2009-01-18, 20:57
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Nu är det för sent för förbud för de som redan bosatt sig i Landskrona och andra städer. Dock anländer det flyktingar till Sverige fortfarande, sätt dessa runt om i landet och de kommer till att assimileras, det är fakta.
I Landskrona så finns blattarna för sig och svenskarna för sig, detta är en anledning till varför det ser ut som det gör.
Ja. Och nej. Alla söker sig till sina egna, det är också bevisat. Även om inte alla göra det. Den som INTE vill integreras i det 'svenska' samhället är för mig ett avskräde. Det är dessa personer som tröttnar på att bo ihop med 'rasistiska svenskar' i byhålor och som flyttar till Landskrona, Malmö, Södertälje osv. Förbud är bra tänkt, men fungerar inte och kommer inte att fungera sålänge de själva inte vill.

Men visst är det som du säger vårt eget fel, iom. de politiska valen vi gjort. Hade jag fått välja hade vi bara tagit in rena flyktingar, haft direkt utvising på agendan när brott begås och krav på svenskakunskaper, jobb och 'stabilitet' inom X år. Men förbud som var folk ska bo...

Citat:
Våldtäckter sker i vartenda stad, det jag påpekar är att det inte sker i likadan utsträckning. Det är inget som borde uppmärksammas som det tydligen gör här på flashback.
Okey, då förstår jag bättre. Klumpigt skrivet antar jag bara...
2009-01-18, 21:56
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
D) All of the above?

Owned!

Men man kan motfråga; vad är det som får trollet att inte tro att detta förekommer i Landskrona? Vilken fakta backar upp din... teori...?
Okej, visst har det förekommit våldtäk i landskrona. Men det är inte vardags brott, så som exempel Rån, Inbrott osv. Det var de jag menar.
2009-01-18, 22:01
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Okej, visst har det förekommit våldtäk i landskrona. Men det är inte vardags brott, så som exempel Rån, Inbrott osv. Det var de jag menar.
Lagom skumt sätt att visa 'vad du menar' eller vad säger du? Ett tips är att läsa igenom det du skriver och fundera på om huruvida det är korrekt formulerat. Om du inte vänder kappan efter vinden vill säga...
2009-01-18, 23:01
Medlem
RajGuZzs avatar
Citat:
Det är grovt överdrivet. Det finns ett par dussin som håller på med kriminella saker i Landskrona, de grova o mindre grova brotten.

Hur många Albaner finns det totalt i Landskrona?
Hur kan du lägga ord i mun på mig och säga att jag inte respekterar Sveriges lagstiftning, samt säga att jag tycker att den är skit? När jag klart och tydligt sagt att Sverige har för lågt straff på många brott?
Jag säger här och nu, klart och tydligt. Jag respekterar Sverige, dess lagstiftning och är mycket tacksam för allt Sverige har gjort för mig och Albanerna. Du/ni kan inte dra oss alla över en kant. Att jag tycker att Sveriges lagstiftning är för mesig är jag inte ensam om.

Sedan att det finns rötägg på Flashback, det är väl det Flashback är känt för?
När dessa skriver att en hel familj ska utvisas för att en person begår brott, tänk efter och svara seriöst. Hur dumt är inte det?
Det accepterar jag när en svensk familj blir fängslad för att ena i familjen har begått brott.

Min far tog inte med oss till Sverige för att komma till ett nytt land där vi ska bli förtryckta. Blir jag förtryckt så ger jag svar på tal,inte för att ni gör något jag "inte gillar". Där sätter du ord i mun på mig igen. Detta kan ni skriva upp.

Bor även jag i en stad med snarlik befolkningsstorlek, men har inte i närheten samma brottslighet som Landskrona, så drar ingen över samma kant, konstaterar bara att den är onormalt hög.

Tycker också att det är grymt korkat att tvinga andra att lida för en persons misstag/brott, men vissa här inne är inte nöjda förrän vi har nazi-diktatur i Sverige och deras vita barns framtid säkrats, gäller bara att känna igen vilka dessa troll är och ignorera deras utfall...

Vet inte hur många albaner det finns i Landskrona och spelar heller ingen roll för mig. Just att du klagar på att lagstiftningen är för slapp är enligt mig felaktigt, eftersom att det är påföljden du syftar på, därav sa jag att du inte respekterade lagen för att få debattera lite om det.

Lagen säger att slå någon är förbjudet, påföljden vid en händelse är nästan obefintlig, men lagen gäller ändå, så slår man någon trots att det är förbjudet, respekterar man inte lagen på grund av att man anser att det inte är nån börda för dig att bryta mot lagen.
Men ska fortfarande inte vara påföljden som bestämmer om något är acceptabelt att göra, men vissa vill inte heller vara en del av samhället, så de ser bara straffsatser och möjligheter att komma undan med allt de kan tänkas hitta på, istället för att se att det är etiska regler och lagar som är till för andras trevnad.

