2009-01-18, 09:34
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vi skulle helt klart vinna på att införa möjligheten att dra in medborgarskap och ovanpå det köra en 3 time strike .
Ja, jag håller med. Om man har enskilda individer som inte har en suck att bete sig på ett normalt sätt så tycker jag att man kan sätta punkt för dem ordentligt.
2009-01-18, 11:15
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Vi hade inget direkt problem med kriminella innan vi de senaste decennierna började massimporterade kriminella från hela världen eller personer utan folkvett som inte klarar av att ta seden dit man kommer. Vårt rättssystem var anpassat för svenska brottslingar/svenskt beteende och fungerade hyfsat ok innan den bajsbruna tsunamin sköljde över oss. Lite tragiskt att vi svenskar till slut ska behöva genomlida motsvarande "sharialagstiftning" eller dylikt för att få bukt med den skenande utländska kriminaliteten i vårt land. Antalet våldtäkter ökade med 16%!!! under 2008 och har konstant ökat för varje år.

Lösningen ligger inte i hårdare straff utan att skicka ut allt kriminellt pack som inte hör hemma här. Alternativt skjuta av dom om de vägrar åka hem frivilligt. Sen tuktar vi de inhemska svenska brottslingarna till att avprogrammmera dom från blattemetaliteten de tvingats anamma för at anpassa sig till den mångkulturella brottsligheten.

Jag håller med i det mesta även om jag kanske inte hade använt ett fullt så målande språk. Helt klart måste följande åtgärder införas:
1. Strängare straffskala och inga straffrabatter utom för de som hjälper myndigheterna fälla andra kriminella.
2. 3 times strike: 3 fängelsedomar = 10 årigt straff som läggs ovanpå ordinarie dom.
3. Vid punkt 2. återtagande av PUT och medborgarskap och utvisning på livstid.
4. Den dömdes släktingar och familj blir av med PUT/Medborgarskap och utvisas på livstid.
5. Livstidsstraff innebär att brottslingen sitter hela livet.

Att avprogrammera inhemska kriminella tror jag inte på då de är förhärdade i detta hårdare kriminella klimat. Jag tycker istället att vi hyr fängelsekapacitet i Ryssland och skickar dit fångarna, iaf de som ska sitta längre än 8 år. Sannolikt kommer endast ett fåtal av dessa tillbaka och de som skulle råka komma tillbaka kanske skulle tänka sig för både en och två gånger innan de begår brott igen.
2009-01-18, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Vi hade inget direkt problem med kriminella innan vi de senaste decennierna började massimporterade kriminella från hela världen eller personer utan folkvett som inte klarar av att ta seden dit man kommer. Vårt rättssystem var anpassat för svenska brottslingar/svenskt beteende och fungerade hyfsat ok innan den bajsbruna tsunamin sköljde över oss. Lite tragiskt att vi svenskar till slut ska behöva genomlida motsvarande "sharialagstiftning" eller dylikt för att få bukt med den skenande utländska kriminaliteten i vårt land. Antalet våldtäkter ökade med 16%!!! under 2008 och har konstant ökat för varje år.

Lösningen ligger inte i hårdare straff utan att skicka ut allt kriminellt pack som inte hör hemma här. Alternativt skjuta av dom om de vägrar åka hem frivilligt. Sen tuktar vi de inhemska svenska brottslingarna till att avprogrammmera dom från blattemetaliteten de tvingats anamma för at anpassa sig till den mångkulturella brottsligheten.

Misslyckandet av integrationen går endast att skylla på Sverige.
Massimportering av flyktingar utan någon plan, och sedan tillåta att de bosätter sig på samma plats?!

Det funkar inte så. Jag vet hur Landskrona fungerar, från rot till topp.
Dra in PUT för hela familjen skulle leda till flera tusen protesterande invandrare. Jag skulle inte bli förvånad ifall det skulle blivit som det var i Frankrike. Just nu har ni en deg som ni ska knåda, men problemet är att den degen är mycket för stor för att knådas.
Senast redigerad av Albanian Soul 2009-01-18 kl. 12:52.
2009-01-18, 13:57
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Dra in PUT för hela familjen skulle leda till flera tusen protesterande invandrare. Jag skulle inte bli förvånad ifall det skulle blivit som det var i Frankrike. Just nu har ni en deg som ni ska knåda, men problemet är att den degen är mycket för stor för att knådas.

