? Varför skulle deras handlingar vara skamligt för mig?? Det är skamligt för deras föräldrar som uppfostrat dom så pass dåligt att dom blir kriminella!!

Vi normala albaner kan tyvärr inte ta ansvar för deras handlingar. Vad är de ni inte förstår?? Ni beter er som barn förhelvete, är ni säkra på att ni alla är över 18 år än??
2008-05-03, 16:33
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Några enkla frågor:
Du tycker alltså att dessa nissar i Landskrona repsenterar hela den albanska befolkningen??
Varför tycker du att det är skamligt för hela sitt folk?? Varför skulle deras handlingar vara skamligt för mig?? Det är skamligt för deras föräldrar som uppfostrat dom så pass dåligt att dom blir kriminella!!

Vi normala albaner kan tyvärr inte ta ansvar för deras handlingar. Vad är de ni inte förstår?? Ni beter er som barn förhelvete, är ni säkra på att ni alla är över 18 år än??
Eftersom ni fått skydd i Sverige, inkl. bidrag, bostad etc etc, så står ni i skuld till oss. Att vi svenskar inte ska drabbas av brottslighet etc för att vi ställer upp och hjälper er, det borde vara en självklarhet att ni tar ett kollektivt ansvar och tar tag i de som ställer till det. Annars riskerar ni en motreaktion från oss svenskar, och till viss del har den motreaktionen redan uppstått i det att ni gjort er kollektivt illa omtyckta av oss.
2008-05-03, 16:36
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Eftersom ni fått skydd i Sverige, inkl. bidrag, bostad etc etc, så står ni i skuld till oss. Att vi svenskar inte ska drabbas av brottslighet etc för att vi ställer upp och hjälper er, det borde vara en självklarhet att ni tar ett kollektivt ansvar och tar tag i de som ställer till det. Annars riskerar ni en motreaktion från oss svenskar, och till viss del har den motreaktionen redan uppstått i det att ni gjort er kollektivt illa omtyckta av oss.

HAHAHAHA vad vill du att vi ska göra?? Inte fan tänker jag lägga mig i deras handlingar. Vi har ju en poliskår här i Sverige som också får sin lön från våra skattepengar också. Då förväntar även vi oss att polisen gör något åt saken då de får pengar från oss med.
2008-05-03, 18:23
Bannlyst
Citat:
Så här ligger de till hos de flesta kosovoalbaner:

Vad spelar det för roll med albaner som "har anpassat sig till det svenska samhället och bara umgås med svenskar"? Är det ett argument för att inte flytta tillbaka? Men det låter ju lite motsägande med tanke på detta inlägg;

Citat:
Jag umgås bara med albaner,

De flesta albaner har inte anpassat sig till det svenska samhället, och du är även en av dessa. Så vad förhindrar dig från att stanna här egentligen om du bara vill umgås med albaner? Åk till Kosovo så får du verkligen bara umgås med albaner, hur svårt kan det vara? Jag tror inte att "ditt nya liv" skulle göra särskilt mycket skillnad i ditt hemland.

Ännu ett tecken på hur "bra" ditt folk är.

Citat:
Jag är stolt över att bo i Sverige och säga att jag är en svensk med albanska rötter. Exakt de är jag stolt över!!

Tar de en gång till:

Jag är en stolt svensk med albanska rötter!!

Du är inte svensk genetiskt, och du är inte heller svensk vardagligt verkar det som.
2008-05-03, 18:32
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Vad spelar det för roll med albaner som "har anpassat sig till det svenska samhället och bara umgås med svenskar"? Är det ett argument för att inte flytta tillbaka? Men det låter ju lite motsägande med tanke på detta inlägg;

De flesta albaner har inte anpassat sig till det svenska samhället, och du är även en av dessa. Så vad förhindrar dig från att stanna här egentligen om du bara vill umgås med albaner? Åk till Kosovo så får du verkligen bara umgås med albaner, hur svårt kan det vara? Jag tror inte att "ditt nya liv" skulle göra särskilt mycket skillnad i ditt hemland.

Ännu ett tecken på hur "bra" ditt folk är.

