Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Vad spelar det för roll med albaner som "har anpassat sig till det svenska samhället och bara umgås med svenskar"? Är det ett argument för att inte flytta tillbaka? Men det låter ju lite motsägande med tanke på
detta inlägg;
De flesta albaner har inte anpassat sig till det svenska samhället, och du är även en av dessa. Så vad förhindrar dig från att stanna här egentligen om du bara vill umgås med albaner? Åk till Kosovo så får du verkligen bara umgås med albaner, hur svårt kan det vara? Jag tror inte att "ditt nya liv" skulle göra särskilt mycket skillnad i ditt hemland.
Ännu ett tecken på hur "bra" ditt folk är.
Du är inte svensk genetiskt, och du är inte heller svensk vardagligt verkar det som.
Alltså lever alla albaner så som jag gör??
Nu är det så här att jag lever i en stad där albanerna är en stor minioritet, jag tror faktist att i min stad så har albanerna anpassat sig i de svenska samhället mer än dom andra. Hur som hällst för att jag själv umgås nästan bara med albaner behöver absolut inte betyda att alla andra albaner här i Sverige gör likadant

Sedan tog ja väl i lite där, jag umgås med bosnier också ju.
För att du ska förstå mig bättre så lever jag i en stad där befolkningen ligger på 20.000 personer. Och här finns det massor med albaner, ta en titt vetja:
http://www.youtube.com/watch?v=H0cmixCe9U8
Över 70 bilar, 5 personer i vajre. Dessa är alltså minimum, det fanns albaner som åkte till andra städer, stannade hemma etc.