2009-01-24, 07:41
Bannlyst
Dom får gärna fortsätta att inavla sig till utplåning bara dom inte gör det här!
2009-01-24, 13:14
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcappo
Att bara utgå från biologi när man ska prata om samhällsvetenskap är så stenålder att jag ärligt talat är förbluffad att du kommer med det argumentet. Snälla, skaffa en utbildning och läs på.
Du har ingen aning om hur högt utbildad jag är, lägg ner.

Ingen har talat om att grunden till beteenden skulle vara "bara biologi".
Däremot är det en komponent av flera, en komponent som det över huvud taget inte får talas om idag.

Kollade du upp BiDil som jag länkade till?
Det är alltså en ny och modern medicin godkännd av FDA för användning på ENBART afro-amerikaner - eftersom det vara är på dessa den visats ha effekt. När den testades på en rasmixad grupp initialt såg man ingen effekt, annat än på just de afroamerikaner som ingick.

Den "konspiration" du pratar om är inget annat än en ideologisk ovilja, främst från media, att låta höra talas om biologiska skillnader mellan människor. Man är traumatiserad och fobisk pga WW2 helt enkelt.

Det gick nyligen två danska program på SVT(!!), "Rasistisk medicin" och "Kriminella gener" hette två avsnitt i serien "Vetenskap som utmanar". Se om du kan få tag på dem, de förklarar saken populärvetenskapligt.

I korthet kan man säga att samma gener som gör negroider (negroid är specifikt afrikanska "svarta". Svarta indier/veddoider och australiska aborginer är INTE negrer) till överlägsna löpare också ligger delvis bakom deras kriminalitet - de har betydligt högre testosteronnivåer, något som är välkänt att vara högre hos sex- och våldsförövare och högre ju allvarligare brott. Deras lägre IQ bidrar också till överrepresentationen då IQ korrelerar negativt med kriminalitet.
Citat:
Ursprungligen postat av madcappo
Ända sedan jag började skriva i den här tråden är det INGEN som har lyckats definera vare sig svart kultur eller svensk kultur eller någon annat som ni menar ska leda till brott och ni kommer inte kunna göra det heller eftersom det är mer komplicerat än "irakier våldtar". Sluta förenkla verkligheten för att du ska kunna sova bättre om kvällarna.
1. Om du fnyser åt att "Det är hög risk för våldtäkt om man umgås med irakiska män" så ska du rimligtvis också fnysa åt "Det är hög risk för lungcancer om du röker 2 paket cigaretter om dagen". Överrisken är densamma.

2. Jag själv pratar hellre om "beteende" än "kultur" (som jag anser vara en term som förutsätter att vårt "jag" är oberoende av den fysiska kroppen och att människor inte har naturliga beteenden), och tittar vi på negroida populationer i Afrika, USA och Haiti (och nu även Rosengård!) så finns ett antal saker som omedelbart syns vara gemensamma och avvika från vita och östasiatiska;
-Patriarkal - hanarna dominerar honorna.
-Hanarna lämnar honorna under småbarnsåren/graviditeten och söker en ny hona. "Frånvarande fäder" är regeln när negrer får barn, finns statistik både från Afrika men mest från USA av förklarliga skäl som visar att ÖVER häften av alla neger-fäder är "frånvarande".
Här kan du höra hövding Obama själv uttala sig om detta; http://americanpowerblog.blogspot.com/2008/06/father-hunger-tragedy-of-americas.html
-Klankrig. Unga negerhanar bildar flockar som angriper varandra och strider om territorium att ha kontroll över. Kallas "klankrig" när det sker i Afrika och Haiti och "gängkrig" när det sker i USA, beteendet är dock exakt detsamma och något som är väldigt mycket vanligare bland dessa populationer än hos vita och asiater.

Afro-amerikanerna har en helt egen kultur de byggt på en ny kontinent dit de togs med våld där de fråntogs sin kultur, ändå präglas den av exakt samma problematik.
2009-01-24, 18:42
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Klart det finns bosnier som håller på med skit i Landskrona, dom är bara mer diskreta. Dom som inte är diskreta är mindre till mängden än Albanerna, mycket. Därför får inte de skit av brotten som begås.