Du är inte svensk genetiskt, och du är inte heller svensk vardagligt verkar det som.

Alltså lever alla albaner så som jag gör??

Nu är det så här att jag lever i en stad där albanerna är en stor minioritet, jag tror faktist att i min stad så har albanerna anpassat sig i de svenska samhället mer än dom andra. Hur som hällst för att jag själv umgås nästan bara med albaner behöver absolut inte betyda att alla andra albaner här i Sverige gör likadant Sedan tog ja väl i lite där, jag umgås med bosnier också ju.

För att du ska förstå mig bättre så lever jag i en stad där befolkningen ligger på 20.000 personer. Och här finns det massor med albaner, ta en titt vetja:

http://www.youtube.com/watch?v=H0cmixCe9U8

Över 70 bilar, 5 personer i vajre. Dessa är alltså minimum, det fanns albaner som åkte till andra städer, stannade hemma etc.
2008-05-03, 18:58
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Låter statistiken motsägande eller?

Somalier har det redan t.om skrivits i tidningen om, och albaner är ett parasitfolk i Landskrona, dvs det gör att de hamnar högt upp på listan om att vara svårintegrerade.

Vad är de du inte får in i din albanfobitiska hjärna, i Landskrona lever de uppåt 700-800 albaner. I resten av Sverige levere de ca 540300 st. Så du menar att denna lilla minioritet i Landskrona repesenterar resten av albanerna runt om i Sverige??
2008-05-03, 19:14
Medlem
Citat:
Vad är de du inte får in i din albanfobitiska hjärna, i Landskrona lever de uppåt 700-800 albaner. I resten av Sverige levere de ca 540300 st. Så du menar att denna lilla minioritet i Landskrona repesenterar resten av albanerna runt om i Sverige??
Bara 700-800? Och ändå lyckas ni för ett sådant jävla liv och förstöra en fin stad. Bra gjort!
2008-05-03, 19:16
Medlem
ElTipos avatar
Citat:
Ja jag vet och jag förstår er, jag skyddar heller inte dessa ligister. Men jag stör mig mycket på att många här dömmer hela den albanska befolkningen här i Sverige utöver vad man hört av dessa 12,13,14 åringarna i Landskrona. Hur tycker du själv det hade vatt om alla börjar dömma svenskarna för Hell Angels eller något. Skulle du tycka de var mysigt och bra om hell angels repsenterade ditt folk?? Detta är bara ett exempel för er att förstå att dom i Landskrona repsenterar varken, mig, min familj, mina vänner eller någon annan alban i världen. Utan dom repsenterar ändast sig själva och sin dåliga uppfostran!!

Jag är chilenare, om vi har också blivit utsatta av en liknande Generalisering. OCH jag har inte sagt att alla är likadana. Dom som skriver i denna tråd att alla albaner är som dom i landskrona är både korkade och ignoranta. Själv vill jag säga att dom albanerna i Landskorna (t.ex. GATU) borde bli utvisade, för att Sverige har inte längre råd att ta hand om dom. Sen är det så klart också lite sveriges fel med, för att sverige har den stora tendensen att inte kunna hantera invandrare.
2008-05-03, 19:19
Medlem
kess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElTipo
Jag är chilenare, om vi har också blivit utsatta av en liknande Generalisering. OCH jag har inte sagt att alla är likadana. Dom som skriver i denna tråd att alla albaner är som dom i landskrona är både korkade och ignoranta. Själv vill jag säga att dom albanerna i Landskorna (t.ex. GATU) borde bli utvisade, för att Sverige har inte längre råd att ta hand om dom. Sen är det så klart också lite sveriges fel med, för att sverige har den stora tendensen att inte kunna hantera invandrare.

Äntligen en smart och allmänbildad person. Jag håller med dig i varje ord som du skriver!!
2008-05-03, 19:37
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElTipo
Sant, vi är säkert skitdåliga i den meningslösa grenen "hantera invandrare". Alltså ska vi strunta i att ta emot fler, och kanske repatriera ett antal också.
2008-05-04, 10:29
Medlem
trass avatar
Skärpning nu, OT och spam raderat och tillsägelser utdelade.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in