2009-01-28, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag vet inte om det är mina ögon det är fel på men vart exakt står det att 18% av Sveriges somalier läser vidare till högskola? På sida 42 står det om genomsnittligt gymnasiebetyg fördelat på födelselandgrupp. Dessutom nämner inte diagrammet något om somalier. Den talar om afrikaner, d.vs en massa andra folkgrupper faller i den gruppen. Kan du citera texten istället för att hänvisa mig till sidor som talar om något helt annat än det jag är ute efter? Det går faktiskt att kopiera ur pdf-filen.

Han är somalier...
2009-01-28, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Eftersom jag har fått seriösa svar från dig så vill jag gärna ställa en mer personlig fråga:

Jag har träffat utbildade, bildade, artiga och fullt normala och respektabla albaner. Varit vänner med tre av dessa. Men jag har träffat/stött på/sett så få av dessa i Landskrona. Varför?

Varför finns det så många stökiga, kriminella albaner i just Landskrona?

Har aldrig riktigt begripit detta? Har du någon tanke kring detta, om du håller med om beskrivningen dvs.

Det kan vara många olika anledningar. Det är ju de som gör problem som ränner runt dag in och ut i Landskrona. Detta ökar chanserna markant för att du skulle träffa dessa istället för någon välutbildad.
Den med utbildning har jobb och vilar säkert efter jobbet, som de flesta.

Till och med de som ränner runt är hur respektabla som helst mot vuxna ifall de blir rätt bemötta. Häromdan så blev en kompis kallad in till vakten på skolan. Ni skulle nog stämplat han som ligist, kriminell, etc etc.

Det slutade med att killen säger till vakten, kolla inte snett på mig, och det hade vakten gjort. Det erkände han. Sedan säger killen, respektera mig och jag ska respektera dig tio gånger mer för att du är äldre.

Jag vet inte vilka sorts Albaner du såg i Landskrona? I grupp är dom mycket mer "flippiga" än när dom är få. Sedan finns det många rasister i Landskrona, och detta är invandrarna väl medvetna om. Jag respekterar att folk är invandrarfientliga, det är deras val. Men när någon kollar snett så säger jag ifrån. Jag går inte i deras väg och kollar inte snett, och förväntar mig detsamma.

Många och många? Albaner står för 35% av kriminaliteten i Landskrona som högst. Dessa kriminella är inte många men aktiva. Sedan är de dumma och smarta nog att välja de brott som uppmärksammas men är svåra att lösa. T.ex butiksrån.
2009-01-28, 02:31
Bannlyst
Kan tilläggas att det kommer vara en samling med invandrare på plats när nazisterna kommer, ifall de nu kommer. Ska nog bli intressant.

Någon idiot lär provocera nazisterna eller vice versa.
2009-01-28, 02:40
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om det är mina ögon det är fel på men vart exakt står det att 14% av Sveriges somalier läser vidare till högskola? På sida 42 står det om genomsnittligt gymnasiebetyg fördelat på födelselandgrupp. Dessutom nämner inte diagrammet något om somalier. Den talar om afrikaner, d.vs en massa andra folkgrupper faller i den gruppen. Kan du citera texten istället för att hänvisa mig till sidor som talar om något helt annat än det jag är ute efter? Det går faktiskt att kopiera ur pdf-filen.

Kan faktiskt inte öppna filen längre (ärligt). Men tryck på den där knappen så att du kan markera text. Tryck sedan på CTRL + F om du använder Firefox och en sökruta kommer upp, sök på "somalia" du kommer få en träff. Det är det.

Nu måste jag sova, har faktiskt några ärenden imorgon.
Senast redigerad av DaftPunk 2009-01-28 kl. 02:43.
2009-01-28, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Kan faktiskt inte öppna filen längre (ärligt). Men tryck på den där knappen så att du kan markera text. Tryck sedan på CTRL + F om du använder Firefox och en sökruta kommer upp, sök på "somalia" du kommer få en träff. Det är det.

Nu måste jag sova, har faktiskt några ärenden imorgon.

Löjlig bortförklaring. CTRL + F var det jag gjorde första gången. Se mitt inlägg:

Citat:
Det enda jag hittade i din källa var andelen somaliska 25-åringar som påbörjat högskolestudier. Där var Somalia värst med 14%. Jag hittade däremot en annan källa från 2004.

Det var alltså det enda jag hittade. Det finns inget som styrker ditt orimliga påstående. Min källa säger att endast 2% av de somaliska ungdomarna läser på högskolan. Du använder dig av fantasisiffror som 18%, som givetvis saknar förankring i verkligheten. Erkänn bara att du ljög så får vi det här överstökat. Tänk för dig nästa gång innan du skrattar åt ett annat folk gällande utbildning när ditt folk varken jobbar eller studerar. Förolämpningen blir liksom inte effektiv då.
Senast redigerad av Ominus 2009-01-28 kl. 02:52.
2009-01-28, 03:05
Bannlyst
Citat:
Löjlig bortförklaring. CTRL + F var det jag gjorde första gången. Se mitt inlägg:

Det var alltså det enda jag hittade. Det finns inget som styrker ditt orimliga påstående. Min källa säger att endast 2% av de somaliska ungdomarna läser på högskolan. Du använder dig av fantasisiffror som 18%, som givetvis saknar förankring i verkligheten. Erkänn bara att du ljög så får vi det här överstökat. Tänk för dig nästa gång innan du skrattar åt ett annat folk gällande utbildning när ditt folk varken jobbar eller studerar. Förolämpningen blir liksom inte effektiv då.