De begår samtidigt inte brott som uppmärksammas på media.
Eftersom jag har fått seriösa svar från dig så vill jag gärna ställa en mer personlig fråga:

Jag har träffat utbildade, bildade, artiga och fullt normala och respektabla albaner. Varit vänner med tre av dessa. Men jag har träffat/stött på/sett så få av dessa i Landskrona. Varför?

Varför finns det så många stökiga, kriminella albaner i just Landskrona?

Har aldrig riktigt begripit detta? Har du någon tanke kring detta, om du håller med om beskrivningen dvs.
2009-01-24, 19:12
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Hans analys var ok, det bor säkert bosnier i Landskrona men jag tvivlar på att bosnier är roten till problemet i Landskrona.
Tvivlar starkt på att bosnier utgör den kriminiella kärnan i staden. Jag drar den slutsatsen eftersom i Sverige finns det inga gäng eller kriminella organisationer där bosnier dominerar.
Visst några stackare går det säkert att hitta men inga ligor där bosnier är i majoritet. Finns inga bosniska ghetton vore sig i Sverige elr någon annanstans i Europa. Förstår att man inte kan bara skylla på albaner i Landskrona och därför drar man in även bosnier in i spelet, eftersom vi kom också som flyktingar under
90-talet bla, bla, bla..
Jag tycker att det är bra att vettiga albaner höjer rösten mot kriminella i sina egna led. Men dra inte in oss i det hela bara

Tala inte om saker du inte vet om.
2009-01-27, 17:45
Bannlyst
Nazister vill marschera mot våld med SD!

Ett nynazistiskt parti vill vara med och demonstrera mot våld på lördag. Folkpartiet hoppar av, och SD vill inte ha dem där.

LANDSKRONA. Den nystartade Folkfronten lovade på tisdagen att delta i demonstrationen nu på lördag, som Sverigedemokraterna anordnar.

Har ni varit i kontakt med SD?

— Nej, men de har gått ut med en inbjudan till alla, säger Daniel Höglund, partiledare.

Eftersom såväl Socialdemokraterna och Vänsterpartiet avstår från att delta "tyckte Folkfronten att det var viktigt att vara med".

Hur många blir ni?

— Det kan jag inte svara på det för tillfället. När vi inledningsvis kontrollerade intresset handlade det om ett 20-tal, säger Daniel Höglund.

Partiet uppger att medlemmar från såväl Landskrona som från närliggande orter ska delta. I Landskrona ska finnas "ett mindre antal medlemmar".

— Av princip går vi inte ut med medlemsantal, men vi har en aktiv arbetsgrupp i Landskrona, säger Daniel Höglund.

Han menar att förutsättningarna är goda för Folkfronten i Landskrona, där man överväger att ställa upp i kommunalvalet 2010.

Kommer Folkfronten att följa arrangörens uppmaning: att hålla partipolitiska budskap borta?

— Vi har tänkt delta i manifestationen mot våld, men vi har inte tänkt någon djupare partipolitik än så, vid det här tillfället.

Med tanke på 30 november i Lund: h
ur bedömer du risken för våldsamheter i och med att ni deltar ?

— Det vore tragiskt om folk inte kan acceptera yttrandefriheten. Det hoppas jag polisen kan reda ut. Men 30 november har en mer traditionell risk för bråk, än vad vi tror det skulle kunna vara vid det här tillfället, säger Daniel Höglund.

Arrangören, Sverigedemokraterna, blir tagen på sängen.

— Jag kan säga på rak arm att de inte är välkomna. Vi vill inte ha med dem att göra, säger Stefan Olsson (SD), lokal ordförande.

Skälen är dels den nynazistiska tonen i partiet, men Stefan Olsson är också orolig för Landskronabornas säkerhet – med tanke på att motdemonstranter kan dyka upp.

SD har inte bestämt hur de ska göra rent praktiskt.

— Hellre ställer vi in än att låta dem komma fram, säger Stefan Olsson.

Folkpartiets Torkild Strandberg hade visserligen inte tänkt gå med, eftersom han kommer att vara bortrest. Men partiet stod bakom det – tills nu.

— Det är mig helt främmande att jag och mitt parti skulle gå med i samma tåg som detta. Det är helt uteslutet. Det de representerar är helt främmande, säger Strandberg.

Tutti Johansson Falk (M) utesluter att "moderater skulle gå sida vid sida med företrädare för ett parti som inte respekterar alla människors lika värde".

