Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Vi hade inget direkt problem med kriminella innan vi de senaste decennierna började massimporterade kriminella från hela världen eller personer utan folkvett som inte klarar av att ta seden dit man kommer. Vårt rättssystem var anpassat för svenska brottslingar/svenskt beteende och fungerade hyfsat ok innan den bajsbruna tsunamin sköljde över oss. Lite tragiskt att vi svenskar till slut ska behöva genomlida motsvarande "sharialagstiftning" eller dylikt för att få bukt med den skenande utländska kriminaliteten i vårt land. Antalet våldtäkter ökade med 16%!!! under 2008 och har konstant ökat för varje år.
Lösningen ligger inte i hårdare straff utan att skicka ut allt kriminellt pack som inte hör hemma här. Alternativt skjuta av dom om de vägrar åka hem frivilligt. Sen tuktar vi de inhemska svenska brottslingarna till att avprogrammmera dom från blattemetaliteten de tvingats anamma för at anpassa sig till den mångkulturella brottsligheten.
Jag håller med i det mesta även om jag kanske inte hade använt ett fullt så målande språk. Helt klart måste följande åtgärder införas:
1. Strängare straffskala och inga straffrabatter utom för de som hjälper myndigheterna fälla andra kriminella.
2. 3 times strike: 3 fängelsedomar = 10 årigt straff som läggs ovanpå ordinarie dom.
3. Vid punkt 2. återtagande av PUT och medborgarskap och utvisning på livstid.
4. Den dömdes släktingar och familj blir av med PUT/Medborgarskap och utvisas på livstid.
5. Livstidsstraff innebär att brottslingen sitter hela livet.
Att avprogrammera inhemska kriminella tror jag inte på då de är förhärdade i detta hårdare kriminella klimat. Jag tycker istället att vi hyr fängelsekapacitet i Ryssland och skickar dit fångarna, iaf de som ska sitta längre än 8 år. Sannolikt kommer endast ett fåtal av dessa tillbaka och de som skulle råka komma tillbaka kanske skulle tänka sig för både en och två gånger innan de begår brott igen.