Exakt! Och det är DÅ man rullar in med Pbv:erna, vattenkanonerna och den specialutrustade kravallpolisen....
2009-01-18, 14:02
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Det funkar inte så. Jag vet hur Landskrona fungerar, från rot till topp.
Det är där vi svenskar gör fel hela tiden när vi viker oss för våldshot. Många invandrare, svenskar med för den delen, vet att de får igenom sina krav eller vad det nu handlar om bara de gapar och skriker tillräckligt mycket. Framför allt fanatiska muslimer. Det måste bli ett stopp på det. Därför var det bra att man satte emot hårt när det gäller den där källarmoskén i Malmö.
2009-01-18, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är där vi svenskar gör fel hela tiden när vi viker oss för våldshot. Många invandrare, svenskar med för den delen, vet att de får igenom sina krav eller vad det nu handlar om bara de gapar och skriker tillräckligt mycket. Framför allt fanatiska muslimer. Det måste bli ett stopp på det. Därför var det bra att man satte emot hårt när det gäller den där källarmoskén i Malmö.

Jag hoppas verkligen att du skojar med mig. Inte fan kan man straffa anhöriga för en persons handlingar!

Jag kan lova dig att ni skulle kunna kalla hit det ni kallar för "armen", o det skulle inte hjälpa.
Rätt skall vara rätt eller så ska ni få känna på helvetets lågor.
2009-01-18, 18:21
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att du skojar med mig. Inte fan kan man straffa anhöriga för en persons handlingar!.
Var läser du detta? Missar jag något? Vad tycker du själv att man borde göra? Mer än längre fängelsedomar?

Citat:
Jag kan lova dig att ni skulle kunna kalla hit det ni kallar för "armen", o det skulle inte hjälpa.
Eh..? Är inte albaner/kosovo-albaner flyktingar från krig? Why so kaxig?
2009-01-18, 18:22
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att du skojar med mig. Inte fan kan man straffa anhöriga för en persons handlingar!

Tycker jag vore utmärkt om man utvisade anhöriga också, då skulle nog föräldrarna hålla efter sina "ungar".
Som det är nu tillåts ju "ungarna" vara ute på nätterna och råna, våldta och starta upplopp o.s.v..
2009-01-18, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Tycker jag vore utmärkt om man utvisade anhöriga också, då skulle nog föräldrarna hålla efter sina "ungar".
Som det är nu tillåts ju "ungarna" vara ute på nätterna och råna, våldta och starta upplopp o.s.v..

Det våldtas inte i Landskrona.

Citat:
Var läser du detta? Missar jag något? Vad tycker du själv att man borde göra? Mer än längre fängelsedomar?

Längre fängelsedomar räcker gott o väl.
2009-01-18, 18:51
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Det våldtas inte i Landskrona.
En Googling på "Landskrona våldtäkt" gav 119000 träffar..
2009-01-18, 19:00
Medlem
Kenty 59
Du förstår väl att ansvaret inte ligger hos invandrarna? Allt detta kan förklaras av socioekonomiska faktorer. Dom är helt enkelt förtryckta. Dessutom kan det ur dessa "våldtäkter" som du så negativt benämner det, komma något gott! Det är den efterlängtade befolkningsökningen. Och tillväxt är alltid bra. Duh.

Nä, fy fan för rasister. Föreslår ett 100-årigt massmiljard projekt som ämnar att ge alla hemlösa utlänningar tak över huvudet.
2009-01-18, 19:01
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du menar eller hur du fick fram det ur mitt inlägg. Men jag kan svara dig ändå. Om de anhöriga är föräldrar eller andra vårdnadshavare så tycker jag att det är helt OK att de straffas om de personer som de är satta att ha ansvar för inte sköter sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in