Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Det är grovt överdrivet. Det finns ett par dussin som håller på med kriminella saker i Landskrona, de grova o mindre grova brotten.
Hur många Albaner finns det totalt i Landskrona?
Hur kan du lägga ord i mun på mig och säga att jag inte respekterar Sveriges lagstiftning, samt säga att jag tycker att den är skit? När jag klart och tydligt sagt att Sverige har för lågt straff på många brott?
Jag säger här och nu, klart och tydligt. Jag respekterar Sverige, dess lagstiftning och är mycket tacksam för allt Sverige har gjort för mig och Albanerna. Du/ni kan inte dra oss alla över en kant. Att jag tycker att Sveriges lagstiftning är för mesig är jag inte ensam om.
Sedan att det finns rötägg på Flashback, det är väl det Flashback är känt för?
När dessa skriver att en hel familj ska utvisas för att en person begår brott, tänk efter och svara seriöst. Hur dumt är inte det?
Det accepterar jag när en svensk familj blir fängslad för att ena i familjen har begått brott.
Min far tog inte med oss till Sverige för att komma till ett nytt land där vi ska bli förtryckta. Blir jag förtryckt så ger jag svar på tal,inte för att ni gör något jag "inte gillar". Där sätter du ord i mun på mig igen. Detta kan ni skriva upp.
Bor även jag i en stad med snarlik befolkningsstorlek, men har inte i närheten samma brottslighet som Landskrona, så drar ingen över samma kant, konstaterar bara att den är onormalt hög.
Tycker också att det är grymt korkat att tvinga andra att lida för en persons misstag/brott, men vissa här inne är inte nöjda förrän vi har nazi-diktatur i Sverige och deras vita barns framtid säkrats, gäller bara att känna igen vilka dessa troll är och ignorera deras utfall...
Vet inte hur många albaner det finns i Landskrona och spelar heller ingen roll för mig. Just att du klagar på att lagstiftningen är för slapp är enligt mig felaktigt, eftersom att det är påföljden du syftar på, därav sa jag att du inte respekterade lagen för att få debattera lite om det.
Lagen säger att slå någon är förbjudet, påföljden vid en händelse är nästan obefintlig, men lagen gäller ändå, så slår man någon trots att det är förbjudet, respekterar man inte lagen på grund av att man anser att det inte är nån börda för dig att bryta mot lagen.
Men ska fortfarande inte vara påföljden som bestämmer om något är acceptabelt att göra, men vissa vill inte heller vara en del av samhället, så de ser bara straffsatser och möjligheter att komma undan med allt de kan tänkas hitta på, istället för att se att det är etiska regler och lagar som är till för andras trevnad.
Har inget emot personer med annan härkomst så länge de gör rätt för sig, känner ett par sådana. Är du en sådan så har du all rätt att reagera om någon försöker förtrycka dig. Men det finns en hel del "patrask" som kommer hit och får en framtid serverad på silverfat, men bara utnyttjar det och inte gynnar samhället någonting. Då vore väl ett rättmätigt straff att de skall fråntas sina privilegier och inte längre få ta del av det svenska samhället, med andra ord skickas hem?