Strandberg beklagar att frågan utvecklats på det här sättet.

— Det fanns inledningsvis en stor enighet om att det här är något bra, som tyvärr eroderade. Men här drar vi en gräns, detta är inte okej, säger Torkild Strandberg.

På måndagkvällen beslutade medlemmarna i Socialdemokraternas arbetarekommun att be kommunledningen arrangera en "samling mot våld och främlingsfientlighet, som alternativ till SD:s manifestation.

Uppmaningen följdes av ett beklagande över att Folkpartiet då hade ambitionen att delta. Hur som helst lovade Torkild Strandberg, som svar på det, att "överväga vad som kan göras" åt uppmaningen.

Magnus Arvidsson
http://hd.se/landskrona/2009/01/27/nazister-ska-marschera-mot-vaald/

Det är säkert AFA som ska leka "nassar" för att mörka SD`s framtid.

Jag har i alla fall bokat in mig på tåget till Landkrona på lördag.
2009-01-27, 17:57
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG
Ett nynazistiskt parti vill vara med och demonstrera mot våld på lördag. Folkpartiet hoppar av, och SD vill inte ha dem där.

Ingen vill ha med Hitler-wannabees att göra. Trist att de dyker upp och skrämmer bort landskroniterna. Det kunde ha blivit intressant annars.
2009-01-27, 19:19
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KRISTERLAG

LANDSKRONA. Den nystartade Folkfronten lovade på tisdagen att delta i demonstrationen nu på lördag, som Sverigedemokraterna anordnar.

Har ni varit i kontakt med SD?

— Nej, men de har gått ut med en inbjudan till alla, säger Daniel Höglund, partiledare.

Eftersom såväl Socialdemokraterna och Vänsterpartiet avstår från att delta "tyckte Folkfronten att det var viktigt att vara med".

Hur många blir ni?

— Det kan jag inte svara på det för tillfället. När vi inledningsvis kontrollerade intresset handlade det om ett 20-tal, säger Daniel Höglund.

Partiet uppger att medlemmar från såväl Landskrona som från närliggande orter ska delta. I Landskrona ska finnas "ett mindre antal medlemmar".

— Av princip går vi inte ut med medlemsantal, men vi har en aktiv arbetsgrupp i Landskrona, säger Daniel Höglund.

Han menar att förutsättningarna är goda för Folkfronten i Landskrona, där man överväger att ställa upp i kommunalvalet 2010.

Kommer Folkfronten att följa arrangörens uppmaning: att hålla partipolitiska budskap borta?

— Vi har tänkt delta i manifestationen mot våld, men vi har inte tänkt någon djupare partipolitik än så, vid det här tillfället.

Med tanke på 30 november i Lund: h
ur bedömer du risken för våldsamheter i och med att ni deltar ?

— Det vore tragiskt om folk inte kan acceptera yttrandefriheten. Det hoppas jag polisen kan reda ut. Men 30 november har en mer traditionell risk för bråk, än vad vi tror det skulle kunna vara vid det här tillfället, säger Daniel Höglund.

Arrangören, Sverigedemokraterna, blir tagen på sängen.

— Jag kan säga på rak arm att de inte är välkomna. Vi vill inte ha med dem att göra, säger Stefan Olsson (SD), lokal ordförande.

Skälen är dels den nynazistiska tonen i partiet, men Stefan Olsson är också orolig för Landskronabornas säkerhet – med tanke på att motdemonstranter kan dyka upp.

SD har inte bestämt hur de ska göra rent praktiskt.

— Hellre ställer vi in än att låta dem komma fram, säger Stefan Olsson.

Folkpartiets Torkild Strandberg hade visserligen inte tänkt gå med, eftersom han kommer att vara bortrest. Men partiet stod bakom det – tills nu.

— Det är mig helt främmande att jag och mitt parti skulle gå med i samma tåg som detta. Det är helt uteslutet. Det de representerar är helt främmande, säger Strandberg.

Tutti Johansson Falk (M) utesluter att "moderater skulle gå sida vid sida med företrädare för ett parti som inte respekterar alla människors lika värde".

Strandberg beklagar att frågan utvecklats på det här sättet.

