2009-01-27, 23:10
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Eftersom jag har fått seriösa svar från dig så vill jag gärna ställa en mer personlig fråga:

Jag har träffat utbildade, bildade, artiga och fullt normala och respektabla albaner. Varit vänner med tre av dessa. Men jag har träffat/stött på/sett så få av dessa i Landskrona. Varför?

Varför finns det så många stökiga, kriminella albaner i just Landskrona?

Har aldrig riktigt begripit detta? Har du någon tanke kring detta, om du håller med om beskrivningen dvs.
Nämn 1 utbildade, artig alban i Landskrona. För och efter namn tack!
2009-01-27, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Eftersom jag har fått seriösa svar från dig så vill jag gärna ställa en mer personlig fråga:

Jag har träffat utbildade, bildade, artiga och fullt normala och respektabla albaner. Varit vänner med tre av dessa. Men jag har träffat/stött på/sett så få av dessa i Landskrona. Varför?

Varför finns det så många stökiga, kriminella albaner i just Landskrona?

Har aldrig riktigt begripit detta? Har du någon tanke kring detta, om du håller med om beskrivningen dvs.

Utbildade och respektabla albaner
2009-01-27, 23:24
Bannlyst
Polisen haffade stenkastande barn!

LANDSKRONA. Ett företag på Gränsgatan som utsatts för stenkastning mot rutorna haffade på tisdagseftermiddagen flera barn. Barnen ska ha varit i åttaårsåldern. Polis kallades till platsen och barnen lämnades sedan över till sina föräldrar.

Anna-Karin Olsson
http://hd.se/landskrona/2009/01/27/haffade-stenkastande-barn/

Invandrare? SVAR JA!
2009-01-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Utbildade och respektabla albaner

Jämfört med ditt folk, somalier, så är albaner raketforskare. Jämfört med svenskar, mycket mindre. Finns det egentligen några somalier som läser vidare till högskolan? Bland albaner finns det en massa i t.ex Borås och Göteborg. Visst, vår temperament är inget att glädja sig över. Men hellre det än att tugga khat hela dagarna. Jag har en somalisk förening inte långt ifrån vart jag bor. När jag går till jobbet så sitter arbetsdugliga somalier där. När jag kommer hem så sitter de fortfarande där.
2009-01-28, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jämfört med ditt folk, somalier, så är albaner raketforskare. Jämfört med svenskar, mycket mindre. Finns det egentligen några somalier som läser vidare till högskolan? Bland albaner finns det en massa i t.ex Borås och Göteborg. Visst, vår temperament är inget att glädja sig över. Men hellre det än att tugga khat hela dagarna. Jag har en somalisk förening inte långt ifrån vart jag bor. När jag går till jobbet så sitter arbetsdugliga somalier där. När jag kommer hem så sitter de fortfarande där.

14% är andelen för somalier, och då är bara utlandsfödda räknade!

Sen ska du veta att det inte är lätt att få jobb som somalier
Senast redigerad av DaftPunk 2009-01-28 kl. 00:51.
2009-01-28, 00:36
Bannlyst
Citat:
18% är andelen för somalier, och då är bara utlandsfödda räknade!

Pröva med att ta en lång dusch och borsta tänderna en extra gång innan ni går på arbetsintervju så ökar dina chanser.

Vem fan vill anställa någon som luktar? Jag tål knappt fan att vara i närheten när eran kvinnor sveper förbi som ninjor och ännu mindre hade jag tålt att jobba i närheten av en sötluktande lik lukt. Ni luktar lik! bokstavligen LIK! Döda människor. Ni ser ut som det också. Ruttna tänder, taniga äckliga missfoster, konstig mörk hudfärg, inte den vanliga neger kryllet.

Riktiga zombies och jag överdriver inte. Likheten är slående också, ni får inte fram något vettigt verballt mummlar alltid något och suget efter Khat är som i filmerna, fast då är det lite hjärna som gäller
2009-01-28, 00:39
Medlem
Citat:
18% är andelen för somalier, och då är bara utlandsfödda räknade!

Att ni har lite svårt att få jobb är ju förståligt, med tanke på att ni inte vill jobba. Här är lite intressant information om somalier i Göteborg.

Citat:
Att bara tre av tio somaliska ungdomar har fullständigt betyg från 9:an.
Att var femte ung somalisk man varit misstänkt för våldsbrott.
Att nästan hälften av somalierna hade noll i arbetsinkomst 2005.

Citat:
Det visade sig att var femte manlig somalisk göteborgare mellan 18 och 23 år varit misstänkt för våldsbrott under tvåårsperioden till mars i år. Även i en yngre åldersgrupp, mellan 12 och 17 år, var våldsbrott vanliga, trots att den ovan nämnda rånhärvan inte ingick i statistiken.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Att 18% av Sveriges somalier skulle läsa vidare låter orimligt. Har du någon källa på det? Det är något som inte stämmer iaf.
Senast redigerad av Ominus 2009-01-28 kl. 00:44.
2009-01-28, 00:52
Bannlyst
Citat:

Att 14% av Sveriges somalier skulle läsa vidare låter orimligt. Har du någon källa på det? Det är något som inte stämmer iaf.

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0105_2008A01_BR_BE57BR0801.pdf

Och det var bara utlandsfödda, de som föddes i Sverige kan bara ha ett bättre resultat.
2009-01-28, 01:00
Medlem
Citat:
http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0105_2008A01_BR_BE57BR0801.pdf

Och det var bara utlandsfödda, de som föddes i Sverige kan bara ha ett bättre resultat.

Det enda jag hittade i din källa var andelen somaliska 25-åringar som påbörjat högskolestudier. Där var Somalia värst med 14%. Jag hittade däremot en annan källa från 2004.

Citat:
Få från Afrika studerar vidare
Skillnaden mellan olika invandrargrupper är dock stor. Personer med iransk bakgrund är till exempel väl representerade i högskolan. 21 procent av ungdomarna i gruppen studerar på högskolan. Motsvarande siffra för personer med svensk bakgrund är 15 procent. Även bland ungdomar med bosnisk och polsk bakgrund är det vanligt med högskolestudier.

Ungdomar med afrikansk bakgrund har däremot en låg övergång till högskolan. Av de somaliska ungdomarna är det till exempel endast 2 procent som studerar på högskolan.

http://www.newsdesk.se/pressroom/scb/pressrelease/view/56633

2%
Senast redigerad av Ominus 2009-01-28 kl. 01:03.
2009-01-28, 01:11
Bannlyst
Citat:
Det enda jag hittade i din källa var andelen somaliska 25-åringar som påbörjat högskolestudier. Där var Somalia värst med 14%. Jag hittade däremot en annan källa från 2004.

http://www.newsdesk.se/pressroom/scb/pressrelease/view/56633

2%

Sista stycket sida 42
2009-01-28, 01:15
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Sista stycket sida 42
Du har inga siffror på hur många som slutför den också..
2009-01-28, 01:57
Medlem
Citat:
Sista stycket sida 42

Jag vet inte om det är mina ögon det är fel på men vart exakt står det att 18% av Sveriges somalier läser vidare till högskola? På sida 42 står det om genomsnittligt gymnasiebetyg fördelat på födelselandgrupp. Dessutom nämner inte diagrammet något om somalier. Den talar om afrikaner, d.vs en massa andra folkgrupper faller i den gruppen. Kan du citera texten istället för att hänvisa mig till sidor som talar om något helt annat än det jag är ute efter? Det går faktiskt att kopiera ur pdf-filen.
Senast redigerad av Ominus 2009-01-28 kl. 02:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in