Har inget emot personer med annan härkomst så länge de gör rätt för sig, känner ett par sådana. Är du en sådan så har du all rätt att reagera om någon försöker förtrycka dig. Men det finns en hel del "patrask" som kommer hit och får en framtid serverad på silverfat, men bara utnyttjar det och inte gynnar samhället någonting. Då vore väl ett rättmätigt straff att de skall fråntas sina privilegier och inte längre få ta del av det svenska samhället, med andra ord skickas hem?
2009-01-18, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RajGuZz
Bor även jag i en stad med snarlik befolkningsstorlek, men har inte i närheten samma brottslighet som Landskrona, så drar ingen över samma kant, konstaterar bara att den är onormalt hög.

Tycker också att det är grymt korkat att tvinga andra att lida för en persons misstag/brott, men vissa här inne är inte nöjda förrän vi har nazi-diktatur i Sverige och deras vita barns framtid säkrats, gäller bara att känna igen vilka dessa troll är och ignorera deras utfall...

Vet inte hur många albaner det finns i Landskrona och spelar heller ingen roll för mig. Just att du klagar på att lagstiftningen är för slapp är enligt mig felaktigt, eftersom att det är påföljden du syftar på, därav sa jag att du inte respekterade lagen för att få debattera lite om det.

Lagen säger att slå någon är förbjudet, påföljden vid en händelse är nästan obefintlig, men lagen gäller ändå, så slår man någon trots att det är förbjudet, respekterar man inte lagen på grund av att man anser att det inte är nån börda för dig att bryta mot lagen.
Men ska fortfarande inte vara påföljden som bestämmer om något är acceptabelt att göra, men vissa vill inte heller vara en del av samhället, så de ser bara straffsatser och möjligheter att komma undan med allt de kan tänkas hitta på, istället för att se att det är etiska regler och lagar som är till för andras trevnad.

Har inget emot personer med annan härkomst så länge de gör rätt för sig, känner ett par sådana. Är du en sådan så har du all rätt att reagera om någon försöker förtrycka dig. Men det finns en hel del "patrask" som kommer hit och får en framtid serverad på silverfat, men bara utnyttjar det och inte gynnar samhället någonting. Då vore väl ett rättmätigt straff att de skall fråntas sina privilegier och inte längre få ta del av det svenska samhället, med andra ord skickas hem?

Att brottsligheten i Landskrona är hög är jag medveten om, de kriminella som finns är aktiva. Finns fullt med folk som håller dom aktiva, tipsare och sedan insider-jobb.

Jag förstår dig fullt ut, men en kriminell tänker inte så. En kriminell kommer ta risken ifall han riskerar ett mesigt straff, som nästan halveras ifall han beter sig bra medan inlåst. Det är det jag säger. Tror du någon skulle göra ett butiksrån ifall denne riskerar 20 år i fängelse?

Jag säger klart och tydligt, brott begås i Landskrona p.g.a mesigt straff samt liten chans till att bli tagen på bar gärning.

Jag är mot att skicka folk hem bara sådär, det finns lagar som är till för att straffa de som begår brott. Visst skall det finnas special fall där man ska kunna skicka hem personer till deras land, men detta ser jag inte möjligt i större utsträckning.
2009-01-18, 23:46
Medlem
Bobby Creeks avatar
http://hd.se/landskrona/2009/01/18/konsum-paa-i-landskrona-raanat/
2009-01-18, 23:51
Medlem
kess avatar
http://hd.se/landskrona/2009/01/18/de-har-oekat-sina-betyg-mest/
2009-01-19, 00:09
Medlem
PreDampors avatar
Hur många kosovoalbaner är dömda för brott i Landskrona? Samt åldersstatistik på dessa, återfallsfrekvens?

Hur många kosovoalbanska familjer skulle utvisats om regeln : 3 brott = utvisning av samtliga i familjen?

Den regeln är lösningen för Landskrona.
2009-01-19, 03:03
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kes
http://hd.se/landskrona/2009/01/18/de-har-oekat-sina-betyg-mest/
Riktigt skoj för dem! Synd de bara tar upp Omvårdnadsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet och det Estetiska programmet...
2009-01-19, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
En Googling på "Landskrona våldtäkt" gav 119000 träffar..

Aha? För det där håller ju i rätten.
2009-01-19, 05:08
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas verkligen att du skojar med mig. Inte fan kan man straffa anhöriga för en persons handlingar!

Jag kan lova dig att ni skulle kunna kalla hit det ni kallar för "armen", o det skulle inte hjälpa.
Rätt skall vara rätt eller så ska ni få känna på helvetets lågor.
Jag tycker vi ska hyra fängelser i Sibirien och skicka våra imporyerade sopor d v s sådana som dig dit. Tror inte det skulle bli många av dom vi återsåg igen någonsin.
2009-01-19, 08:27
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Hur många kosovoalbaner är dömda för brott i Landskrona? Samt åldersstatistik på dessa, återfallsfrekvens?

Hur många kosovoalbanska familjer skulle utvisats om regeln : 3 brott = utvisning av samtliga i familjen?

Den regeln är lösningen för Landskrona.
Hur inför man då den "regeln"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in