2009-02-09, 22:11
Medlem
SnOokumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Killen har överklagat och jag hoppas han klarar sig.
Han är en mycket bra och intelligent kille(bra vän till mig), tyvärr blir det ibland som det blir.

Hur kan du påstå att killen är intelligent? Han hade tydligen också påstått att hans kompis hade flygit ut genom rutan, då det inte var några fotspår som ledde bort från lägenheten... Personer som denne som ger Landskrona ett skamfilat rykte.
2009-02-10, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnOokums
Hur kan du påstå att killen är intelligent? Han hade tydligen också påstått att hans kompis hade flygit ut genom rutan, då det inte var några fotspår som ledde bort från lägenheten... Personer som denne som ger Landskrona ett skamfilat rykte.

Killen är intelligent. Ifall han gjort det eller inte låter jag vara osagt.

Han påstod att att hans kompis lämnade lägenheten medans han sov.
Att sedan polisen "motbevisat" detta genom att ingen av poliserna utan som vaktade såg det är skitsnack. Det tog tid för polisen att komma till platsen, tills dess skulle denna kompisen ha stuckit.

Jag säger inte att det jag säger är sant eller falskt(händelsen).
2009-02-10, 01:38
Bannlyst
Citat:

Att sedan polisen "motbevisat" detta genom att ingen av poliserna utan som vaktade såg det är skitsnack. Det tog tid för polisen att komma till platsen, tills dess skulle denna kompisen ha stuckit.

Hallå det fanns inga skoavtryck som ledde ut ur lägenheten
2009-02-10, 01:50
Medlem
Hur kommer det sig att somaliern DaftPunk undviker mitt inlägg hela tiden?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15031540&postcount=1107

När ska du svara?

Citat:
Ursprungligen postat av DuracellUltra
Är inte du från Somalia? Det är ju lite som att en blind skrattar åt en döv...tragiskt....

Sluta, somalier är stiliga, framgångsrika och trevliga människor enligt fittsmeden DaftPunk. Har du inte läst hans inlägg här?
2009-02-10, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Hur kommer det sig att somaliern DaftPunk undviker mitt inlägg hela tiden?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=15031540&postcount=1107

När ska du svara?

Sluta, somalier är stiliga, framgångsrika och trevliga människor enligt fittsmeden DaftPunk. Har du inte läst hans inlägg här?

Har ignorerat dig de senaste dagarna. Men för att svara på din fråga.

Jag sa att 14% av alla somalier studerade på högskola, källan säger att 14% av alla under 25 studerar. Big deal, tror knappast ni albaner har mycket högre heller med tanke på att 86% av alla under 25 blir dömda för något allvarligare brott.

Sen angående 18% vet jag inte vad du snackar om, 14% skrev jag.
2009-02-10, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Hallå det fanns inga skoavtryck som ledde ut ur lägenheten

Hallå hallå !

Kanske det, jag är inte speciellt insatt i självaste fallet. "Jag säger bara", så att säga. Sedan ifall det inte fanns skoavtryck, varför fråga poliserna ifall de såg någon gå ut?
Han sa inte direkt att han hade en kompis som gjorde det. Vad jag vet så kom detta efter. Tills dess lär många ha gått i trappan..

Bara lite noteringar..
2009-02-10, 02:24
Medlem
Dunder84s avatar
Man blir fan mörkrädd av att läsa här...
Ena sidan vill införa jakt på den andra (ifs lovligt villebråd) och den andra sidan "hotar" med att göra om Sverige till en sketen koloni för albanerna.

Kyl er lite.
Det kallas karma och de små svinen kommer få igen.
För eller senare...

Men det som är värst är att man inte känner sig hemma i stan längre.
Man känner sig som om man vore invandraren istället när packet står flockvis i trappuppgångar,hörn och vid bilarna och spottar ut sin jävla fågelfrön.

Jag ville aldrig tro att jag skulle bli en människa med öppet förakt mot en annan grupp men detta är nog fan inte omotiverat.
Man blir sugen på ett GTA irl.
2009-02-10, 15:13
Bannlyst
Citat:
Tyck vad du vill. Nej, jag golar inte. Hej då!
Då har du heller inget i Sverige att göra. Du är lika mycket sopa som dina s k vänner.
2009-02-10, 17:29
Medlem
SnOokumss avatar
Citat:

Killen är dömd och är dvs mer än sannolikt misstänkt. Han hade tydligen spolat ner pengarna med, så det var en onödig resa till Araby
2009-02-10, 18:26
Medlem
Bonzo666s avatar
Jan Björklund och Nyamko Sabuni gästade Landskrona igår:
Citat:
Ursprungligen postat av Landskrona Posten
Landskronas problem jämfördes vid måndagens ministerbesök med de som finns på Rosengård i Malmö. Enligt integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni är skillnaden att i Landskrona tar sig dessa problem uttryck i en kriminalitet som blivit ett allvarligt problem.

— Det är viktigt att vi försöker lösa de påtagliga integrationsproblem som finns. I Rosengård tar sig detta uttryck i att folk blir tysta och inåtvända bland annat på grund av åsiktspoliser. I Landskrona tar integrationsproblematiken sig uttryck i en allvarlig kriminalitet, sa Nyamko Sabuni.

— Vi måste våga säga att föräldrarna har sin del av ansvaret för barn och ungdomar. Föräldraansvar är oerhört viktigt i sammanhanget, sa Jan Björklund.

från: http://hd.se/landskrona/2009/02/09/kriminaliteten-ett-allvarligt/

Jag håller med i stora drag får jag säga? Gillar själv inte riktigt jämförelsen med Rosengård, utan tycker att situationerna och lösningarna är tämligen olika.

Gillar dessutom både att Jan Björklund vågar säga att föräldrarna till dessa kräk inte tar sitt ansvar, och att Nyamko Sabuni kan differentiera mellan "strukturproblem" och verklighet mer än vad man brukar höra.

Vad sägs?
2009-02-10, 20:55
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Vi måste våga säga att föräldrarna har sin del av ansvaret för barn och ungdomar. Föräldraansvar är oerhört viktigt i sammanhanget, sa Jan Björklund.

Kors-in-the-fucking-tak! Hörde vi rätt?
2009-02-10, 22:24
Medlem
Medborgargarde i Landskrona?

Har ju de senaste dagarna kommit upp lappar här och var om att folk ska gå samman och driva ut bust från stan, Safety Line eller nåt kallar de sig. Påstår att de redan är 50 personer men vill bli fler. På lapparna finns ett mobilnummer man kan vända sig till om man är intresserad.

Vad tror ni om detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in