14% bland de som föddes i Somalia läser på högskolan, det var det jag sa och det är det som står i källan

albaner...
2009-01-28, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk

14% bland de som föddes i Somalia läser på högskolan, det var det jag sa och det är det som står i källan

albaner...

Men ditt spån.

Så här säger din källa;

Citat:
Vid 25 års ålder hade 34 procent av de utrikes födda påbörjat en
högskoleutbildning. Motsvarande andel för inrikes födda var 46
procent. Högst andel som påbörjat högskolestudier hade utrikes
födda med iransk bakgrund, 55 procent. Därefter kom Polen , 49
procent och Bosnien-Hercegovina, 41 procent. Lägst andel av 25
åringar som påbörjat högskolestudier hade Somalia ,14 procent.

Bland nybörjarna i högskolan ökade andelen utrikes födda läsåret
2006/2007 med 5 procent från föregående år (Högskoleverket och
SCB 2008).

Den säger andelen somaliska 25-åringar som påbörjat högskolestudier. Du påstod av 18% av Sveriges somalier studerade på högskola och det är givetvis en grov lögn från din sida.

Min källa säger följande. Var vänligen och läs den nu istället för att skippa sånt som svider för dig.

Citat:
Få från Afrika studerar vidare
Skillnaden mellan olika invandrargrupper är dock stor. Personer med iransk bakgrund är till exempel väl representerade i högskolan. 21 procent av ungdomarna i gruppen studerar på högskolan. Motsvarande siffra för personer med svensk bakgrund är 15 procent. Även bland ungdomar med bosnisk och polsk bakgrund är det vanligt med högskolestudier.

Ungdomar med afrikansk bakgrund har däremot en låg övergång till högskolan. Av de somaliska ungdomarna är det till exempel endast 2 procent som studerar på högskolan.

http://www.newsdesk.se/pressroom/scb/pressrelease/view/56633

Alltså, endast 2% av de somaliska ungdomarna studerar på högskolan och du använde dig av en fantasisiffra på 18%!

Somalier ...
Senast redigerad av Ominus 2009-01-28 kl. 03:26.
2009-01-28, 03:38
Medlem
FreeThinkers avatar
Hahaha du ägde den lilla chockoladtomten duktigt.
2009-01-28, 04:52
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Nämn 1 utbildade, artig alban i Landskrona. För och efter namn tack!
De var inte från LK om man nu ska vara specifik..
2009-01-28, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det kan vara många olika anledningar. Det är ju de som gör problem som ränner runt dag in och ut i Landskrona. Detta ökar chanserna markant för att du skulle träffa dessa istället för någon välutbildad.

Till och med de som ränner runt är hur respektabla som helst mot vuxna ifall de blir rätt bemötta. Häromdan så blev en kompis kallad in till vakten på skolan. Ni skulle nog stämplat han som ligist, kriminell, etc etc.

Det slutade med att killen säger till vakten, kolla inte snett på mig, och det hade vakten gjort. Det erkände han. Sedan säger killen, respektera mig och jag ska respektera dig tio gånger mer för att du är äldre.

Jag vet inte vilka sorts Albaner du såg i Landskrona? I grupp är dom mycket mer "flippiga" än när dom är få. Sedan finns det många rasister i Landskrona, och detta är invandrarna väl medvetna om. Jag respekterar att folk är invandrarfientliga, det är deras val. Men när någon kollar snett så säger jag ifrån. Jag går inte i deras väg och kollar inte snett, och förväntar mig detsamma.

Många och många? Albaner står för 35% av kriminaliteten i Landskrona som högst. Dessa kriminella är inte många men aktiva. Sedan är de dumma och smarta nog att välja de brott som uppmärksammas men är svåra att lösa. T.ex butiksrån.

Vet du vad du borde göra blatten, skaffa dig ett jobb istället för att sitta halv 3 på natten och skriva inlägg om att ingen får titta på dig.
Ni blattar är så jävla patetiska och det värsta är att ni inte inser det själva ens en gång.
Fatta du broschan ingen få titta på mig du vet va!!!
Fy fan vilket avskum ni är, åk hem parasitjävel.
2009-01-28, 10:11
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul

Tack för svar.

Ja, alltså vad jag fikar efter lite är att det florerar lite rykten om att det var vissa grupper (tex redan kriminella) som hade lättast att ta sig ut ur landet. Och att detta har med koncentrationen av stökiga/kriminella albaner/kosovianer i just LK? Vad tror du?

Som exempel tänker jag att finländare har en överrepresentation i brott samt dåligt rykte tex i Stockholmsområdet. Men om man åker till tex Helsingfors så vågar jag påstå att beteendet och säkerheten är högre än i tex Sverige idag. Anledning: många socfall åkte från Finland till Sverige under 60-70-talet och betede sig som as.
2009-01-28, 11:55
Medlem
Bobby Creeks avatar
Ska nazisterna komma nu eller inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in