— Det fanns inledningsvis en stor enighet om att det här är något bra, som tyvärr eroderade. Men här drar vi en gräns, detta är inte okej, säger Torkild Strandberg.

På måndagkvällen beslutade medlemmarna i Socialdemokraternas arbetarekommun att be kommunledningen arrangera en "samling mot våld och främlingsfientlighet, som alternativ till SD:s manifestation.

Uppmaningen följdes av ett beklagande över att Folkpartiet då hade ambitionen att delta. Hur som helst lovade Torkild Strandberg, som svar på det, att "överväga vad som kan göras" åt uppmaningen.

Magnus Arvidsson
http://hd.se/landskrona/2009/01/27/nazister-ska-marschera-mot-vaald/

Det är säkert AFA som ska leka "nassar" för att mörka SD`s framtid.

Jag har i alla fall bokat in mig på tåget till Landkrona på lördag.
Inser man hur tragikomiskt detta är?! Landskrona är en sinnebild av en stad som pgd av politisk oenighet och barnslighet att försatt sig i en katastrofal situation. Vid manifestationen mot våld (inte initierat av desamma politikerna utan ett nytt sådant) kan man inte enas. Det faller ihop. För att sedan göra humorn komplett så vill nazister och medföljande vänsterextremister drabba samman. Mot våldet då?

LK är ett rövhål.

Funderade starkt på att ta med familjen på denna manifestation. Men eftersom jag i nuläget misstänker nazi/vänsterkommunistf##tors sammandrabbning så kan man ju fan inte det.. Så bisarrt!
2009-01-27, 21:12
Medlem
Det var ganska dåligt att SD inte vill att NSF vill vara med. Om NSF har lovat att vara opolitiska och bara demonstrera mot våldet, vad är problemet?

Oh, that's right: de vill inte förknippas med "nazister", precis som sjupartiet inte vill bli förknippade med SD.

Snacka om hycklare.

Och ändå finns det inget annat [semirealistiskt] alternativ att rösta på... :/

Vem mailar idioterna och påpekar att de hycklar?
2009-01-27, 21:29
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Det var ganska dåligt att SD inte vill att NSF vill vara med. Om NSF har lovat att vara opolitiska och bara demonstrera mot våldet, vad är problemet?

Oh, that's right: de vill inte förknippas med "nazister", precis som sjupartiet inte vill bli förknippade med SD.

Snacka om hycklare.

Och ändå finns det inget annat [semirealistiskt] alternativ att rösta på... :/

Vem mailar idioterna och påpekar att de hycklar?

Riksdagspartierna vill inte förknippas med SD. SD vill inte förknippas med nazisterna. Alltså gör SD fel? Nja...
2009-01-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Riksdagspartierna vill inte förknippas med SD. SD vill inte förknippas med nazisterna. Alltså gör SD fel? Nja...

Nja. Felet är att SD säger att sjupartiet borde vara öppna och tillåta yttrandefrihet.

Nu är de själva inte öppna och inte tillåter yttrandefrihet för ... heh... oliktänkande.
2009-01-27, 22:26
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Nja. Felet är att SD säger att sjupartiet borde vara öppna och tillåta yttrandefrihet.

Nu är de själva inte öppna och inte tillåter yttrandefrihet för ... heh... oliktänkande.

Jag tycker inte din jämförelse håller. Det finns inget som hindrar NSF från att hålla torgmöten (nåja...vänsterpöbeln) eller trycka tidningar och dela ut. Däremot har inte SD någon plikt att låta dem representeras på sin demonstration, lika lite som något annat parti har det.
2009-01-27, 22:35
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag tycker inte din jämförelse håller. Det finns inget som hindrar NSF från att hålla torgmöten (nåja...vänsterpöbeln) eller trycka tidningar och dela ut. Däremot har inte SD någon plikt att låta dem representeras på sin demonstration, lika lite som något annat parti har det.

SD säger först att "alla" är välkomna. Almqvist säger att "marxister, liberaler och mångkulturalister" är välkomna. När sedan ett öppet nationalistiskt parti vill delta, då är det inte okej. Det hela är oerhört komiskt. SD tycker det är okej att demonstrera med kommunister, men inte med nationalister. SD tycker det är okej att demonstrera med folk som är för mångkultur, men inte med folk som är emot mångkultur.

Fantastiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in